دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
۷

دلیل ادعاهاي هاشمي از زبان حمید روحانی

شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 177324
رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي گفت: افرادي مثل هاشمي نه‌تنها انحرافي در دولت را پيش‌بيني نمي‌كردند بلكه به‌خاطر كنار زده شدن از قدرت كارشكني هم مي‌كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حميد روحاني، رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با فارس در خصوص اظهارات برخي افراد فتنه‌گر و يا سكوت كننده در برابر فتنه مبني بر پيش‌بيني انحراف در دولت دهم، بيان داشت: آقاياني كه در دوران فتنه و پس از انتخابات رياست جمهوري دهم نقد و نظري داشتند، در بيانيه‌ها، اظهارات و مصاحبه‌هاي خود هرگز سخني از انحرافي كه در بدنه دولت ايجاد شده، نداشته و اين امر را پيش‌بيني نكرده بودند.

وي تصريح كرد: بزرگ‌ترين عامل انحرافي كه در حال حاضر در بدنه برخي نهادها و دولت‌مردان ايجاد شده است، ناديده گرفتن فرامين و دستورات مقام معظم رهبري است از اين‌رو خود اين آقايان نيز در زمان انتخابات با نامه سرگشاده و دادن اولتيماتوم كذايي به مقام معظم رهبري همان طور عمل كردند.

*نامه سرگشاده به رهبري جرقه انحراف و فتنه بود

حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينكه آن نامه سرگشاده به رهبري جرقه انحراف و فتنه بود، گفت: بنابراين كسي كه امروز مدعي است كه انحراف را پيش‌بيني مي‌كرديم، دقيقاً بايد بگويد چه‌چيزي را پيش‌بيني مي‌كرده است.

وي ادامه داد: اگر آنها پيش‌بيني مي‌كردند كه برخي دولت‌مردان امروز مقابل مقام معظم رهبري مي‌ايستند خودشان در آن زمان مقابل ايشان ايستاده بودند، اما اگر حرف آنها سوءاستفاده‌هاي مالي و مسائل اقتصادي است، باز هم خود اين افراد در زمان دولت‌شان مسائل بدتري داشتند.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي افزود: اين افراد چه در زمينه انحرافي كه در حال حاضر از مسير رهبري در برخي دولت‌مردان ايجاد شده و چه از لحاظ مسائل اقتصادي، خود گرفتار اين مشكلات بوده‌اند و نمي‌توانستند چنين امري را در دولت فعلي پيش‌بيني ‌كنند.

* ادعاي پيش‌بيني انحرافات دولت توسط هاشمي به‌خاطر كنار زده شدن از قدرت است

وي به سوءاستفاده‌هاي مالي فراوان بين عوامل و ايادي دولت‌مرداني كه امروز ادعاي پيش‌بيني انحراف دارند اشاره كرد و گفت: افرادي مثل هاشمي نه‌تنها انحرافي در دولت را پيش‌بيني نمي‌كردند بلكه به خاطر كنار زده شدن از قدرت، كارشكني هم مي‌كردند.

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي اضافه كرد: حرف آنها در همان زمان نيز اين بود كه چرا احزابي همچون كارگزاران در قدرت سهيم نبوده و شرايط به گونه‌اي نيست كه بتوانند در دولت نقشي داشته باشند لذا مشكل اين افراد جنگ قدرت بود نه موضوع‌ ديگري.

وي با بيان اينكه: "هرچه اين افراد اظهاراتي را ببافند بيشتر خود را رسوا مي‌كنند چرا كه مردم نسبت به وقايع گذشته و نظرات آنها و اعتراض‌شان آگاهي دارند "، اظهار داشت: مردم به خوبي مي‌دانند كه مشكل و مسئله اين آقايان چه‌چيزي بوده است، بنابراين قطعاً مشكل آنها با دولت، پايبند نبودن به مسير رهبري يا سوءاستفاده‌هاي اقتصادي نيست.

* انحراف امروز دولت دهم را كسي پيش‌بيني نمي‌كرد

حجت‌الاسلام روحاني با تأكيد بر اينكه مسائل امروز دولت دهم را كسي پيش‌بيني نمي‌كرد، يادآور شد: همان‌طور كه حضرت رسول صلّي الله عليه و آله و سلّم از طلحه و زبير آن‌گونه حمايت كردند و اين دو را شيخ الاسلام ناميدند اما بعدها آنها به انحراف كشيده شدند بنابراين ممكن است فردي مدعي شود كه ما در زمان پيامبر صلّي الله عليه و آله و سلّم طلحه و زبير را بهتر از ايشان مي‌شناختيم در حالي كه چنين حرفي پوچ و بي‌پايه است.

وي بر همين اساس عنوان كرد: ممكن است برخي عناصر مغرض از روي غرض‌ورزي خود چنين اظهاراتي انجام دهند اما عملكرد و رفتار آنها نشان مي‌دهد كه مشكل آنها اين مسائل نيست و فقط در رأس قدرت و شريك نبودن در آن مشكل اصلي اين اشخاص است.

* سهيم نبودن در قدرت دولت علت اصلي اين ادعاهاست

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي در ادامه گفت‌وگوي خود تصريح كرد: در زمينه مخالفت اين افراد با دولت تغييري حاصل نشده چرا كه تا ديروز آنها مخالف دولت احمدي‌نژاد بودند كه چرا در قدرت وي سهيم نيستند و امروز نيز همين مسئله را دارند اما در گذشته با بهانه ديگري با دولت وي درافتادند و در حال حاضر دستاويز ديگري پيدا كرده‌اند.

وي با بيان اينكه ملت و رهبري با بصيرت و آگاهي خود، دست رد بر سينه قدرت‌طلبان زده و آنها را از صحنه بيرون راندند، افزود: اين قدرت طلبان از اين مسئله سخت رنجيدند و با كارشكني به فتنه دامن زدند و در آينده نيز اين مسير را ادامه خواهند داد.

* عناصر قدرت‌طلب در صورت نرسيدن به اهداف خود به كارشكني ادامه مي‌دهند

حجت‌الاسلام روحاني با اشاره به اينكه عناصر قدرت‌طلب بايد به خواسته‌هاي شيطاني و نفساني خود دست پيدا كنند تا آرام گيرند وگرنه به كارشكني ادامه مي‌دهند، تصريح كرد: آنها به نام ملت، اسلام، امام(ره) و منافع مردم به كارشكني مي‌پر‌دازند.

وي ادامه داد: استكبار جهاني نيز با ايران بر سر قدرت و منافع استعماري خود مشكل دارد و هرروز به بهانه‌هاي حقوق بشر، سلاح اتمي و موشك‌هاي دوربرد به عرصه مي‌آيد اما اصل قضيه اين است كه چون دست آنها از سرنوشت ملت ايران كوتاه شده است، ناراحت هستند.

* احمد‌ي‌ن‍ژاد هميشه بر عروسك‌هاي كوكي آقايان مقدم است

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي در خاتمه افزود: اگر در حال حاضر امر داير شود كه بين احمدي‌نژاد، موسوي و كروبي انتخابي صورت گيرد، ملت ايران باز هم به احمدي‌نژاد رأي خواهد داد و بين عروسك‌هاي كوكي آقايان، چهره‌هاي مرموز، وابسته و خودباخته مسلماً احمدي‌نژاد مقدم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتي حرفهاي اين افراد را ميخوانيم به حال تاريخ غصه مي خوريم كه چنين افرادي تاريخ مي نويسند و به خيلي از وقايع تاريخي شك مي كنيم كه توسط تاريخ نويسان ساخته و پرداخته شده است.
Iran, Islamic Republic of
باید به ایشان گفت شما و امثال شما نباید بصیرت تاخیری خود را در شناخت جریان انحرافی با توهین به آقای هاشمی بپوشانید ، شما و همفکرانتان چه بخواهید و جه نخواهید هاشمی در همان نامه ای که آنرا سر منشا فتنه می دانید تلویحا سرنوشت ... را برای این دولت پیش بینی کرد و نسبت به آنچه خیلی ها امروز فهمیده اند هشدار داد ، تاریخ قضاوت خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
جناب آقاي روحاني دقيقاً به كليدي ترين نكته توجه داشته‌اند آقاي هاشمي چه چيزي را پيش بيني كرده بودند ؟ ابراز وجود در مقابل مقام ولايت را . خود ايشان كه سابقه اين موضوع را در پرونده دارند پس نبايد از اين موضوع ناراحت باشند . مساله امثال آقاي هاشمي فقط قدرت است .
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی دقیقا درست اشاره کرده اید. واقعا اگر به این افراد در دولت مناصبی داده می شد نه تنها آن را نمی کوبیدند بلکه دفاع هم می کردند!
United States
تمام كسانی كه امروز دولت را به انحرافات اقتصادی و .... كشانده اند اطرافیان سابق هاشمی و ... هستند اشتباه احمدی نژاد استفاده از این افراد بود
احمدی نژاد اشتباه نکرد مردم اشتباه کردند
سید محمد میرمهدی
جناب اقای روحانی سلام علیکم : انزمان که ایت الله ربانی شیرازی فریاد میزد این اقایان مشکل دارند وحتی در مورد که جناب اقای هاشمی فراتر از مسئولیت خود در مجلس اظهار نظر وسلطه امیز رفتار میکردند ایشان (ایت الله ربانی شیرازی) روی تکه کاغذی یاد داشتی مرقوم فرمودند و به من دستوردادند نامه را به ایت الله العضمی گلپایگانی برسانم و مضمون نامه این بود این اقا (اقای هاشمی) یک نماینده وبه عنوان رئیس نظم دهنده مجلس هستند وچه حقی دارند در اموری که مربوط به ایشان نمیشوند دخالت میکنند و بریده ای از روزنامه اطلاعات را ضمیمه نامه کردند واز معظم له در خواست نمودند که با اقای هاشمی برخورد نمایند. جناب اقای روحانی در انزمان ایت الله ربانی شیرازی را مظلومانه تنها گذاشتید ایا فکر نمکنید تقاص ان زمان را پس میدهید