يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 30 Jun 2024
 
۰

پیش‌بینی بانک آمریکایی: نفت ۶۰ دلار می‌شود

پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 885986
بانک «سیتی» پیش‌بینی کرده قیمت نفت در سال آینده به 60 دلار در هر بشکه برسد.
پیش‌بینی بانک آمریکایی: نفت ۶۰ دلار می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، قیمت نفت سال آینده میلادی به 60 دلار در هر بشکه کاهش می‌یابد زیرا ذخایر نفت افزایش می‌یابد؛ این جدیدترین پیش‌بینی بانک آمریکایی «سیتی» است.

سیتی که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکاست انتظار دارد، قیمت نفت اواخر امسال به 70 دلار در هر بشکه برسد.

از اوایل ماه ژوئن که این احتمال مطرح شد که اوپک پلاس از سه ماهه چهارم شروع به افزایش عرضه کند و سیگنال‌های کاهشی به بازار وارد شد، تاکنون، مقداری قیمت نفت افزایش یافته است.

نفت برنت اکنون 85 دلار و نفت خام آمریکا نزدیک 81 دلار معامله می‌شود. بازار انتظار تابستانی با تقاضای ثابت در سه ماهه سوم پیش‌بینی می‌کند اما این نگرانی‌ وجود دارد که رشد سه ماهه‌ایی مصرف در سه ماهه چهارم شروع به کاهش کند و به قیمت نفت فشار کاهشی بیاورد.
 
استراتژیست بخش انرژی جهانی این بانک، اریک لی می‌گوید: «ذخایر نفت در جهان در سال آینده بسیار زیاد خواهد شد. ما فکر می‌کنیم عرضه زیادی در تابستان شاهد نباشیم از اینرو قیمت‌ها پایین و در محدوده 85 دلار برای مدت طولانی باقی می‌ماند.»

درحالی که بانک سیتی معتقد است که رشد تقاضا برای نفت کاهش می‌یابد، بانک «گلدمن ساکس» در گزارشی اعلام کرده که «هنوز یک دهه به اوج تقاضا برای نفت باقی مانده است.»

چشم‌انداز سیتی یکی از کاهشی‌ و بلندمدت‌ترین چشم‌اندازها در زمینه قیمت نفت و تقاضاست.

آژانس بین‌المللی انرژی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که تقاضا برای نفت در جهان پیش از سال 2030 به اوج خود خواهد رسید.

این پیش‌بینی انتقاد اوپک را برانگیخت و دبیرکل این سازمان، هیثم الغیس گفت: «اوج برای تقاضا برای نفت پیش‌بینی نمی‌شود.» و پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی «تفسیری خطرناک به ویژه برای مصرف‌کنندگان است و تنها به بی‌ثباتی و نوسانات انرژی در مقیاسی بی‌سابقه خواهد شد.»
 
پیش‌بینی گلدمن ساکس برای قیمت نفت در تابستان امسال و در بحبوحه تقاضای قوی 86 دلار در هر بشکه است و پیش‌بینی می‌کند که بازار در سه ماهه سوم با کسری قابل‌توجه مواجه شود.

بیشتر بانک‌ها انتظار دارند، قیمت نفت تابستان امسال بالای 80 دلار باشد و در سه ماهه چهارم و پایان سال به 70 دلار کاهش یابد.

بانک جی‌پی‌مورگان هم قیمت 75 دلاری را برای سال آینده برای نفت پیش‌بینی کرده است.
https://jahannews.com/vdcbwsbw0rhbw9p.uiur.html
jahannews.com/vdcbwsbw0rhbw9p.uiur.html
برچسب ها: قیمت نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *