شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۱۳

قاتل عرب پول خون جوان ایرانی را داد و رفت!

سه شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب: 322409
هنوز چند ماه بیشتر از اعدام ۱۸ ایرانی در عربستان نمی گذرد. ایرانی هایی که شاید تنها چند گرم مواد مخدر همراه داشته اند و طبق قانون کشور عربستان اعدام شدند و در موردی مشابه دیگر ۸ ایرانی در خاک عربستان به دار آویخته شدند اما شهروند عربستانی در حال مستی جان یک پدر جوان ایرانی را می گیرد و پولش را پرداخت می کند!
به گزارش جهان به نقل از نیمروز پس از آنکه در فروردین ماه سال جاری دیپلمات مست عربستانی پس از بازگشت از پارتی شبانه در بزرگراهی در شمال تهران در تصادف با یک جوان ایرانی وی را کشت، با پرداخت دیه به حساب دولت ایران از کشور خارج شد!

در همین زمینه "مهدی دواتگری" مسئول پیگیری پرونده دیپلمات مست عربستان در گفتگو باشگاه خبرنگاران، از اخراج دیپلمات مست عربستان خبر داد و گفت: حسب پیگیری‌های وزارت امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جمله کمیته مطالبات ملی این کمیسیون حقوق خانواده اولیای دم مقتول که توسط دیپلمات مست عربستانی به قتل رسیده بود و همچنین دیه سرباز حادثه دیده در این حادثه از سوی سفارت عربستان سعودی به حساب دادگستری واریز شد.

دواتگری تصریح کرد: با تامین حقوق مسلم اتباع ایرانی وزارت امور خارجه با در نظر گرفتن این که اقدام دیپلمات عربستانی در حالی که مست بوده و به حالت مستی رانندگی می‌کرده است خلاف عرف و شئونات دیپلماتیک و موازین بین‌المللی بوده است از کشور اخراج شد.

این در حالی است که چندی پیش در پی انتشار خبر آزادی موقت این قاتل عربستانی سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در خصوص این پرونده پیگیری‌های حقوقی و رایزنی‌های سیاسی ادامه دارد. وی ادامه داد: پیش از این هم اعلام کردیم؛ این پرونده مسئله پیچیده‌ای است که حل و فصل آن به آسانی مقدور نیست چراکه این فرد دیپلمات بوده و مصونیت سیاسی دارد و پیگیری حقوقی این پرونده به آسانی یک پرونده معمولی نیست.

این دیپلمات در حال مستی در حال رانندگی بوده است و بدون شک جرم وی قتل عمد است و هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی نیز ندارد و اگر یک ایرانی مرتکب چنین جرمی شده بود، حکم قصاص وی نیز صادر می شد. اما گویا این دیپلمات عرب از قانون کاپیتولاسیون برخوردار است که این چنین تحقیر آمیز پول خون جوان ایرانی را پرداخت کرده و از کشور خارج می شود!

آزادی این دیپلمات عرب پاداش کدام خوش خدمتی عربستان بود؟

حال باید از مسئولین وزارت خارجه و دستگاه قضا پرسید که این خوش خدمتی و لطف به عربستان جبران چه چیزی بوده است؟ هنوز چند ماه بیشتر از اعدام ۱۸ ایرانی در عربستان نمی گذرد. ایرانی هایی که شاید تنها چند گرم مواد مخدر همراه داشته اند و طبق قانون کشور عربستان اعدام شدند و در موردی مشابه دیگر ۸ ایرانی در خاک عربستان به دار آویخته شدند اما شهروند عربستانی در حال مستی جان یک پدر جوان ایرانی را می گیرد و پولش را پرداخت می کند!

هنوز یک هفته از قتل ۱۴ جوان ایرانی در درگیری با تروریست ها در سراوان نمی گذرد. تروریست هایی که کسی در حمایت آنان از سوی حکومت عربستان شک ندارد. قرار نیست که تاوان خون سربازان بی گناه را این دیپلمات بدهد ولی چرا حتی قانون خودمان در قبال وی اجرا نمی شود و برخلاف عربستانی ها ما با چنین مجرمینی فقط آموخته ایم که با رأفت اسلامی! برخورد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
نمی دونم پشت پرده چیه ولی متاسفم که عملا کاپیتالاسیون رو داوطلبانه اجرا کردیم. دیگه حرفی ندارم!
خدا لعنت کند کسانی را که سیاست زده هستند و خدا لعنت کند کسانی که کوتاهی وبی خردی کردند
مجتبی
روحانی مچکریم!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد كه قوه قضائيه اينجا حكم داده
این تصادف و اون اعدام ها زمان احمدی نژاد بود، حالا شما از روحانی طلبکارید ؟

ضمنا طرف دیپلمات بود و طبق قوانین بین المللی نمیشد محاکمه اش کرد وگرنه عاشق چشم و ابروش نبودن
الان حدود 80 -90 روزی میشه که کلا به آینده خودمون و کشورمون «امید» !!! زیادی پیدا کرده ایم همش هم بخاطر تدبیره !!!
United States
مرگ بر آل سعود
نیماراسخ
این احیای قانون ذلت بار کاپیتولاسیون است ، قانونی که در سال 43 امام خمینی بزرگ را به قیام واداشت.چه دردناک است که ببینیم این بار کاپیتولاسیون شامل دولتهایی نه قدرتمند چون امریکا و انگلیس دردهه های گذشته که شامل دولتی ضعیف و مستبد و بی همه چیز شده است.واقعا که باید خون گریست.
دولت چیکار کنه خانواده اش به پول راضی شده
سیداسماعیل
Norway
اف بر مسئولین بی لیاقت این مملکت
علی
وای ! آدم از این همه غیرت وعزت وحکمت وقاطعیت وصلابت !!!!!!!!!!!!!!!!!! نمی دونه چکارکنه؟؟!!!!
ایرانی
کسانیکه زمان احمدی نژاد به آزادشدن ملوانهای انگلیسی انتقادداشتنند اگردلشان خواست دراین موردهم افاضاتی بفرمایند!!
Iran, Islamic Republic of
جهان جان!
بهتره تیتر رو عوض کنی و بزنی: "قاتل عربستانی پول خون جوان ایرانی را داد و رفت"

تکیه بر عرب بودن اون قاتل دامن زدن به اختلافات فرقه ای است.