جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور

پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 879041
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش‌ها در کشور تا روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت، از ورود یک سامانه بارشی جدید به غرب کشور در روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) خبر داد.
ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را توضیح داد و گفت: امروز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در بیشتر مناطق کشور بارندگی داریم و در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل پراکنده و در سایر نقاط نیز به شکل رگبار و رعدوبرق خواهد بود و شدت بارش‌ها امروز در مناطق جنوب و شرق کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: برای فردا نیز در نوار غربی کشور بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود و در مناطق مرکزی، جنوب و شرق کشور نیز بارش‌ها به شکل خفیف رخ خواهد داد. همچنین برای فردا، بارش‌های شدیدتر در مناطق جنوب غرب و غرب کشور خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و در روز دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور خواهد شد و نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز مناطق مرکزی خلیج‌فارس مواج خواهد بود و فردا نیز تنگه هرمز این شرایط را خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود در روز‌های جمعه و شنبه نیز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم باشد.

رفیعی با اشاره به بارش‌های شدید و صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز گفت: امروز استان‌های هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان و جنوب استان مرکزی شامل این هشدار خواهند بود و مخاطراتی از قبیل سیل آبی شدن مسیر‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ در این مناطق محتمل خواهد بود.

وی در پایان توضیح داد: وضعیت جوی تهران نیز امروز شامل بارش در برخی ساعات خواهد بود و بیشینه و کمینه دما نیز بین ۲۴ و ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.
https://jahannews.com/vdcgty97qak9uz4.rpra.html
jahannews.com/vdcgty97qak9uz4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *