يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - 30 Jun 2024
 
۰

واکنش‌ها به کودتای نافرجام در بولیوی

پنجشنبه ۷ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 885966
سران کشورهای آمریکای لاتین و تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی بامداد پنجشنبه تلاش نافرجام عده‌ای از نظامیان بولیوی برای کودتا در این کشور را محکوم کردند.
واکنش‌ها به کودتای نافرجام در بولیوی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سران کشورهای آمریکای لاتین و تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی بامداد پنجشنبه تلاش نافرجام عده‌ای از نظامیان بولیوی برای کودتا در این کشور را محکوم کردند.

«لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس جمهور برزیل در این‌باره گفت: «من طرفدار دموکراسی هستم و می‌خواهم در سراسر آمریکای لاتین برقرار باشد. ما هر نوع کودتا در بولیوی را محکوم می‌کنیم و بر تعهد خود به مردم و دموکراسی تحت رهبری آرسه تاکید داریم».

به نوشته رسانه‌های انگلیسی، «گابریل بوریک» رئیس جمهور شیلی نیز اظهار داشت: «ما به شدت استفاده غیرقابل قبول از زور توسط واحدهای ارتش بولیوی را محکوم می‌کنیم و حمایت خود را از دولت قانونی آنجا اعلام می‌داریم».

«گوستاوو پترو» رئیس جمهور کلمبیا ضمن محکوم کردن کودتای نظامی در بولیوی، تصریح کرد: «هیچ رابطه دیپلماتیکی بین کلمبیا و دیکتاتوری وجود نخواهد داشت... از مردم بولیوی می‌خواهیم مقاومت دموکراتیک انجام دهند».

طبق گزارش‌ها، «ماریو عبدو بنیتز» رئیس جمهور پاراگوئه هم گفت: «ما بسیج نامنظم ارتش بولیوی را محکوم می‌کنیم و خواستار احترام به دموکراسی هستیم».

«سیومارا کاسترو» رئیس جمهور هندوراس تاکید کرد: «از کشورهای عضو جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب می‌خواهم کودتای جنایتکارانه در بولیوی را محکوم کنند».

«میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا نیز اظهار داشت: «ما از خروج نیروهای کودتا از کاخ ریاست جمهوری استقبال کرده و حمایت خود از دولت قانونی رئیس جمهور بولیوی را اعلام می‌کنیم».
 
«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا هم گفت: «من به شدت تلاش‌ها برای سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک بولیوی را محکوم می‌کنم و حمایت قوی خود را از نظم قانون اساسی و حاکمیت قانون در بولیوی ابراز می‌کنم».

رسانه‌های محلی بامداد پنجشنبه از تلاش نافرجام بخشی از نظامیان بولیوی برای سرنگون کردن دولت و در دست گرفتن قدرت خبر دادند.
https://jahannews.com/vdcjmieomuqeohz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjmieomuqeohz.fsfu.html
برچسب ها: بولیوی کودتا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *