جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - 24 May 2024
 
۰

قربانیان پرندگان خشمگین اوباما + اینفوگرافی

جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 308096
کاربرد اولیه این پرنده‌ها، هدف قرار دادن پرنده در تمرینات تیراندازی و نشانه‌گیری زمین به هوا یا هوا به هوا بود.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق، یمن، سومالی و ... بطور مداوم در حال پرواز و انجام عملیات هستند و طی 10 سال گذشته هزاران نفر تا کنون قربانی حملات این هواپیماها در کشورهای مختلف بویژه پاکستان و افغانستان شده‌ است.

بنیاد آمریکای نوین در گزارشی از تعداد حملات و تلفات پهپادهای آمریکایی در پاکستان و یمن، مجموع قربانیان این حملات را در حدود 4000 نفر اعلام می‌کند که قطعا از آمار واقعی آن بسیار پایین‌تر ذکر شده است. بر اساس این گزارش که آمار سال‌های 2004 تا 2013 را بررسی کرده است، 412 حمله بر فراز این دو کشور انجام گرفته است و تلفات ناشی از آن اندکی کم‌تر از 4000 نفر تخمین زده شده است.

لیندسی گراهام سناتور آمریکایی و از حامیان سرسخت حملات پهپادها نیز به تلفات بالای این حملات اعتراف کرده است. گراهام در این باره گفته است: ما 4700 نفر را کشته ایم و گاهی اوقات نیز افراد بی‌گناه را هدف قرار داده‌ایم.
 
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/5/31/391610_485.jpg

پیشینه هواپیماهای بدون سرنشین به جنگ جهانی اول باز می‌گردد. اما برخی از مورخین تولد اولین پرنده هدایت پذیر از دور را اندکی بعد از ساخت اولین هواپیمای جهان به دست برادران رایت می‌دانند.

کاربرد اولیه این پرنده‌ها، هدف قرار دادن پرنده در تمرینات تیراندازی و نشانه‌گیری زمین به هوا یا هوا به هوا بود. اما بحران موشکی کوبا در اوایل دهه 60 میلادی و احتمال حمله آمریکا به این کشور این نیاز را در دستگاه‌های جاسوسی آمریکا بوجود آورد تا برای شناسایی نقاط راهبردی دشمن، از هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت رادارگریزی استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *