جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۱

حاشیه‌های مراسم تقدیر از حداد/ ماجرای سعدی و سرعت شتر

شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 298993
مراسم تقدیر از غلامعلی حدادعادل با عنوان نکوداشت " مرد تقوا و تدبیر" در حوزه هنری برگزار شد.
حاشیه‌های مراسم تقدیر از حداد/ ماجرای سعدی و سرعت شتر
به گزارش جهان به نقل از مشرق؛ همایش نکوداشت حدادعادل که با عنوان "مرد تقوا تدبیر" امروز در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود.

*در این همایش چهره های سیاسی و فرهنگی زیادی حضور پیدا کرده بودند تا جایی که مسئولین مراسم برای پیدا کردن جای خالی جهت نشستن مدعوین با مشکل روبرو بودند.

*برخی از شخصیت های حاضر در این همایش عبارت بودند از‌: حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد، سعید جلیلی، آیت الله قرهی، لطف الله فروزنده، حسین شریعتمداری، صفارهرندی، نادران، علیرضا قزوه، طلایی نیک، حسین طلا، حجت الاسلام محمدیان، مرتضی طلایی و تعدادی از نمایندگان مجلس در این مراسم حضور داشتند.

*اولین سخنران این همایش در وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم بود. وی برای اینکه نشان دهد دست کمی از حداد در شعرخوانی ندارد شعری را در وصف مرد تقوا و تدبیر خواند.

*آیت الله قرهی نیز که جز اولین سخنرانان این همایش پرسخنران! بود پیشنهادی برای نام همایش داشت. وی تاکید کرد به دلیل روحیه اخلاقی حدادعادل نام همایش را همایش " مرد اخلاق" بگذارند.

*در ادامه این همایش کلیپی از تدابیر حدادعادل در دوران مجلس ششم و تلاش برای مهار تندروی برخی نمایندگان اکثریت مجلس در آن دوره به نمایش درآمد.

*وزیر فرهنگ و ارشاد دولت نهم نیز سخنران دیگر همایش بود. صفار هرندی در ابتدای کلامش با اشاره به برگزاری این همایش از سوی اهالی رسانه گفت: اهالی رسانه مشکل پسند هستند و باید با آقای حدادعادل تبریک بگویم که توانسته اند دل این جماعت را بدست بیاورند.

*مادر غلامعلی حدادعادل سخنران دیگر همایش بود که به دلیل کهولت سن نتوانست به جایگاه برود و از همان جا در وصف پسرش صحبت کرد. نکته قابل توجه این بخش دست بوسی حدادعادل از مادرش بود که سوژه خوبی را برای عکاسان فراهم کرد.

*حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز در زمان سخنرانی خود با برخی مثال های همیشگی خود حضار را به خنده انداخت. شریعتمداری با گریزی به شعر سعدی گفت: سعدی چنان گفته ای ساربان آهسته ران انگار شترهای قرن هشتم ۱۸۰ کیلومتر سرعت داشتند!

*در انتهای مراسم نیز آئین نکوداشت مرد تقوا و تدبیر برگزار شد و شخصیت ها و ارگان های مختلف هدایا و تابلو نوشته هایی را به حدادعادل تقدیم کردند.

*حدادعادل نیز در سخنرانی پایان مراسم ضمن تشکر از حاضران شعرخوانی را نیز چاشنی سخن خود کرد تا نشان دهد هنوز هم وی در شعرخوانی ید طولایی دارد. حداد مرسی را نیز بی نصیب نگذاشت و دلیل سقوط وی را دوستی و با رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست.

*مرد تقوا و تدبیر البته از رئیس جمهور منتخب نیز غافل نشد و ضمن تبریک دوباره به وی گفت: ما از معتدل بودن روحانی حمایت خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


برای دلداری اصولگرایان بد نیست !!!!!!!!!!!!!!!!