يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 30 Jun 2024
 
۰

بازتاب انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های جهان

جمعه ۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 886047
رسانه های جهان از جمله الجزیره، راشا تودی و خبرگزاری رویترز به آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران واکنش نشان دادند و آن را غیرقابل پیش بینی و حساس توصیف کردند.
بازتاب انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های جهان
به گزارش جهان نيوز، شبکه راشا تودی در یک گزارش مفصل ویدئویی به بررسی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران در روز جمعه پرداخت. راشا تودی با اشاره به سقوط بالگرد شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی گزارش داد که ایرانی‌ها برای تعیین جانشین رئیسی که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید از صبح جمعه به وقت محلی به پای صندوقهای رای رفته‌اند. در این گزارش با اشاره به انصراف علیرضا زاکانی و محمد حسین قاضی زاده در روز پنج شنبه آمده است؛ «محمد باقر قالیباف رئیس پارلمان، سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ایران، مسعود پزشکیان عضو اصلاح طلب پارلمان و مصطفی پورمحمدی وزیر دولت حسن روحانی برای عالیترین پست اجرایی در جمهوری اسلامی ایران رقابت می‌کنند...»راشا تودی برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران به خاطر سقوط بالگرد و همزمانی آن با رقابتهای انتخاباتی در ایالات متحده را یکی از نکات غافلگیرکننده این انتخابات خوانده است.

خبرگزاری رویترز نیز با انتشار چند عکس از رای دهندگان در حوزه های انتخاباتی گزارش داد که ایرانیها از بین 4 نامزد رئیس جمهور خود را انتخاب می‌کنند.رویترز افزود، این انتخابات همزمان با تشدید تنش‌های منطقه‌ای به دلیل جنگ بین اسرائیل و حماس در غزه و حزب‌الله لبنان و همچنین افزایش فشار غرب بر ایران به دلیل برنامه هسته‌ای این کشور برگزار می‌شود.

شبکه الجزیره نیز با اشاره به بازگشایی صندوقهای اخذ رای در ساعت 8 صبح گزارش داد که این انتخابات تا ساعت 6 عصر ادامه دارد و انتظار می‌رود تا حدود نیمه شب تمدید شود.الجزیره با اشاره به تقسیم رای در میان نامزدها همچنین از احتمال دو مرحله‌ای شدن انتخابات خبر داده است. در این گزارش همچنین تاکید شده است، «هنوز در ساعات اولیه هستیم اما این یک رویداد رقابتی و غیرقابل پیش بینی است..»
https://jahannews.com/vdcayina049naw1.k5k4.html
jahannews.com/vdcayina049naw1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *