چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۶
۵۶

واکنش صریح ایران به نقض توافقنامه ژنو از سوی آمریکا

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 331147
سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تحریم‌های اخیر وزارتخانه‌های خزانه داری و خارجه آمریکا علیه ایران این اقدام جدید واشنگتن را سردرگمی مقامات آمریکا خواند و شدیدا از آن انتقاد کرد.
واکنش صریح ایران به نقض توافقنامه ژنو از سوی آمریکا
به گزارش جهان به نقل از فارس، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص تحریم های اخیر وزارت خانه های خزانه داری و خارجه آمریکا در مورد به اصطلاح "تحریمهای جدید آمریکا علیه حامیان برنامه اتمی ایران" اظهار داشت: متاسفانه شاهد یک سر در گمی جدی در رویکرد، تصمیمات و اظهارات مقامات آمریکایی هستیم و در حالیکه مقامات دولت آمریکا به ظاهر در حال توجیه بخشهای قانونگذاری ایالات متحده برای خودداری از تصویب تحریم های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب پیشبرد طرح اقدام مشترک جمهوری اسلامی ایران و گروه ١+٥ هستند، ازسوی دیگر در اقدامی سوال برانگیز وزارت های خزانه داری و خارجه آمریکا در اقدامی غیر سازنده و در مسیر رویکردهای قبلی که بارها از سوی مقامات بلندپایه آمریکا ناموفق بودن آن به صراحت مورد تاکید قرار گرفته است، مجددا به این اقدام تکراری و بی فایده مبادرت کرده و مجموعه هایی از ایران و چند شرکت خارجی را در فهرست تحریم ها قرار داده اند.

افخم با اشاره به اینکه گروهی در داخل و خارج از دولت آمریکا تلاش دارند توافق ژنو را از بین ببرند گفت: این افراد با درک ناقص و بدفهمی خیال می کنند که تحریم ها و نه رسیدن به تفاهم راه حل نهایی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر جدیت جمهوری اسلامی ایران برای رفع نگرانیهای منطقی طرفهای گفتگو در خصوص برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، ضمن انتقاد شدید از اقدام اخیر افزود: اینگونه اقدامات را غیرسازنده و خارج از مسیر تفاهم انجام شده در ژنو ارزیابی نموده و دولت ایالات متحده آمریکا را به پایبندی، واقع بینی و مرعوب نگردیدن در برابر برخی تندروهای مخالف روند مذاکرات ژنو توصیه می کنیم.

افخم افزود: مسئولیت عواقب اقدامات نسنجیده تماما بر عهده دولت آمریکا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


...
سردرگمی بین آمریکایی ها و اروپایی ها!
انسجام رفتاری و برنامه ریزی دقیق و هماهنگی آن ها را نمی بینید؟!
....تیم.
Canada
وزیر نفت، آقای زنگنه گفته، میخواهیم تولیدات روزانه نفت رو به سطح ۴ میلیون بشکه افزایش بدیم، حتی اگر این روند باعث شود قیمت هر بشکه نفت به ۲۰ دلار برسد!!!
وزیر نفت ایران همزمان با آغاز رسمی نشست وزیران اوپک در وین، در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "به هیچ عنوان از حق ایران کوتاه نخواهم آمد!!!!!!!!!!!!"

بابا ایول! صادرات نفت رو میخوای یک و نیم میلیون بشکه در روز افزایش بدی، وابستگی کشور رو به صادرات نفت افزایش بدی، از اونطرفم میخواهید قیمت هر بشکه نفت رو از ۱۰۷ دلار به ۲۰ دلار در هر بشکه برسونید!!! حالا میفهمم چرا آمریکا میخواد هفت درصد از دارایی های بلوکه شده ایران رو در صد سال آینده آزاد کنه، چون داره صد هزار برابرش از اینطرف سود میره تو جیبش!
میثم
به نظر شما کشوری که برای 200 سال خودش برنامه ریزی داره آیا واسه پروژه ای مثل ایران برنامه ریزی نداره و بی گدار به آب می زنه.
همه این رفتار های آمریکا در تمام دوران انقلاب و قبل از انقلاب و پس از انقلاب کاملا مدیریت شده است.
نمی دانم چرا بعضی ها نمی بینند.
ابتدا توافق کردند بر سر هسته ای. حالا هم نقض می کنند و حتی پا را فراتر گذاشته اند که باید دست از حزب الله و غزه و ... بردارید.
حتما فردا چیز دیگری می خواهند .
پس فردا چیز دیگری و نهایتا ما می شویم غلام حلقه به گوش آنها.
قطعا رهبر انقلاب یگانه مرد خستگی ناپذیر ، روشن فکر انقلابی و اسلامی به معنای واقعی ، با تیزبینی و هوشیاری خودش نقشه آنها را نقش بر آب می کند و درسی فراموش نشدنی به جاهلان فریب خورده خواهد داد.
United States
عجب واکنشی!
توقع داشتی غداره ببنده یا فحش ناموس حواله بده؟!!!
فحاشی و غداره کشی روش اصحاب فتنه است برخوردی مدبرانه شایسته ماست. این یک قهر بچه گانه است که کری با خونسردی درباره آن می گوید ایرانیان نیاز به رایزنی داشتند رفتند رایزنی و به زودی برمی گردند.
خیلی قاطعانه بود. مو به تن اوباما راست شد.
مسعود
وای وای وای خدای من چه واکنش صریحی!!!!! ...
مطمئنم اگر آمریکایی ها می دونستن ما اینقدر واکنش صریح داریم با ما در نمی افتادن! خوب شد حالا حساب کار دست شون اومد!
hussein
آنقدر صریح واکنش نشان دادند که آمریکائیها زهر ترک شدند.
این برخورد آمریکا نتیجه اعتماد به خنده و اظهر هزینه خالی ووووووو می باشد
حمید
گره این کار فقط به دست احمدی نژاد باز میشه و اونه که می تونه از پس این حقه بازهای غربی بر بیاد نه آدمی مثل ظریف که برای امریکایی ها راحت الحلقومه .باید احمدی نژاد مسئول این پرونده بشه اونوقت میبینید که غربی ها چطوری ماستها رو کیسه میکنن و دست از گنده گویی بر میدارن.با زورگو باید با زبان زور صحبت کرد.ظرافت برخی ها فقط دهن دشمن رو بیشتر آب میاندازه.
مردمی
آره والا. خیلی زیادی ملایمن اصلا همین که یه خانومو انتخاب کردن معناداره مثه رای ۵۰ درصد که معنا داااااااااااار بود!!بفهمین خودتون که چه خبره. افتضاحه. جلیلی و احمدی نژادو میخواد.
در دولت های قبلی وقتی سربازهای غربی حریم آب های ایران را نقض می کردند کسی به آن ها کاری نداشت. زمانی که احمدی نژاد چند تا سرباز رو که به آب های ایران تجاوز کرده بودند دستگیر کرد این آقایان از ترس اینکه الآن جنگ میشه داشتند قبض روح می شدند در حالیکه نخست وزیر انگلیس برای رهایی سربازانش مجبور به عذر خواهی کتبی شد!
Iran, Islamic Republic of
انتقاداتی به فارغ التحصیلان امام صادق و اینکه برخی شان گمان می کنند فقط درس خوانده های آنجا اهل ارزشهای انقلابند داشتم و لذا علاقه مند بودم به دکترلنکرانی و یا دکترحدادعادل رای بدهم اما با تغییرات نهایی صحنه انتخابات علی رغم میل درونی ام به دکترجلیلی رای دادم الآن واقعاًنسبت به رایی که داده ام احساس سربلندی درپیشگاه خداوند متعال و روح پاکِ حاضر و ناظرشهدا و امام دارم.

الحمدلله
خدا بینش بهت بده
هنوز نفهمیدی هرچی سرمون اومده همش تقصیر اونه.
پویا
این الان کجاش صریح بود؟
اونجاش که کری گفت: ایرانی ها نیاز به رایزنی داشتند مدت کمی بعد خودشان برمی گردند. حالا ببین اگه برنگشتند!
United States
تاریخ به ما ثابت کرده که هیچ کدام از غربی ها به توافقاتشون با ایران پایبند نیستند پس نباید خیلی به مذاکرات دلخوش بود و نگرش مثبت داشت بعد هم برادر من ربطی به احمدی نژاد نداره که اگه بود می تونست فلان کنه و.... غربی ها باید بدونند که این اخرین فرصته که به اونا دادیم اگرهم نقض کنند اونی که ضرر می بینه ما نیستیم!
غربی ها خوب می دونن این شکل حاضر شدن پای میز مذاکره یعنی بالا بردن دست ها به نشانه تسلیم!
اندر کرامات دولت تدبیر و امید ، واقعا یه حقوقدان آمریکارو نمیشناسه؟
سعید
این حرف رو یکبار دیگه هم زده بودم ما تا چکمه آمریکایی ها رو نلیسیم و از انقلاب خودمون معذرت خواهی نکنیم اونها تغییری توی رویه خودشون نمی دن تغییری هم که قراره بدن از این قراره که کل منطقه و ایران رو به تیکه های کوچیک تجزیه کنند و اینجا رو سند بزنن به نام خودشون چه خوش خیال هستند اینهایی که دل در گرو مذاکره با شیطان بزرگ دارند اگه اونها اصولا حقی برای ایران قائل بودند کار رو به اینجا نمی رسوندن که بخوان حالا با مذاکره اون رو پس بدن آقایی و سرور بودن و استقلال و آزادی و شرافت قیمتی داره که برای بعضی ها به اندازه معیشتشون ارزش نداره
مردمی
بهتر، بذار این توافق ظالمانه که ما را حقیر کرد زودتر تموم بشه. ما روز و شب دعامون همینه. کجا رفت عزت اسلامی و ملی ما کجا رفت مقاومت ما؟؟؟
چقدر اشتباه کردند تو این صد و چند روز . تا کی باید سکوت کرد اصلا چرا باید سکوت کرد؟؟؟اظهارات تاسف برانگیز ظریف و روحانی و ....... . تا کی ادامه داره؟
اراکی
Iran, Islamic Republic of
امریکایی ها و اروپایی ها فقط زبان زور میفهمند و بس . اندیشه و اعتقادی غیر از این ساده اندیشی است.
عین آیه قرآن است که می فرماید آن ها با شما بغض دارند و تا شما را نابود نکنند و یا از مسیر خود منحرف نکنند آرام نمی گیرند.
Norway
اولا لعنت بر پدر و مادر سیاستمدارای امریکایی .ولی چرا عیب خودمان را گردن دیگران می اندازیم. امریکا تحریم جدید نکرده است در ادامه همان تحریم های قبلی است . وزارت خارجه ما نیز ضمنا و لطفا تهدیدات اینطوری نکنند .ما از این لفاظی های دیپلماتیک سر در نمیاوریم وزن و تاثیرش را هم نمیدانم . فکر نمیکنم زیاد باشد .
اگر قرار است تحریم ها ضعیف شود دیگر مجازاتی این چنین معنی ندارد.
این تهدیدها هم یک بازی سیاسی از طرف تیم ایرانی است تا زمانی که به میز مذاکره برگشتند که خیلی هم دور نخواهد بود بگویند شرایط این بود و شما ملت فکر نکنید ما باج دادیم! کار خیلی سخت بود ما خیلی هنر کردیم که اینقدر باج دادیم!
Iran, Islamic Republic of
این شما هستید که فکر می کنید رسیدن به یک توافق نهایی هدف است! هدف آمریکا از بین بردن نظام اسلامی است!!
Iran, Islamic Republic of
اونا سردرگمن يا شما ؟!!!

خودتون را زديد به اون راه، فكر كرديد اونا با چهارتا لبخند دشمني چندين ساله اشون را مي ذارن كنار؟!!

فكركرديد عاشق چشم و ابروي ما شدند؟!!
اين همه امتياز داديد، غني سازي را به زير 5 درصد آورديد، چي شد؟!!
خانم افخم؛
آنچه را که شما امروز می بینید ما دیروز داشتیم یقه خودمان را پاره می کردیم تا به دوستان مذاکره کننده بفهمانیم.
حالا درس عبرت شد؟!
یا باز هم می خواهید برای چند صدمین بار آزموده را دوباره بیازمایید؟!
لطفا بیش از این نه خود و نه ملت را تحقیر نکنید.
تنها راه حل متمرکز شدن روی نیروی داخلی است.
United Kingdom
ورق پاره ژنو را بریزیم دور
معلوم بود جز خفت چیزی نداره
حالا ببینیم دولت از خود غیرت نشان میدهد یا نه
United Kingdom
وای دارم از دست این دولت ترسو خفه میشم !!
United Kingdom
حالا نوبت مجلس غیور هست که با طرح سه فوریتی امریکا را سر جایش بنشاند وجلوی وادادگی بیشتر دولت را بگیرد
United Kingdom
اگر دولت به این تحقیر شدن ایران ادامه بدهد اورا سرجایش مینشانیم . ما 8 سال نجنگیدیم که این چنین تحقیر شویم حواسش باشد.
منتظر فرمایش شما بودند الان از سر درگمی در می آیند فرمایش دیگری نبود!!!!!
حامد
Iran, Islamic Republic of
هدف اصلی دولت آمریکا اینه که یه حکومتی با تعریف جدید از زندگی و انسان بر مبنای اسلام واقعی ، نتواند پیشرفت کند ، زیرا اگر این حکومت موفق شود به اهداف خود برسد ، تمام مبانی تمدن غرب زیر سوال میرود ، چون به خوبی می دانند ایرانیان با هوشمندی می توانند تمدن نوین اسلامی را پایه ریزی کنند و جهان انسانیت را ازمنجلاب پوچی و بحران اخلاقی واقتصادی نجات دهند .حال وظیفه ی همه ی دلسوزان به ایران و اسلام این هست که وحدت را حفظ کرده واز این فرصت طلایی برای اثبات حقانیت ایران وپیمان شکنی آمریکا نزد دولت ها و ملت های دنیا استتفاده کنیم .
خانم افخم مذاکره منطق محکم و جسارت می خواهد نه حرف های خوشگل که توی کتاب های روشنفکرا می نویسن!
این روش برخورد مناسب مربیان مهد کودک هاست!
خانم افخم واقعا حرف هایی رو که میزنید باور دارید؟!
اونا که خیلی با ادب بودن. حالا چی شدن؟
البته در باهوشتر بودنشون که شکی نیست.
ح ج
از اولش هم آمریکائیها مورد اعتماد نبودند این آقای روحانی و ظریف خیلی دلشون خوشه
رضا
چرا شما صادرات نفت رو برا اونها سخت تر نمیکنید تنگه هرمز رو مین گذاری کنید 2 تا کشتی که نابود بشه همه قدر عافیت رو میدونن
اصغر
Mozambique
بنام خدا
این طبیعی است و تازه شروع ماجراست . وقتی در تنظیم موافقتنامه کذائی رعایت مصالح ملی نشده باشد و منافذ موجود در متن را (که مثل نقاط کور رادار عمل میکند ) برای یک چنین روزهائی باز گذاشته شده باشد ، همین میشود . طرف تحریم جدید وضع خواهد کرد بدون اسم بردن از انرژی هسته ای . تنها راه تنظیم و تصویب متمم از طرف مجلس و شورای امنیت ملی است و شرط کردن قبول آن از طرف مقابل . حالا خوبه که آقایان افتخار می کردند که در جلسه برای سرعت کار انگلیسی صحبت کردند !!!؟؟؟
این نظر شما را رهبری بارها تذکر دادند ولی ظاهرا ما اهل کوفه هستیم!
تا یک حرفی از دهان غربی ها خارج نشود ما آن را نمی پذیریم و آن را کارشناسی شده نمی دانیم! بعد هم با دهان باز می گوییم این ها چقدر می فهمند! متأسفم ولی ملتی که چشمش به دهان دشمنش باشد نابودی اش حتمی است!
خیلی دلم می خواد بدونم واقعا این حرف ها رو که میزنن خودشون باور دارن یا میگن که ما باور کنیم!
اون همه ،،،،،، الکی شد
عجب تدبیری
بابا یه کم یواش تر اینارو با خاک یکسان کردی که با این لحن تند:)))
Malaysia
ميدوني چي حال ميده؟ احمدي نژاد رو بذارن مسئول مذاكرات هسته اي! خدائيش اين كار آمريكا رو نقره داغ ميكنه!
با اینکه من از منتقدین به احمدی نژاد بودم ولی خداییش این نظرت هزارتا لایک داره
تنها مردی که از پس این غداره کشهای قلدر برمیاد احمدی نژاده
سید
کدام سردرگمی آبجی
به این قشنگی شما رو پیچوندن! و شمام می خواید ملتو بپیچونید...
البته اونا خیلی هوشمندانه عمل نکردن بلکه ظریفان و نازک طبعان مذاکره کننده خیلی ساده بودند.
Iran, Islamic Republic of
عقل تدبیر آقایان چه‌ها که نمی‌کند!!!!!
یاد دکتر جلیلی و مقاومتش بخیر
هر وقت جلیلی می رفت مذاکره شب با خیال راحت می خوابیدیم. حالا از نگرانی شدیم اسپند رو آتیش که دیگه کار هسته ای تمام شد! جزیر ابوموسی رفت! هلوکاست به رسمیت پذیرفته شد! و ...
United States
آقای جلیلی باید به نفع قالیباف کنار می رفتند و این خطای بزرگ ایشان .........
Iran, Islamic Republic of
این نتیجه عقب نشینی سریع آقایان هست که نیامده سریع خواستن بگن ما خیلی خوبیم و همه چیز عالی پیش میره با وجود ما
دکترحاتمی
قطع مذاکرات بنفع ایران نیست وباعث تشدیدتحریمهامی شودنبایدجوگیرشد.
دکتر عزیز دغدغه شما قابل تحسینه اما این ها به دنبال بهانه اند از هر طرف بری یه ایرادی می تراشند. واقعیت این است که نمی خواهند فشار را بر ایران کم کنند. مگر لقمه ای دندان گیر گیرشان بیاید که صدها برابر بیارزد.
در چنین شرایطی مذاکره غیر ممکن است.
اتفاقا ما فکر می کنیم که شما مسئولین مذاکره سردرگم و گیج هستید. بابا اونا شما رو دور زدند و تمام شد.