سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

داعش ده‌ها نیروی خودی را اعدام کرد

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 390585
سرویس مبارزه با تروریسم عراق با اشاره به سردرگمی داعش در پی پیروزی‌ها و پیشروی‌های ارتش و بسیج مردمی در عراق، از اقدام این گروه تروریستی در اعدام ده‌ها تن از عناصر خود خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرویس مبارزه با تروریسم در عراق اعلام کرد، پس از اینکه نیروهای امنیتی و بسیج مردمی پیروزی‌هایی را در برخی مناطق عراق محقق کردند، گروهک‌های تروریستی داعش سر در گم و دست و پا گم کرده هستند.

صباح النعمانی سخنگوی سرویس مبارزه با تروریسم عراق در این باره گفت: گروه‌های تروریستی داعش دست به اعدام ده‌ها تن از عناصر تروریستی خود دست زده که از جنگ با نیروهای امنیتی واداده و به تعبیری در برابر پیشروی‌های ارتش عراق سست شده‌اند.

وی تأکید کرد: نیروهای امنیتی با کمک بسیج مردمی و فرزندان عشایر برای عملیات نظامی بزرگ به منظور آزادسازی شهر «هیت» از چنگ تروریست‌های داعش آماده می‌شوند.

هیت مدت‌هاست که از حضور تکفیری‌های داعش رنج می‌برد و تروریست‌ها در این منطقه در حال انتقامجویی از عشیره سنی «البونمر» به دلیل عدم بیعت با آنها و مقاومت هستند.

النعمانی با تایید خبر هفته گذشته حاکی از به هلاکت رسیدن ۹۰ تروریست که حمله به زائران کربلا را طراحی کرده بودند، گفت: جنگنده‌های ارتش عراق ۹۰ تروریست از جمله چند سرکرده و چند تبعه دیگر کشورهای عربی را به هلاکت رساندند که حمله به زائران عاشورا را طراحی کرده بودند.

یک منبع امنیتی عراق هفته گذشته اعلام کرده بود که جنگنده‌های عراقی توانستند دو اتوبوس حامل تروریست‌های داعش که ملیت‌های عربی و چچنی داشتند را در منطقه القائم در غرب عراق هدف قرار دهند.

نیروهای امنیتی عراق همچنین عملیات نظامی بزرگی را علیه داعش در استان الانبار آغاز کرده و تروریست‌ها را متحمل خسارت سنگین جانی و تجهیزاتی کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *