جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۰
۲۴

ایران یک هواپیمای نظامی غربی را وادار به فرود کرد +واکنش آمریکا

شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 378772
رسانه‌های آمریکایی می‌گویند ایران یک فروند هواپیمای نظامی نیروهای ائتلاف که از افغانستان برخاسته بود را در بندر عباس وادار به فرود کرده است؛ پیش از این اعلام شده بود هواپیما متعلق به آمریکا بوده است.
ایران یک هواپیمای نظامی غربی را وادار به فرود کرد +واکنش آمریکا
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رسانه‌های آمریکایی می‌گویند ایران یک فروند هواپیمای نظامی نیروهای ائتلاف که از افغانستان برخاسته بود را وادار به فرود کرده است. طبق گزارش واشنگتن‌پست، جنگنده‌های ایرانی این هواپیمای نظامی که از افغانستان برخاسته بود را وادار به فرود کرده‌اند.

مقامات آگاه به این موضوع به واشنگتن‌پست می‌گویند یک هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف که از پایگاه بگرام افغانستان راهی دوبی بوده روز جمعه بنا به درخواست ایران در شهر بندر عباس به زمین نشست. بنا به این گزارش، این حادثه پس از آن رخ داد که مقامات ایرانی در برنامه پروازی این هواپیما تردید کردند.

واشنگتن‌پست در توضیح جزئیات بیشتر این حادثه نوشته برج‌های مراقبت ایرانی پس از تماس با این هواپیما به آن دستور دادند به افغانستان برگردد و برنامه پروازی خود را اصلاح کند اما هنگامی که خلبان‌ها به برج مراقبت ایران گفتند که سوخت کافی برای بازگشت به افغانستان ندارند، از آنها خواسته شد فرود بیایند.

یک مقام آمریکایی گفت که جنگنده‌های ایرانی این هواپیما که ۱۰۰ سرنشین آمریکایی و ۲ سرنشین کانادایی داشت را اسکورت کرده‌اند. مقامات دیگر آن را تکذیب کرده و گفته‌اند هواپیما بدون اسکورت جنگنده‌ها به زمین نشسته است.

طبق گزارش‌ها هواپیمای مورد نظر از شرکت هواپیمایی فلای دوبی اجاره شده بود.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در دقایق آغازین بامداد روز شنبه گزارش داد ایران یک فروند هواپیمای نظامی آمریکا را در بندعباس وادار به فرود کرده است. این روزنامه دقایقی بعد، خبر خود را اصلاح کرد و نوشت هواپیمای مورد نظر تحت اجاره نیروهای ائتلاف نظامی افغانستان به رهبری آمریکا بوده است.

واشنگتن‌پست با ارائه جزئیات بیشتر از این حادثه نوشته جنگنده‌های ایرانی این هواپیمای نظامی که از افغانستان برخاسته بود را وادار به فرود کرده‌اند.

مقامات آگاه به این موضوع به واشنگتن‌پست می‌گویند یک هواپیمای تحت اجاره نیروهای ائتلاف که از پایگاه بگرام افغانستان راهی دوبی بوده روز جمعه در شهر بندعباس به زمین نشست. بنا به این گزارش، این حادثه پس از آن رخ داد که مقامات ایرانی در برنامه پروازی این هواپیما تردید کردند.

برج‌های مراقبت ایرانی پس از تماس با این هواپیما به آن دستور دادند به افغانستان برگردد و برنامه پروازی خود را اصلاح کند. هنگامی که خلبان‌ها به برج مراقبت ایران گفتند که سوخت کافی برای بازگشت به افغانستان ندارند، از آنها خواسته شد فرود بیایند.

یک مقام آمریکایی گفت که جنگنده‌های ایرانی این هواپیما که ۱۰۰ سرنشین آمریکایی و ۲ سرنشین کانادایی داشت را اسکورت کرده‌اند. مقامات دیگر آن را تکذیب کرده و گفته‌اند هواپیما بدون اسکورت جنگنده‌ها به زمین نشسته است.

یک سخنگوی سفارت امارات در آمریکا گفته از این موضوع آگاه است اما اطلاعات بیشتری در این مورد ندارد.

*عکس تزئینی است*
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جعفری
توی ایران هیچ مسئولی خبر نداره اطلاعات کاملتر و دقیقتر بده حتما باید اخبار رو از خبرگزاری های خارجی در اینجا منتشر بشه؟!
محسن
همون بهتر که مسئولین ما نمیدونند؛مگه قراره هر اتفاقی میوفته مسئولین خبر داشته باشن
اگر مسئو لین خبر از زندگی کردن ما داشتند این نبود او ضاع ما ،کدام مسئول و کدام مدیر
تارینه
هییییسسسسس.....چه خبرتونه ؟؟؟
مگه نمیبینین مسؤولین خوابیدن...اینقدرسروصدا نکنین بیدار میشن!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بازرسی هم کردند
دمشون گرم
United States
ای ول داشت
Iran, Islamic Republic of
هواپیمای نظامی چطوری 100 نفر سرنشین داره ؟! ... مسافر بری محسوب میشه داداش !
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
خوشگل پسر فقط هواپیماهای جنگنده نظامی محسوب نمی شوند بعضی از هواپیماهای نظامی مختص انجام امور لجستیکی از جمله جابجایی نفرات و تجهیزات نظامی می باشد
داداش کارکنان نظامی بوده . دم ایران گرم
علی کرمانشاه
آقای برادر انسان سعی مکند اندازه اطلاعات و علمش صحبت کند در غیر اینصورت اندازه اش لو میرود توسط پر حرفی وزود حرفی در حال حاضر بیش از یکصد نوع هواپیما در جهان در اختیار اکثر کشور هایی است که از لحاظ پایگاه های شکاری راداری دارای جایگاه جهانی هستند که در خاور میانه کشور ایران یکی از مقتدرین در این زمینه میباشد هواپیماهای ترابری نظامی که اکثر جابجایی نیروی انسانی نظامی را انجام میدهند و حتی چندین مدل بروز آن رادار گریز و قدرت عملیات نظامی و بمب افکن نیز هستند هواپیمایی که به ابلاغ اطاق عملیات و برج به زمین نشانده شده در حال عبور از یک کلیدور محرمانه امنیتی استفاده میکرده که مجوز عبور بین المللی آن را نداشته ومثل بهانه ای که امریکا برای شلیک به ایرباس ایرانی عازم دبی در دهه شست که سیصد مسافر که اکثرا زن وبچه بودند در خلیج فارس غرق کردند حال ببین عظمت روح و مهربانی ایران وایرانی را که با اقتدار به این هواپیما اعلام و پس از سرپیچ از فرمان برج با هر وسیله ای به پایگاه هدایت میشود در صورتی میتوانند همانند قانون با اولین اخطار موشکی به سویش روانه وبه کف خلیج فارس جهت استراحت ابدی هدایت شود ولی انسانیت و گذشت را ببین که در جواب از این قانون شکنان پذیرایی میکنیم ایران همه جهان به عظمت و قدرتش واقفن الا عدهای نا آگاه و فریب خورده داخلی سال گذشته چشمه ای دیگر از قدرت هوا فضا ایران که هدایت هواپیما تروریست کثف ریگی بود که با قدرت به فضای ایران هدایت و نامبرده در جلو چشم همه مدافعانش محاکمه و اعدام گردید بازم بگم یادیگه چکه نمیکنی ها...
چرا آنها را آزاد کردند علیرغم اینکه دروغ گفته بودند و اعترا هم کردند؟
United States
منم متعجبم
الان کجا هستند؟
این استکبار جهانی هرازگاهی خوبه اینطوری گوشمالی بشه تا یادش نره که ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست . این جا افغانستان و پاکستان نیست که هر وقت خواستید سرتون رو بندازن بیاین تو حریم هوایی ما و برید این مملکت صاحب داره اونم امام زمان عجل الله . دم همه نیروهای نظامی و مسلح گرم خدا قوتتون بده که باعث امنیت و سرافرازی ما هستید
سو خت تمام کرده بوده کدام نظامی و
آي كيو! كدوم هواپيمايي است كه در كمتر از 300 كيلومتر سوختش ته بكشه؟! هواپيماي يه موتوره ملخي زمان جنگ جهاني اول كه نبوده!
بایدازهمشون انگشت نگاری میکردن
عبدالله
United Kingdom
اخه مسئولین ما مگه بیکارن هان بالاخره چهارصبایی مسئولندوباید به فکر اینده خودشونواطرافیانشون باشند چکاربه اطراف واخبارکشوردارن
میثم
Iran, Islamic Republic of
این چه گزارشی بود. هرکی فهمید یه حاشیه براش بزنه.
مریم-اردبیل
هر مطلبی رو چند بار تکرار کرده بدون ذکر جزییات!!!!!! آبروی هرچی خبر و خبرنگار بود،رفت!!!!!!!!!!!
امراله خان
باسلام به آدمهای فهمیده، استاد قدیم میگه بفکر نان باش که خربزه آب است
عبدالله
بزرگواران اگر اخبارها را دقیق گوش کنید اینطور عجولانه اظهار نظر نمی کنید این هواپیما از بدر ورود به ایران تا فرود در بندر عباس تحت کنترول بوده . چرا بین اینهمه هواپیما این را پایین اورده اند؟
دم تیزپروازان نیروی هوایی قهرمان گرم
کمیل
این اقدام زیبا توسط پدافند هوایی قهرمان ارتش انجام گرفت و امیر اسماعیلی هم توضیحات کامل را در رابطه با ان اعلام کردن ولی متاسفانه رسانه ها از جمله صدا و سیما خوب اطلاع رسانی نکردن و اگه سپاه یک نقش کوچیک تو این ماجرا داشت گوش همه رو همین صدا و سیما کر کرده بود مثل پهباد اسراییلی که کار رهگیری و شناسایی و... توسط ارتش انجام شد و همش به نام سپاه تموم شد .