پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱۳

کنایه حداد به‌ نوع قانون‌مداری دوستان عارف در مناظره

جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 291259
حداد عادل در پاسخ به اظهارات عارف پیرامون قاون مداری عنوان کرد: وقتی که انتخابات انجام شد همان روز جمعه در صندوق ها باز نشده خبرنگاران خارجی را دعوت کرد و گفت رئیس جمهور شدم خلاف قانون بین بود یا خیر؟ آیا زمینه فتنه و آشوب را فراهم نکردند؟
کنایه حداد به‌ نوع قانون‌مداری دوستان عارف در مناظره
به گزارش جهان به نقل از مشرق، محمدرضا عارف کاندیدای این دوره از انتخابات در مناظره انتخاباتی امروز در سخنان خود اظهار داشت: در کشور با مشکلاتی روبرو هستیم. رئیس جمهوری باید بیاید که کشور را از بحران نجات بدهد. سوالم این است که  چه کسانی مسئول وضع فعلی هستند؟ اصولگرایان به صورت یکپارچه در سه قوه حاکمیت داشت و مسئول وضع فعلی است. در قوه اجرایی حتی بخشدارها را هم اگر هم سلیقه نبودند حذف کردند. عملکرد هشت سال گذشته نشان داد نمیتوانیم برای تحقق آرمان های انقلاب به یک جناح خاص خود را محدود کنیم. چاره ای  جز شایسته سالاری نداریم. دولت اصلاحات با شعار توسعه سیاسی آمد اما در عمل توسعه فراگیر را به بار آورد. کل درآمد فروش نفت در اصلاحات 173 میلیارد دلار و در دوره جدید حداقل از  محل فروش نفت خام 630 میلیارد دلار درامد داشتیم. رشد اقتصادی 6 درصد و اشتغال 700  هزار در سال و کنترل گرانی را داشتیم و تورم را به 10.3 رساندیم و ارز را تک نرخی کردیم در دولت اصلاحات اما در این دولت چرا نان را از سر سفره مردم برداشتیم؟ باید مسئولیت خود را بپذیریم. اینکه جریان موهوم انحرافی را مسئول وضعیت کشور را بدانیم  خطاست و میخواهند بار را از دوش خود بردارند. اخلاقی آن است که جریان اصولگرا مسئولیت خود را بپذیرد. باید مردم در دهه چهارم انقلاب روش آزمون و خطا را دنبال نکنند. باید اجرایی شدن همه اصول قانون اساسی را دنبال کنیم. اولویت اول من فصل سوم قانون اساسی و حقوق ملت است. مطالبات استانهای غربی که بحق است باید مرتفع شود. مسئله گرد و غبار باید حل شود. معاونت اقوام را تشکیل میدهم. در ارتباط با زنان در قانون اساسی اصل 21 اصل مترقی است که امیدوارم بتوانم از همه ظرفیت های قانون اساسی برای پاسخگویی به نیازهای مردم استفاده کنیم.
 
حدادعادل در پاسخ به محمد رضا عارف عنوان کرد: با عارف موافقم که کشور با شایسته سالاری اداره شود ولی ایشان مشکلات امروز کشور را گردن اصولگرایان می اندازند که چرا آمدند اصلاح طلبان را کنار گذاشتند. بعد از اینکه خاتمی رئیس جمهور شد دولت را از هاشمی گرفتند، چه پاییز برگ ریز اصلاحاتی در کشور شروع شد که آمدند گویی جلوی پنجره مملکت را چون گونی تکاندند و در برخی وزارت خانه ها فقط آبدارچی باقی ماند. میگفتیم چرا این تغییرات را میدهید، میگفتند هر کس به خاتمی رای نداده باید برود. من و شما با هم رفیقیم آقای عارف‌، در خود مجلس اصلاحات ببینید با بنده چه کردند؟ من اهل تندروی و افراط و تفریط بودم؟ چه کرده بودم؟ شورای نگهبان اعلام کرد که من رای دارم، در مجلس اصلاحات 5 ماه تمام بنده را یک لنگه پا دم در مجلس نگهداشت و اعتبارنامه من را تصویب نمیکرد. اینها بی قانونی نیست؟ آقای عارف میگویند مشکلات امروز کشور همه زیر سر اصولگرایان است. اولا آقای احمدی نژاد هیچوقت خود را اصولگرا ننامیده ثانیا ما همه مشکلات را زیر سر احمدی نژاد نمیدانیم. یه وقتی خانه بابایی را یک دزدی زد. صبح همسایه ها جمع شدند. هر کسی شروع کرد به صاحبخانه ایراد گرفتن که چرا قفل را محکم نزدی و چرا دیوار را بلند نکشیدی و ...، این بدبخت گفت: بابا این وسط یک نفر هم یه حرفی به این دزدی بزند.
 
 حدادعادل در ادامه سخنان خود گفت: ایشان فرمودند اصولگرایان در 7 سال گذشته جلوی احمدی نژاد نایستادند. من سعیم این بود اگر احمدی نژاد کار درستی انجام داد بگویم درست است و اگر قانون شکنی کرد جلویش ایستادم. کارنامه ام در مجلس گواه این است و من تاوانش را هم دادم و یک لحظه هم پشیمان نیستم. سوال میکنم از شما: کاندیدایی که آمد و در تبلیغات خود مرتبا دم از قانون میزد و دیگران را دروغگو میدانست و ...، وقتی که انتخابات انجام شد همان روز جمعه در صندوق ها باز نشده خبرنگاران خارجی را دعوت کرد و گفت رئیس جمهور شدم خلاف قانون بین بود یا خیر؟ آیا زمینه فتنه و آشوب را فراهم نکردند؟ وقتی رهبری گفتند نظام اهل تقلب نیست، جنابعالی چرا سکوت کردید؟ اگر از حق دفاع میکردید و می گفتید تقلب نشده است یا استدلال میکردید و به دوستتان میگفتید نباید قبل از باز شدن صندوق بگویید رئیس جمهورم، چه عیبی داشت اگر سکوت نمیکردید و حقایق را میگفتید؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *