شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۲
۵۵

نقض‌برجام؟!/اوباما قانون محدودیت ویزا برای ایران را امضاء کرد

يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب: 462304
رئیس‌جمهور آمریکا بی اعتنا به اعتراض گسترده ایرانیان در محیط‌های مجازی و تهدید معاون حقوقی ظریف به «اقدام»، قانون محدودیت صدور ویزا برای مسافران ایران را ابلاغ کرد.
نقض‌برجام؟!/اوباما قانون محدودیت ویزا برای ایران را امضاء کرد
به گزارش جهان، در حالی که جنجال بر سر اینکه «آیا محدودیت سفر برای مسافران ایران در حکم نقض برجام هست یا نه» رسانه‌ها را به خود مشغول کرده بود، رئیس‌جمهور آمریکا دیشب این مصوبه کنگره را بی‌سروصدا در میان اعداد و ارقام یک بودجه ۱.۱ تریلیون دلاری تصویب و برای اجرا ابلاغ کرد.

بر اساس فصل ۲۰۳ متن لایحه بودجه سال ۲۰۱۶ آمریکا که حالا دیگر قانون شده، شهروندان ۳۸ کشوری که تاکنون می‌توانستند برای تجارت یا توریسم، مدت ۹۰ روز بدون اخذ ویزا در خاک ایالات‌متحده اقامت داشته باشند، حالا اگر در ۵ سال گذشته به سوریه، عراق، سودان و ایران سفر کرده باشند، دیگر «نمی‌توانند» مثل قبل بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

این یعنی اتباع بسیاری از کشورهای اروپایی که حالا می‌خواهند برای تجارت یا توریسم به ایران پساتحریم سفر کنند، باید بین پای گذاشتن روی خاک ایران و سخت شدن ورود به آمریکا، یکی را انتخاب کنند. برخی معتقداند که این کار به منزله بازگشت و اجرای غیرمستقیم تحریم‌ها علیه ایران و در حکم «نقض برجام» است.

این بند جنجالی از بودجه سال آینده آمریکا گریبان ایرانی‌های مقیم خارج را هم می‌گیرد یعنی آن دسته از ایرانیانی که به هر ترتیب، شهروند کشورهای معاف از ویزا (برای ورود به آمریکا) مانند انگلیس و استرالیا شده‌اند، حالا دیگر نمی‌توانند به عنوان یک انگلیسی یا استرالیایی، بدون ویزا به آمریکا سفر کنند و باید با همان پاسپورت غیرایرانی خود، در صف صدور ویزای سفارتخانه‌های آمریکا بایستند.

سیدعباس عراقچی معاون حقوقی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای، چندی پیش گفته بود که «اگر» این محدودیت‌ها اعمال شود و مغایر برجام باشد، ایران اقدام خواهد کرد.

«آلن ایر» سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا هم در صفحه فیس‌بوک نوشته بود که صدای اعتراض ایرانیان به گوش مافوق‌های خود می‌رساند؛ صدای اعتراضی که اگر هم رسیده باشد، گوش شنوایی در واشنگتن نداشته است.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حالا آنها برخلاف برجام مصوبه تصویب کنند و ما در مملکت موافق برجام بند بند های آن را بدون کم و کاستی اجرا کنیم و خودمان را هم یک جورائی گول زنیم که بله در مذاکرات پیروز شدیم و به فکر پسا تحریم باشیم .
Iran, Islamic Republic of
با این تحریم جدید، ظریف توضیح دهد، عراقچی توجیح کند و صالحی قسم بخورد!
Iran, Islamic Republic of
اگر دقت بفرمایید با این تحریم عزت به پاسپورت بر می گردد، یعنی ما با نرفتن به آمریکا مورد بی احترامی آنها قرار نمی گیریم!
Iran, Islamic Republic of
اوباما: بابا من زدم زیر برجام دیگه شما هم بی خیال برجام شوید!
صالحی: هفته آینده سانتریفیوژهای فعال جمع‌آوری می‌شود.
اما برخی هنوز برای برجام کف و سوت میزنند!

علت کف و سوت؟

..

نعوذ بالله من شرور التزویر
Iran, Islamic Republic of
این خیلی زشته که هر خباثت و دشمنی که از دشمن سر می زند را ما چماق کنیم و بکوبیم تو سر نیروهای "امین، غیور، شجاع و متدین" داخلی. این کار حتی از دشمنی اون دشمن خارجی هم خیلی زشت تره. خیلی!
ثانیاً: در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند.
تو سر خرد و داناییشون میکوبیم که فکر کردن با برچیدن صنعت هسته ای دشمنی های امریکا و غرب تمام میشه
به این کار میگن تحریم در لفافه ای جدید!
نیروهای ایمن و غیور ! باید به حرف منتقدین توجه میکردن که شیطان بزرگ قابل اعتماد نیست و نباید با خوشبینی بدنبال تعامل با کدخدا نمیرفتن !
Iran, Islamic Republic of
خیلی بسیار زیاد!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
زمانی که منتقدان گوشزد میکردند که کدخدا قابل اعتماد نیست. دوستانتان با کمال افتخار از اعتماد به کدخدا و رابطه با آن سخن می گفتند. فذاموش کردید؟؟؟
از هر دست بدی از همون دستم پس میگیری ، دمش گرم
همه با هم تکرار کنید
من خیلی عزیز شدم!
تو خیلی عزیز شدی !
ما خیلی عزیز شدیم !
آمریکا شیطان بزرگ است
United States
جناب روحاني ارزش پاسپورت ايراني را بالا كه بردي هيچ تمام ايرانيان و حتي خارجي هايي هم كه به ايران سفر كنند پاسپورت هاي اروپايي انها را هم بي ارزش كردي ، جناب ظريف جواب يده صالحي توضيح بده
از همه عجيب تر اين بي تفاوتي و عدم واكنش از طرف ايران دود از سر ادم بلند ميكند كه چگونه ايران هيچ انگشتي تكان نداد و قصد توهين ندارم به خودم كه نميتوانم توهين كنم ولي از زور عصبانيت بايد بگم كه وزارت خارجه ما مثل بز اخشوش ايستاده تا هر كاري بارها كردند بكند
ايران در كدام مار تروريستي در غرب دست داشته مگر ايراني در پاريس ادم كشته مگر ايراني در سن برناردينو ادم كشته يا ادم كشأن به ايران رفت و امد داشتند كه نام ايران را در ليست و قانون جديد ويزاي امريكا گذاشتند ؟ ادمكشان همه با عربستان سعودي در ارتباط بودند ولي نام ايران را در ليست قرار دادند نه عربستان و پاكستان را و ايران هيچ كاري نكرد چرا ما نبايد بيك مرجع بين المللي از اين توهين و تهممت نا روائي كه به ايران بسته اند شكايت ميكرديم همه شواهد گواه بر بحرق بودن ما ميداد بما چه كه يك مشت وهابي ادمخوار ادمكشي ميكنند و كرده اند ايا إثبات ان در يك دادگاه مشكل بود كه فقط گرفتيم و نشستيم تا اوباما به تلافي برجام براي رضايت صهيونيست و عربها اين قانون ننگين را امضا كند تلاش ما چه بوده
جناب روحاني پاسخ بده آقاي ظريف شما چه داريد بگوئيد
آقاي صالحي شايد جواب پيش شما باشد
اين بي تفاوتي شرم آور است
Iran, Islamic Republic of
این محدودیت برای کلیه متقاضیان ورود به آمریکا است از هر کشور و ملیتی
آقای عزیز درست مطالعه کن نه برای هر ملتی باکه فقط برای کسانی که به ایران عراق سوریه و سودان سفر می کنند که هیچ کس ویزای امریکا را با سفر به ایران باطل نمی کند، اخوی الان دقیقا در تحریم شعب ابو طالبی قرار گرفتیم شدید ترین نوع تحریم نه توریست به ایران می آید نه تجار نه البته این توان سنگین بی احترامی به توان جوان ایرانی به خون و دستاوردهای شهداست کجاست احمدی روشن ها شهریاری ها رضایی نژاد ها علیمحمدی ها ببیند با دستاوردهای شان چه کردند چه به دست آوردند.... اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج
علیرضا
این وظیفه‌ى مسئولین کشور و مسئولین دولتى است، چشم ندوزند به دست بیگانه؛ بیگانه یک‌وقت مایل است فشار وارد بیاورد، شما هرچه عقب‌نشینى کنید، مى‌آیند جلو؛ هرچه شما یک قدم عقب بروید، آنها یک قدم مى‌آیند جلو؛ دستگاه استکبار، دستگاه ترحّم و انصاف و انسانیّت و ملاحظه که نیست؛ هرچه شما عقب بروید، آنها جلو مى‌آیند. فکر اساسى بکنید.

بیانات امام خامنه ای در دیدار مردم قم نوزدهم دی 93
Iran, Islamic Republic of
"بنده هیئت مذاکره‌کننده را - همین دوستانى که این مدّت این زحمات را بر دوش گرفته‌اند - هم امین میدانم، هم غیور میدانم، هم شجاع میدانم، هم متدیّن میدانم؛ این را همه بدانند... من البتّه علاوه‌ى بر اینها، بعضى از این دوستان را از نزدیک مى‌شناسم، بعضى را از دور با سوابقشان مى‌شناسم؛ اینها مردمانى هستند متدیّن و امین؛ اینها امینند؛ قصدشان این است که کار کشور را پیش ببرند، گره را باز کنند و دارند تلاش میکنند براى این کار. انصافاً غیرت ملّى هم دارند، شجاعت هم دارند، در مقابل یک تعداد کثیرى از کسانى قرار میگیرند ... و انصافاً در مقابل آنها با شجاعت کامل، با دقّت کامل مواضع خودشان را بیان میکنند، دنبال میکنند و تعقیب میکنند"
Iran, Islamic Republic of
لطفا استفاده ابزاری از بیانات رهبر نداشته باشید
Iran, Islamic Republic of
چگونه فقط ذکر بیانات رهبری (بدون هیچگونه تفسیر، تأویل یا نتیجه گیری یا ...) میشود "استفاده ابزاری"؟!!!
نه عزیزم به خودتان رجوع کنید (ارجعوا الی انفسکم) مشکل را خواهید یافت.
Iran, Islamic Republic of
استفاده ابزاری رو ولش کن. یکبار دیگر همین فرمایشات ایشان رو تو بخون. آیا با تمام وجود با تمام سلولهات با تمام قلب و روحت به تمجیدات خاص، مکرر و متواتر امام خامنه ای نسبت به تیم مذاکره کننده هسته ای ایمان داری یا خیر؟ شما فعلاً فقط به این سوال پاسخ بده راجع به استفاده ابزاری از فرمایشات ایشان بعداً صحبت می کنیم.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شروطی که رهبر معظم انقلاب برای پذیرش برجام تعیین نمودند را فراموش کردید؟؟؟؟
دو سؤال دارم:
1. آیا غیور بودن تیم مذاکره کننده، مانع فریب خوردن آن هاست؟ اگر خیر، پس این ها با همین صفات هم می توانند فریب بخورند.
2. آیا رهبری بعد از بیان این تعریف ها، تذکری دادند یا خیر؟ گفتند اصل مذاکره را از ابتدا قبول نداشتم یا خیر؟ فرمودند خوشبین نیستم یا خیر؟ اگر فرمودند، پس نشان می دهد رهبری از شخصیت افراد تمجید کردند نه عملکردشان. همه باید این دو را از هم تفکیک کنند.
البته تفسیر دیگر، تقیه و حمایت هوشمندانه رهبری است که به ان نمی پردازیم، چون همین توضیح فوق الذکر، کاملاً کفایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
برداشت مسئولین ما در باره این خبر، این تحریم به برجام هیچ ارتباطی ندارد و ما همچنان به انجام فرمایشات برجام ادامه می دهیم.
رضا
جواب ازمايشهاي موشكي ايران است.
اصولی
United States
سلام
سازو کاری که در برجام پیش بینی شده این اقدام آمریکا را خلاف برنامه فوق نمیداند. بنابر این اقدامی نیز از سوی وزارت امورخارجه ما صورت نخواهد گرفت که اگر هم بگیرد موضوع دیگری است که ارتباطی با برجام ندارد. در واقع ما در برجام اختلافات قبلی خود را با بستن دستهایمان برای آینده امضا کردیم و این شروع خفت ملت ماست. امیدوارم مسئولین وزارت خارجه دلایل محکمی در محکمه الهی و نزد شهدا داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
هه چقدر امثال شما کوته فکرید
جدی؟ اون که جز برجام نبوده که....
چشم ازمایش موشکی انجام نمیدیم که این دفعه بیان مثل زمان رضا خان خاک و نانوس ایرانی و به توبره ببرن. حاشا به غیرت و شرفت
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
وقتی منتقدان به تحریم موشکی اعتراض می کردند، مذاکره کنندگان می گفتند تحریم موشکی نداریم
Germany
عزت رو به پاسپورتمون برگردوند!
دلوانپس
انتقاد از برجام ممنوعه... هیس هیس هیس... کدخدا ناراحت میشه
مهم نیست با سیاستمداری حسن روحانی و ابر سیاستمداری ظریف و عراقچی و روانچی که نطق آنها را در دانشگاه های دیپلماسی انگلستان تدریس می کنند بر خلاف لیبیایی ها ما ایران را بار کشتی کرده و به کدخدا دادیم
محمدحسن
در مقابل سیاست های منفعلانه .. دولت ..تدبیر و امیدوار به لبخند شیطان بزرگ این عمل اوباما حداقل کاری است که انجام داده است با خروج سرمایه ملی (اورانیوم غنی شده ) از کشور که خیالشان راحت شد منتظر خیلی بلاهای دیگر از طرف شیطان بزرگ باشید که نتیجه ی خنده های بی مزه وزیر منفعل و غرب زده مان است
محم
با این اقدام آقای روحانی چطور می خواهدعت را به پاسپورتهای ایرانیان برگرداند.....
ما وقتی شعار می دیم مرگ بر امریکا پس نباید از ندادن ویزا ناراحت باشیم در ضمن برای چی باید سفر کنیم به جایی که سرزمین کفر و دروغ و... است . به جهنم . عوضش می ریم روسیه چین کره شمالی ونزوئلا کوبا و.... راستی مردم عادی هم می توانند بروند آمریکا ؟؟؟؟؟؟؟
عزیزم مشکل اینجاست که دیگر به توریست ها و بازرگانان خارجی هم که به ایران سفر میکنند ویزای امریکا نمیدهند و همینطور اتباع ایرانی مقیم امریکا و خانواده هاشون در سفر به ایران و امریکا دچار مشکل میشوند .
Iran, Islamic Republic of
تو همچنان در حماقتت بمان.
ما که نمیخوایم بریم آمریکا نخبه جان! با این تحریم، ایران از هر گونه فعالیتی بایکوت است. یعنی مسئول یه شرکت بخواد بیاد ایران، نمیتونه. این یعنی تمام تحریم های قبل با یک اسم دیگر برگشت.
شما هم به جای روسیه و چین بهتره بری همون جهنم.
کاظم
آقای باهوش رهبری هر گونه معامله با شرکت های امریکایی را ممنوع اعلام کردند و واردات کالا از امریکا ممنوع است.بنابراین چه با این قانون و چه بدون این قانون ما با امریکا رابطه اقتصادی نخواهیم داشت.عوضش ژاپن و کره و اروپا را جایگزین می کنیم. این امریکا خواهد بود که در نهایت از سود تجارت با ایران محروم شده و ضرر می کند.
کاظم
جمهوریخواهان این قانون را همراه به قانون بودجه به اوباما داده اند و اوباما در واقع قانون بودجه را امضا کرده است.اگر میخواست این قانون را امضا نکنه باید از تصویب بودجه سرباز میزد و این یعنی تعطیلی دولت فدرال امریکا. در اینصورت اوباما به عنوان مقصر تعطیلی دولت شناخته میشد و در آستانه انتخابات امریکا در افکار عمومی به ضرر جناح دموکرات میشد. اوباما هم طبعا نمیاد به خاطر ایران از منافع جناحیش بگذره.
ای بابا مگه چی شده چرا اینقدر زود ناراحت میشید!
تازه میخوایم قلب راکتور اراکتونم را با سیمان پر کنیم دیگه؟
کسی مشکلی داره؟
محسن
United Kingdom
الهی بمیرم , روووووح برجام خدشه دار شد !!!
hamid
سلام اگر خود امریکا تشریف ببرید مهر خروج نمیزنه تو پاستون... راهش اینه که اتباعی که وارد ایران می شوند بجای زدن مهر ورود یا خروج برگه ورود داده بشه و اطلاعاتشون تنها تو دیتابیس ایران بمونه.......! اونوقت با خیال راحت میان ایران بدلیل نرم افزاری بودن لاگ ورود و خروج ها برای امنیت کشور هم مشکلی ایجاد نمیشه!
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم.مرحمت فرموده مارا همون حلبی ای که بودیم کنید
اقای روحانی اقای ظریف از خواب بیدار شوید وبا استعفای خود دل ازادگان جهان راشاد کنید.
بسه دیگه هرچی با ابروی این ملت قهرمان بازی کردید
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
بقول ضرب المثل قدیمی اینکه : انشاءالله گربه ! است !
بنده خدا ایرانی های خارج از کشور. آخ! آخ! آخ!
آش نخورده و دهن سوخته!
ایمان
بسمه تعالی
صحبتهای حضرت آقا را باید با طلا نوشت که به آمریکا خوشبین نیستم,اینها اهل دبه هستند,اینم دبه جدید آمریکاییها که بعد از کاهش شدید قیمت نفت که عمان افزایش تولید ایران,تازه درآمد ما را به زمان تحریم می‌داند,دومی هم که همین قانون محدودیت سفر که با این قانون خبیث نه توریستی خواهد آمد و نه سرمایه گذار اروپایی!بدون اینکه آآمریکا مستقیم فرجام نقص کرده باشه ضربه خودش زد,منتظر قوانین بعدی هم باشید
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا اشتباهي صورت گرفته .اوباما حواسش نبود كه اينگونه اقدامات دليل برنقض برجامه.البته خودناكسش خبرداره كه اين دولتي كه درايران سركاره حالاحالاها بهش برنميخوره ومثبت انديش ومثبت انگاره انگارنه انگار
ندا
چطوره عوض این کار امریکا دولت ایران به هر امریکایی همینطوری ویزا بدین،و اجازه ورود به نطنز و پارچین و مجلس و .....
چه رشدی بکنه صنعت توریسم ما.
م
Kazakstan
این هم یکی از نتایج بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی است
عزت پاسپورت ایرانی را بی خیال. این دولت پاسپورت اروپایی را هم بی عزت کرد.