دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 1 Jul 2024
 
۰

استفاده ۱۸ هزار نفر از پابند الکترونیک

شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 886124
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: پابند‌های الکترونیک به صورت برخط پایش می‌شوند و در صورت حرکت در خارج از محدوده با اخطار و در مرحله بعدی بازگشت به زندان مواجه می‌شوند.
استفاده ۱۸ هزار نفر از پابند الکترونیک
محمد کاظمی فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در پاسخ به خبرگزاری دانشجو در رابطه با پابنده‌های الکترونیکی گفت: پابند الکترونیک یکی از نشانه‌های فناوری نوین برای زندانیان است. در سال گذشته ۱۸ هزار نفر از این سیستم استفاده کردند تا بتوانند به جای گذراندن دوران محکومیت خود در زندان، آن دوران را در محل زندگی خود بگذرانند.

وی در رابطه با ساخت این پابند‌ها افزود: این شرکت‌های تولیدکننده این پابند‌ها بومی و داخلی هستند. چندین سال است این کار انجام می‌شود و ظرفیت خوبی در این رابطه شکل گرفته است. از این ظرفیت در دستگاه‌های ضابط هم به شکل دیگری استفاده می‌شود. این پابند‌ها به صورت برخط پایش می‌شوند و حرکت در خارج از محدوده با اخطار و در مرحله بعدی بازگشت به زندان مواجه می‌شوند.

وی در رابطه با سامانه عدلیه گفت: «عدلیه» عنوان آخرین سامانه‌ای که باید درباره آن توضیح بدهم و به کرامت مراجعان ارتباط دارد. سال‌های گذشته درخواست‌های مردمی همه روی کاغذ بود، ولی امروز تمام درخواست‌ها ثبت می‌شود و کد رهگیری برای مخاطب ارسال می‌شود و حالا این درخواست‌ها از خانه نیز قابل ارسال است و مردم دیگر نیازی به مراجعه حضوری ندارند. ما در سال ۴.۵ میلیون درخواست مردمی داریم که تمام آن‌ها بررسی می‌شود و ما از نظارت عمومی استفاده می‌کنیم.
https://jahannews.com/vdcgx397tak97q4.rpra.html
jahannews.com/vdcgx397tak97q4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *