پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا شد

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب: 274250
سنای آمریکا پس از هفته ها کشمکش میان جمهوریخواهان و باراک اوباما سرانجام سه شنبه شب به چاک هیگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا رای اعتماد داد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ساعاتی پیش رای گیری در خصوص رای اعتماد به وزارت هیگل آغاز شد و او توانست با کسب 58 رای موافق در مقابل 41 رای مخالف، ریاست پر هزینه ترین ارتش جهان را برعهده بگیرد.
 
رییس جدید پنتاگون از فردا تلاش می کند تا سربازان خود را از میراث جنگ های طولانی و پرهزینه عراق و افغانستان رها سازد.
 
انتظار می رود هیگل از فردا چهارشنبه به دفتر جدید خود در پنتاگون رفته و رسما فعالیت های خود را آغاز کند.
 
تحلیلگران در آمریکا می گویند مخالفت 41 سناتور با هیگل رای بسیار ضعیف و کم سابقه ای را برای وی رقم زده است.
 
با آنکه هیگل یک جمهوریخواه است، سناتورهای هم حزبی وی از مواضع پیشین وی در قابل رژیم صهیونیستی و مخالفت وی با تحریم های ایران بشدت عصبانی هستند.
 
روز پنجشنبه 15 سناتور جمهوریخواه طی نامه ای به اوباما از وی خواستند که نامزدی هیگل را پس گرفته و فردی که برای دو حزب مقبول باشد معرفی کند.
 
این پانزده سناتور جمهوریخواه در این نامه مدعی شدند که هیگل به هیچ وجه صلاحیت ریاست پنتاگون را نداشته و سخنان وی در نشست پیشین سنا به خوبی این مساله را نشان می دهد.
 
ساعاتی پیش از برگزاری جلسه رای اعتماد به هیگل، سنای آمریکا در نشستی تصمیم گرفت که به تاخیر چند هفته ای برای برگزاری این جلسه پایان داده و درباره ریاست هیگل بر پنتاگون تصمیم نهایی را بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *