کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قاتل عرب پول خون جوان ایرانی را داد و رفت!

7 آبان 1392 ساعت 18:46

هنوز چند ماه بیشتر از اعدام ۱۸ ایرانی در عربستان نمی گذرد. ایرانی هایی که شاید تنها چند گرم مواد مخدر همراه داشته اند و طبق قانون کشور عربستان اعدام شدند و در موردی مشابه دیگر ۸ ایرانی در خاک عربستان به دار آویخته شدند اما شهروند عربستانی در حال مستی جان یک پدر جوان ایرانی را می گیرد و پولش را پرداخت می کند!


به گزارش جهان به نقل از نیمروز پس از آنکه در فروردین ماه سال جاری دیپلمات مست عربستانی پس از بازگشت از پارتی شبانه در بزرگراهی در شمال تهران در تصادف با یک جوان ایرانی وی را کشت، با پرداخت دیه به حساب دولت ایران از کشور خارج شد!

در همین زمینه "مهدی دواتگری" مسئول پیگیری پرونده دیپلمات مست عربستان در گفتگو باشگاه خبرنگاران، از اخراج دیپلمات مست عربستان خبر داد و گفت: حسب پیگیری‌های وزارت امور خارجه و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جمله کمیته مطالبات ملی این کمیسیون حقوق خانواده اولیای دم مقتول که توسط دیپلمات مست عربستانی به قتل رسیده بود و همچنین دیه سرباز حادثه دیده در این حادثه از سوی سفارت عربستان سعودی به حساب دادگستری واریز شد.

دواتگری تصریح کرد: با تامین حقوق مسلم اتباع ایرانی وزارت امور خارجه با در نظر گرفتن این که اقدام دیپلمات عربستانی در حالی که مست بوده و به حالت مستی رانندگی می‌کرده است خلاف عرف و شئونات دیپلماتیک و موازین بین‌المللی بوده است از کشور اخراج شد.

این در حالی است که چندی پیش در پی انتشار خبر آزادی موقت این قاتل عربستانی سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در خصوص این پرونده پیگیری‌های حقوقی و رایزنی‌های سیاسی ادامه دارد. وی ادامه داد: پیش از این هم اعلام کردیم؛ این پرونده مسئله پیچیده‌ای است که حل و فصل آن به آسانی مقدور نیست چراکه این فرد دیپلمات بوده و مصونیت سیاسی دارد و پیگیری حقوقی این پرونده به آسانی یک پرونده معمولی نیست.

این دیپلمات در حال مستی در حال رانندگی بوده است و بدون شک جرم وی قتل عمد است و هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی نیز ندارد و اگر یک ایرانی مرتکب چنین جرمی شده بود، حکم قصاص وی نیز صادر می شد. اما گویا این دیپلمات عرب از قانون کاپیتولاسیون برخوردار است که این چنین تحقیر آمیز پول خون جوان ایرانی را پرداخت کرده و از کشور خارج می شود!

آزادی این دیپلمات عرب پاداش کدام خوش خدمتی عربستان بود؟

حال باید از مسئولین وزارت خارجه و دستگاه قضا پرسید که این خوش خدمتی و لطف به عربستان جبران چه چیزی بوده است؟ هنوز چند ماه بیشتر از اعدام ۱۸ ایرانی در عربستان نمی گذرد. ایرانی هایی که شاید تنها چند گرم مواد مخدر همراه داشته اند و طبق قانون کشور عربستان اعدام شدند و در موردی مشابه دیگر ۸ ایرانی در خاک عربستان به دار آویخته شدند اما شهروند عربستانی در حال مستی جان یک پدر جوان ایرانی را می گیرد و پولش را پرداخت می کند!

هنوز یک هفته از قتل ۱۴ جوان ایرانی در درگیری با تروریست ها در سراوان نمی گذرد. تروریست هایی که کسی در حمایت آنان از سوی حکومت عربستان شک ندارد. قرار نیست که تاوان خون سربازان بی گناه را این دیپلمات بدهد ولی چرا حتی قانون خودمان در قبال وی اجرا نمی شود و برخلاف عربستانی ها ما با چنین مجرمینی فقط آموخته ایم که با رأفت اسلامی! برخورد کنیم.


کد مطلب: 322409

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/322409/قاتل-عرب-پول-خون-جوان-ایرانی-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com