شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۱۱

طرح جدید کنگره آمریکا برای تغییر مفاد توافقنامه ژنو!

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 331203
قانون‌گذاران در مجلس نمايندگان آمريکا در حال اعمال فشار براي تصويب طرحي براي وادار کردن کاخ سفيد به تدوين مجدد شرايط توافق اخير ميان ايران و شش قدرت بزرگ جهاني هستند.
طرح جدید کنگره آمریکا برای تغییر مفاد توافقنامه ژنو!
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، به نوشته "واشنگتن فري بيکن"، اين طرح که روز پنجشنبه (۲۱ آذر) توسط پيتر روسکام، نماينده ايلينوي ارائه شد کمتر از يک روز پس از پيروزي دولت اوباما در تلاش براي متوقف کردن تحريم‌هاي جديد ضد ايراني در سنا صورت مي‌گيرد.

اين طرح همچنين قطعنامه تحريم ديگري را دنبال مي کند که عصر پنجشنبه در پي مخالفت رهبران دموکرات کنگره مورد تصويب قرار نگرفت.

ايران و پنج عضو دايمي شوراي امنيت سازمان ملل، يعني امريکا، روسيه، فرانسه، چين و انگليس به علاوه آلمان، ۲۴ نوامبر در ژنو سوئيس به توافقي موقت درباره برنامه هسته‌اي تهران دست يافتند. اين توافق زمينه را براي دستيابي به توافقي جامع درباره اختلاف يک دهه‌اي غرب با ايران بر سر برنامه انرژي هسته‌اي جمهوري اسلامي فراهم مي‌کند.

توافق ژنو که به ايران اجازه تداوم غني سازي اورانيوم را مي‌دهد به طور گسترده‌اي مورد انتقاد اعضاي کنگره قرار گرفته است.

قطعنامه روسکام که مورد حمايت ميخائيل مک‌کال، نماينده جمهوري‌خواه تگزاس، جن گرين، نماينده تگزاس و دن ليپينسکي، نماينده ايلينوي است به دنبال مجبور کردن کاخ سفيد و شرکاي مذاکره کننده غربي آن به تغيير شرايط توافقنامه است.

براساس نسخه‌اي از اين طرح که در اختيار «بيکن» قرار گرفته‌است، در اين قطعنامه تصريح شده است که «ايران بايد به طور کامل همه تاسيسات غني سازي خود را برچيند و توليد سانتريفيوژ را متوقف کند» و «اعلام کند که ايران بايد به طور کامل راکتور آب سنگين اراک» را برچيند.

در همين حال، وزارت خزانه داري و وزارت امور خارجه امريکا تحريم‌هاي جديدي را عليه شماري از شرکت‌ها و اشخاص به خاطر «ارائه پشتيباني» از برنامه انرژي هسته‌اي ايران اعمال کردند.

تهران با انتقاد شديد از واشنگتن گفته است که اين محدوديت‌هاي جديد در تناقض کامل با توافق ژنو قرار دارد که طي آن امريکا متعهد به خودداري از اعمال تحريم‌هاي جديد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
باور کنید اگر راه خود را ادامه دهیم آنها کوتاه می آیند امروز که تیم مذاکره کننده برگشته و معلوم شده که آنها بر هم زننده توافق ژنو هستند باید مقاومت کرد و همین مسیر بی تفاوتی را ادامه داد
غربی ها می خواهند باز هم آزموده های قبلی را بیازمایند
یادتان هست سفرای خود را فراخواندند و پس از مدتی که بی محلی ما را دیدند یکی یکی برگشتند
اصلا خصلت آنها اینطوری است هر چند وقت یکبار نگاه می کنند ببینند عکس العمل ما نسبت به جسارتشان چگونه است یکبار با توهین به مقدسات یکبار با تحریم و... پس نگران نباشید
یادمان باشد به آنها اعتماد نداریم فقط باید بهانه برشان کرد
مطمناً راه ما حق است و پیروزی از آن ماست به شرط آنکه خدا را فراموش نکنیم و استقامت کنیم.
Iran, Islamic Republic of
آمريكايي ها ثابت كرده اند كه هرگز در زياده خواهي متوقف نخواهند شد و جلو خواهند آمد
خداوند در قرآن فرموده این ها دست از سر شما برنمی دارند تا شما را نابود نکنند.
امام راحل بارها تذکر دادند. به آمریکا لقب شیطان بزرگ را دادند. گفتند امیدوارم زمانی برسد که فریاد مرگ بر آمریکا حتی از کلیساها هم شنیده شود.
رهبری هم بارها تذکر دادند. فرمودند این ها قابل اطمینان نیستند. فرمودند اگر بر سر یک موضوع کوتاه بیایید موضوع دیگری را مطرح می کنند.
اما ما که اهل کوفه نیستیم که امام تنها بماند!!!
هستیم؟؟؟
علی
حال متوجه بینش عمیق حضرت آقا می شویم که فرمودند: بنده به این مذاکرات خوش بین نیستم.
United States
مثل ما و آمریکا مانند مثل انسان و سگ می ماند وقتی سگی تو را دنبال می کند هر چقدر ضعف نشان بدهی و فرار کنی تو را دنبال می کند ، اما اگر برگردی و بعلامت تهدید از زمین سنگی برداری بلافاصله ترسیده وفرار می کند. ( البته بخاطر این مثال از سگ این حیوان وفادار عذرخواهی می کنم)
United States
چون صهيونيستها راضي به اين قرارداد نبودند لذا آمريكا كارشكني كرد . اين قرارداد يعني رويكرد به توافقنامه سعد آباد با اين تفاوت كه استكبار موافقت كرد پول هاي بلوكه شده ما را با منت و بصورت قطره چكاني به ما پس بدهد .
جوال دوز
دوست عزیز تحلیل شما درست نیست. همین طرح سنای آمریکا هم اگر محقق بشه باز هم صهبونیست ها راضی نمی شن. چون تنها چیزی که اون ها رو راضی می کنه فقط و فقط نابودی اسلام عزیز و جمهوری اسلامی هست.

پس این دلیل که اونها راضی نبودن پس اینطور شد :

اولا اشتباه هست چرا که اگر اونها راضی نبودن، آمریکا که شیطان بزرگ هست راضی بوده و این کافی هست.

دوما اصولا از همون توافق اولیه که دولت یازدهم اون رو پیروزی می دونه کاملا مشهود بود که هدف و برنامه آمریکا حذف کلی برنامه هسته ای ایران اسلامی به صورت پله پله هست و نه توافقی که دو سر برد باشه دلیل اینکه این طرح رو مطرح کردن تنها عقب نشینی دولت ما و پر رویی اونها هست. اگر مقاومت ادامه پیدا می کرد و زمزمه های نرمشهای ناتوانانه و نه قهرمانانه با روی کرد سازش و کوتاه آمدن با کدخدا در داخل شروع نمیشد دشمن دندان طمع را میکند و دور می انداخت اما صد حیف که شد آن چیز که نباید.

به علاوه در مرام و سیاست خارجی آمریکا چیزی به نام برد - برد معنا ندارد. تنها مطلوب اونها برد - باخت هست. چرا که آمریکا از اصل دولتی استعمار گر بوده و برد طرف مقابل یعنی کاهش منافع پس برای رسوندن منافع به ۱۰۰ درصد در مذاکرات و روابط، چشم اندازشون رسیدن به ایده آل خودشون بدون حتی دادن کوچکترین امتیاز هست.

در آخر هم توجه شما و دیگران رو جلب می کنم به نظرات مقام عظمای ولایت که با پیش بینی هوشمندانه تمام سناریوی استکبار رو بارها و بارها تبیین کردند و همچنین عدم اعتماد خودشون نسبت به آمریکا را چندین دفعه اعلام کردند اما انسان های غرب پرست مانند کسانی که بر گوش خود مهر و موم زده بودند نخواستند نصیحت ناصحانه و مشفقانه رهبری عزیز رو آویزه گوش کنند.

اما اگر غرب پرستان نشنیدند بلاشک مردم عزیز که همیشه با ذکاوت تمام امور را زیر نظر دارند شنیده اند و این نصایح مشفقانه و دلسوزانه را برای رسیدن به هدف متعالی نصب العین قرار خواهند داد و برای آن غرب پرستان تصمیم مردم کافی خواهد بود.
موسوی - اصفهان
Iran, Islamic Republic of
نه آقا بر اساس روح حاکم بر توافقنامه نمیتوانند بر ضد ایران کاری کنند
معلوم نیست چه توافقنامه ای است که اونا هر کار میخواند با ایران میکنند و میگند بر اساس مفاد توافقنامه است و طرف ایرانی چون مفادی قابل استناد در توافقنامه نداره فقط بر اساس روح حاکم بر توافقنامه اعتراض میکنه
این تذهبون ....
جوال دوز
ایول خوب گفتی.

جالبه که هر کار اونها می کنن فقط با روحش سازگار نیست.

جسمش رو که اصلا بیخیال در موردش حرف نزنیم بهتره.
صوت المستضعفین
Iran, Islamic Republic of
چه کسی زنده بماند(قسمت سوم از مستند به دنبال پول)
"ما در تحقیقاتمان متوجه شدیم اصلاح ژنتیک جزو برنامه های آنهاست.یعنی در عمل باید تعیین شود چه کسی زنده بماند،چه کسی زنده نماند.استرلیزه کردن زنتیکی یکی از بهانه هایی است که در اجرای این نقشه به کار میرود.در سال1904 موسسه کارنگی اولین گردهمایی اصلاح ژنتیک را برگزار کرد.خانواده راکفلر هزینه تغییر رنگ پوست افرادی را که برای این آزمایش داوطلب میشدند را می پرداخت.آنها همچنین بودجه پروژه های سزار بیلهم آلمان را تامین کردند تا زمینه را برای فعالیت های بعدی هیتلر فراهم کنند.
http://mostazafin.tv/latest-video/video/1096_
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
همانطور كه ما براي سرنگوني رژيم منحوس و وابسته با امريكا و انگليس و فرانسه و بر پايي نظام مردمي اسلامي از كسي اجازه نگرفتيم براي توسعه و پيشرفت و جهاني كردن آن هم نياز به اجازه از هيچ كسي نداريم . غربي ها كي باشن كه بخوان به ما اجازه غني سازي بدهند يا ندهند؟ اصلا" چه كسي به خود آنها اجازه داشتن بمب اتمي داده و غني سازي ايضا" ؟ ما از رهبري و مردم اجازه مي گيريم براي پيشرفت كشور در همه عرصه ها و نه دولت هاي مستكبر غربي .ما به غني سازي تا آخر ادامه خواهيم داد و اگر دولت شجاعت لازم را داشته باشد و ادامه دهد در غير اينصورت مجلس با تصويب طرحي اداره سازمان انرژي اتمي را بايد از حيطه مديريتي دولت خارج و به حيطه مديريت رهبري داخل كند كه با تغيير دولتها دچار تغييرات مديريت و ضعف و ترديد در پيشرفت نشود .