يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۱۶

وقتی کمال خرازی به جک استراو پس‌گردنی زد!

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 398033
تعدادی از بسیجیان در جلوی کاخ سعدآبد جمع شده بودن و علیه مذکرات شعار می دادند؛ جک استراو در خصوص این تجمع گفت شما صحنه آرایی کردید و بنده هم در جواب یک پس گردنی به او زدم که ابتدا بسیار تعجب کرد.
وقتی کمال خرازی به جک استراو پس‌گردنی زد!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کمال خرازی وزیر اسبق امور خارجه شب گذشته با حضور در برنامه شب آفتابی، چهره مورد علاقه خود را کوفی عنان عنوان کرد وگفت: کوفی عنان چهره مورد علاقه‌ام در دوران تصدی وزارت امور خارجه بود؛ علت این علاقه هم این بود که عنان انسان متعادلی بود.

وی که در ابتدای این برنامه عنوان کرد علاقه‌ای برای صحبت در خصوص مسائل سیاسی را ندارد، با نقل خاطره‌ای از دیدار با جک استراو (وزیر خارجه اسبق انگلیس) در مذاکرات سعدآباد، افزود: در مذاکرات سعدآباد تعدادی از بسیجیان در جلوی کاخ سعدآباد جمع شده بودند و علیه مذکرات شعار می‌دادند؛ جک استراو در خصوص این تجمع گفت، شما صحنه آرایی کردید و بنده هم در جواب یک پس‌گردنی به او زدم که ابتدا بسیار تعجب کرد، ولی بعد متوجه شد که شوخی کردم، اما به او گفتم که این صحنه آرایی‌ها را فقط شما بلدید.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان، در خصوص هدایایی که در دوران وزارت خارجه گرفته است نیز اظهار داشت: هدایا مختلف بود، از ساعت و مروارید که به من و همسرم اهدا می‌شد تا لباس‌های محلی که ما همه اینها را به موزه تحویل می‌دادیم، البته بعضی از کشورها مثل انگلیس نه هدیه می‌دادند و نه هدیه قبول می‌کردند.

خرازی در خصوص مذاکرات سعد آباد گفت: این مذاکرات را آقای روحانی اداره می‌کردند؛ ابتدا دست وزارت خارجه بود اما بعدها به دلایلی به شورای امنیت سپرده شد و این مذاکرات هم به نوعی اتمام حجت با طرف‌های غربی بود؛ اتمام حجت ما این بود که ما آماده مذاکرات بودیم اما شما حقوق ما را به رسمیت نشناختید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هر مذاکره‌ای را که کشوری شروع می‌کند، می‌خواهد به نتیجه دلخواهش برسد؛ ما در سعدآباد می‌خواستیم به حقوق دلخواه‌مان برسیم ولی حقوق ما را نشناختند و تعلیق کردند؛ بعد هم که دوران مقاومت هسته‌ای شروع شد، اگر در حال حاضر غربی‌ها می‌خواهند با ایران مذاکره کنند دلیلش هم در مذاکرات سعدآباد و هم در دوران مقاومت هسته‌ای است و همه اینها در مذاکرات حال حاضر تاثیرگذار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
پس گردنی را زدید ولی همه چیز را هم دادید. ای کاش می گفتید که چند ماه بعد وقتی برای راه اندازی بیست سانتریفیوژ تماس گرفته بودید جک عزیز شما رفت توالت تا جواب شما را بدهد!
United States
اجمدی نژاد هدایا رو چیکارش کرد؟
علی
اره جون خودش . یادمون نرفته مسخره کردن همون استراو رو وقتی با بی بی سی بعد از توافق هسته ای اون سالها 82که با مسخره گفت ایرانیها نفهمیدن چه کلاهی سرشون رفته ....
Mehdi
حالا اگه این اتفاق زمان احمدی نژاد بود میگفتن ""اصلا شما آداب دیپلماتیک بلد نیستید شما دنیا رو نمی شناسید و.........."
ata
Iran, Islamic Republic of
منظورش از سعدآباد همون ترکمنچای دوره خاتمی است دیگه؟؟!
جا داره ایران هم نه هدیه بده نه هدیه قبول کنه واقعا نمیشه نظارت کرد
لااقل هدیه غیر مادی بده مثلا مجموعه عکس نقاط دیدنی ایران
امیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه قدر با سیاست رفتار کرده!!!
مذاکرات هسته ای اخیر هم نشان داد که طرف مقابل حاضر به پذیرش حقوق مسلم هسته ای ما نیست و مقاومت هسته ای بهترین راهکار است .
خخخخخ ایول
Netherlands
بین دو برادر اینها مسئله ای نیست
ترلان خانم
آقای خرازی مطمئن ایدکه شما پس گردنی زدید شاید اردنگی از ایشان خورده اید و دست پیش گرفتیدکه پس نیفتید سند پس گردنی که زده اید را روکنید عکسی فیلمی تا باورکنیم
جدی هم میزدی اشکال نداشت.
United States
دمش گرم ، دیپلماسی پس گردنی.
United States
پس گردنی زد ولی بعداً ...
مرگ بر حامیه فتنه88(مدل92)
ایشان خاطره را گفت ماهم باور کردیم.آقای خرازی شما به جک استراو پس گردنی زدید؟؟عجب.شما واقعا ؟؟؟؟محال است.
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
اقای خرازی فکر نمی کنی برعکس بوده.معمولا اینکارا از اصلاحاتی هابرنمیاد.