يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر تجهیزات نظافتی

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 879470
راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر تجهیزات نظافتی
 
ابزارهای نظافتی صنعتی نقش مهمی در کمک به حفظ نظافت و بهداشت محیط‌های بزرگ تجاری دارند. جاروبرقی‌ آب و خاک، جاروبرقی‌های صنعتی و دستگاه‌های کفشو ازجمله مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز نظافت هستند. این وسایل صنعتی مثل دیگر دستگاه‌های دیگر، نیاز به سرویس منظم دارند. راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر تجهیزات نظافتی، کمک زیادی به صاحبان صنایع می‌کند.

شما با آشنایی با استراتژی‌های نگهداری از وسایل نظافتی، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های جاری کسب‌وکارتان خواهید کرد. علاوه‌بر این، تجهیزات نظافتی با راهکارهای حفاظتی که ارائه می‌دهیم، طول عمر بیشتری را تجربه خواهند کرد. در ادامه یکی از بهترین مراکز ارائه‌دهنده تجهیزات نظافتی صنعتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرا باید به فکر افزایش طول عمر و عملکرد تجهیزات نظافت صنعتی باشیم؟
پیش از این که هر کاری را انجام دهید، ابتدا می‌بایست اهمیت و چرایی انجام آن را برای خودتان روشن کنید. در واقع آشنایی با دلایل اهمیت نگهداری تجهیزات نظافتی صنعتی و تعمیرات مربوط به آن‌ها، به شما کمک می‌کند تا کار راحت‌تری برای پیاده‌سازی داشته باشید. در ادامه مهم‌ترین دلایل آشنایی با راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر تجهیزات نظافتی را بررسی می‌کنیم:

افزایش بهره‌وری تجهیزات صنعتی: اگر تجهیزات نظافت صنعتی در شرایط خوبی نگهداری شوند، بهره‌وری آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. در واقع با به‌کاربردن راهکارهای نگهداری از تجهیزات نظافتی، کیفیت عملکرد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به‌ حداقل رسیدن میزان اختلالات تجهیزات نظافتی: اگر وسایل نظافتی خراب شوند، عملکرد آن‌ها دچار مشکل می‌شود و در نتیجه فرآیند صنعتی مورد نظر دچار اختلال خواهد شد. بنابراین، توجه به وضعیت تجهیزات نظافتی صنعتی کمک می‌کند تا میزان اختلالات در آن‌ها به حداقل میزان خودش برسد.

صرفه‌جویی در هزینه‌های کسب‌وکار: وقتی طول عمر مفید دستگاه‌های نظافتی افزایش یابد، نیاز آن‌ها به تعویض و تعمیر کاهش خواهد یافت. بنابراین، می‌توان گفت، به‌واسطه آشنایی با راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر تجهیزات نظافتی، هزینه‌های مربوط به کسب‌وکارتان کاهش چشم‌گیری خواهد یافت.

کسب رضایت مشتریان: اگر کار شما ارائه خدمات نظافت صنعتی است، کیفیت تجهیزات‌تان تاثیر مستقیمی بر کسب رضایت مشتریان‌تان خواهد داشت. هر چقدر تجهیزات شما عملکرد بهتری داشته باشد، نتیجه عملکردتان رضایت‌بخش‌تر خواهد بود.

بنابراین، آشنایی و به‌کارگرفتن راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر تجهیزات نظافتی را می‌توان یک فرآیند پیشگیرانه برای موفقیت عملیات نظافت صنعتی دانست. در واقع هر چقدر تجهیزات نظافتی از نظر عملکرد بهتر باشند، تاثیر بیشتری بر فعالیت‌های صنعتی خواهند داشت.

کدام تجهیزات نظافت صنعتی به نگهداری و تعمیرات نیاز دارند؟

عملکرد تجهیزات نظافت صنعتی

در این بخش انواع دستگاه‌های نظافتی و راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر آن‌ها را به شما می‌گوییم:

واترجت صنعتی:‌ یکی از پرکاربردترین تجهیزات نظافتی، واترجت صنعتی است که آب را از منبع ورودی دریافت می‌کند. این وسیله صنعتی با استفاده از یک پمپ، فشار جریان آب را افزایش می‌دهد. واترجت صنعتی رسوبات و آلودگی‌های سخت سطوح مختلف را پاک می‌کند.

فیلتر ورودی: این بخش از تجهیزات نظافت صنعتی، از ورود زباله‌ها به داخل پمپ جلوگیری می‌کند. بنابراین، فیلتر ورودی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تجهیزات نظافتی است که باید به‌صورت دوره‌ای تمیز شود.

اسکرابر: این وسیله با استفاده از محلول آب و تمیزکننده، سطوح را پاک می‌کند. اسکرابرهای صنعتی یک برس متحرک دارند که دارای حرکت چرخشی است. در واقع این برس با چرخش خود آلاینده‌های سطوح را به‌صورت مکانیکی پاک می‌کند. پس‌ از آن سیستم مکنده آب با استفاده از محلول‌های تمیزکننده، آلاینده‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

برس: برس‌ها در تجهیزات نظافتی به‌مرور زمان دچار ساییدگی و پارگی می‌شوند. بنابراین، توصیه می‌کنیم پس‌ از هر بار استفاده، برس‌های دستگاه را تمیز کنید. در صورتی‌ که این بخش از تجهیزات نظافتی فرسوده شدند، آن‌ها را تعویض کنید. تعویض برس‌ها تاثیر بسیار زیادی در کیفیت عملکرد تجهیزات نظافتی صنعتی دارد.

شلنگ‌های فشار قوی: شلنگ‌های فشار قوی در طول زمان فرسوده می‌شوند، بنابراین، باید به‌طور مرتب چک شوند. شلنگ‌های فشار قوی به‌مرور زمان دچار پارگی و فرسودگی می‌شوند، بنابراین، چک‌کردن مرتب آن‌ها بسیار اهمیت دارد.

جاروبرقی صنعتی: جاروبرقی‌های صنعتی انواع مختلفی دارند که هرکدام با توجه به امکانات‌شان، دارای کاربردهای متفاوتی هستند. این نوع از تجهیزات صنعتی یکی از قوی‌ترین ابزارهای نظافتی بوده که با قدرت و توان بالایی طراحی شده است. قیمت این نوع از تجهیزات نظافتی با توجه به قدرت و توان آن‌ها تفاوت دارد. مثلا قیمت جاروبرقی کارواشی نسبت به نوع آب و خاک جاروبرقی‌های صنعتی ارزان‌تر است.

مخزن جمع‌آوری آلودگی‌ها: مخزن یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید مرتب بازدید شود. پر شدن ظرفیت مخزن باعث انسداد جریان هوا و فشار به دستگاه نظافتی خواهد شد. بنابراین، باید پیش از استفاده از تجهیزات نظافتی، مخازن را کاملا بررسی کنید. همچنین پس‌ از اتمام کار باید آب‌های آلوده را از مخازن خالی کنید.

مخازن مواد شوینده: یکی دیگر از بخش‌هایی که باید قبل و بعد از نظافت مورد توجه قرار بگیرد، مخازن مواد شوینده است. شما باید حتما پیش از استفاده از تجهیزات نظافتی، میزان مواد شوینده و آب تمیز داخل مخازن را چک کنید.

علاوه‌ بر مواردی که گفتیم، باید نکات دیگر در راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر تجهیزات نظافتی را نیز در نظر داشته باشید. مثلا روغن‌کاری قطعات متحرک دستگاه‌های نظافتی مثل بلبرینگ و چرخ‌ها یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای بهبود عملکرد دستگاه باید انجام شود. علاوه‌ بر این، سیم‌کشی‌های تجهیزات نظافتی ممکن است به‌مرور زمان باعث ساییدگی و بروز خطرات الکتریکی شود.

کدام تجهیزات نظافت صنعتی به نگهداری و تعمیرات نیاز دارند

جمع‌بندی
آشنایی با راهکارهای بسیار مهم برای افزایش عمر تجهیزات نظافتی، حیاتی‌ترین اقدامی است که باید در صنایع انجام شود. پیاده‌سازی راهکارهای نظافتی در صنایع مختلف، باعث بهبود عملکرد دستگاه‌های نظافتی و همچنین فرآیند ارائه خدمات آن‌ها می‌شود.

شرکت کسری با بیش از 20 سال تجربه در صنعت تولید جاروبرقی صنعتی، یک برند نام آشنا در این حوزه است. این مجموعه طیف گسترده‌ای از انواع تجهیزات نظافتی صنعتی را به صاحبان صنایع مختلف عرضه کرده است. برای خرید جاروبرقی مرکزی، همین حالا با کارشناسان مجموعه کسری تماس بگیرید. علاوه‌ بر این، اگر تصمیم خود را برای خرید انواع تجهیزات صنعتی گرفته‌اید، می‌توانید از مشاوره کارشناسان متخصص مجموعه ما استفاده کنید.
https://jahannews.com/vdccmoq4x2bqm08.ala2.html
jahannews.com/vdccmoq4x2bqm08.ala2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *