چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۲۱
۵۸

اطلاعات جالب درباره هواپیمای غربی نشانده‌شده در هرمزگان

ترس شدید نیروهای آمریکایی
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 378816
وی افزود: از آن‌ها خواستیم تا زمانی که گروه پروازی جدید می‌آید پایین بیایند تا از آنها پذیرایی کنیم که قبول نکردند، حتی یکی از سرنشینان که دچار عارضه قلبی شده بود، دکتر آوردیم تا وی را معالجه کند و وقتی از او خواستیم که برای نوار قلبی پیاده شود، متاسفانه همکاری نکرد.
اطلاعات جالب درباره هواپیمای غربی نشانده‌شده در هرمزگان
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، استاندار هرمزگان با بیان اینکه یک فروند هواپیما که دیروز در این استان نشانده شده است آمریکایی نبود، گفت: سرنشینان این هواپیما نیرو‌های متعلق به ناتو و از ۱۴۰ سرنشین، ۱۱۰ نفر آمریکایی بودند.

جاسم جادری در تشریح نشاندن یک فروند هواپیما در این استان که ادعا شده آمریکایی است، به خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران گفت: این هواپیما آمریکایی نیست.

وی افزود: هواپیما متعلق به کشور امارات متحده عربی بوده و نظامی نیست، بلکه هواپیمای شخصی متعلق به یک شرکت خصوصی است.

جادری تصریح کرد: مبداء این هواپیما افغانستان و مقصد آن امارات متحده عربی (دبی) بود.

وی ادامه داد: وقتی این هواپیما وارد حریم هوایی ایران می‌شود، نیروهای وی‍ژه از این هواپیما سوال می‌کنند و مشخصات را می‌خواهند و وقتی خدمه هواپیما مشخصات خود را ارائه می‌کنند، متوجه می‌شوند این اطلاعات در سامانه وجود ندارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: خدمه این هواپیما خودشان را با مشخصات دیگری معرفی می‌کنند، از این جهت نیروهای ما مشکوک می‌شوند، مجددا مشخصات آن‌ها را درخواست می‌کنند، ولی متاسفانه بازهم اطلاعات نادرست می‌دهند.

وی گفت: با مقامات بالا هماهنگ شد چون این هواپیما اطلاعات نادرست داده است، بنا شد از این هواپیما بخواهیم تا فرود بیاید تا اطلاعات بیشتری به ما بدهد، ولی هواپیمای مذکور مقاومت می‌کند، از این جهت نیروهای ما مجبور می‌شوند در اولین فرودگاه که فرودگاه بندرعباس است، آن را بنشانند.

جادری افزود: وقتی هواپیما فرود آمد و با خلبان مذاکره کردیم، خودش به اشتباهش اقرار کرد و وقتی موضوع از نظر ما فیصله پیدا کرد، به آن‌ها گفته شد می‌توانید پرواز کنید و بروید، ولی گروه پرواز گفت؛ مدت زمان پروازی ما (که حدود ۷ الی۸ ساعت است) به اتمام رسیده و باید گروه دیگری بیاید و هواپیما را منتقل کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در این فاصله زمانی کل خدمات از قبیل سوخت هواپیما، تخلیه فاضلاب هواپیما، پذیرایی از سرنشینان، اکسیژن و... در کمال احترام انجام می‌شود، شام هم به آن‌ها دادیم.

ترس شدید نیروهای آمریکایی

وی افزود: از آن‌ها خواستیم تا زمانی که گروه پروازی جدید می‌آید پایین بیایند تا از آنها پذیرایی کنیم که قبول نکردند، حتی یکی از سرنشینان که دچار عارضه قلبی شده بود، دکتر آوردیم تا وی را معالجه کند و وقتی از او خواستیم که برای نوار قلبی پیاده شود، متاسفانه همکاری نکرد.

جادری ادامه داد: گروه پروازی جدید از امارات رسید و حدود ۳ بامداد اجازه پرواز داده شد.

استاندار هرمزگان در ادامه اظهار داشت: جالب اینکه مسافران این هواپیما تحت عنوان مسافران شخصی بودند، ولی اینگونه نبود، بلکه نیروهای نظامی با لباس شخصی بودند.

وی تاکید کرد: این نیرو‌ها متعلق به نیروهای ناتو بود و از ۱۴۰ سرنشین، ۱۱۰ نفر آن‌ها آمریکایی بودند و گروه پروازی هم آمریکایی بود.

جادری اظهار داشت: متاسفانه خودشان باعث شدند تا این اتفاق بیفتد، ضمن اینکه اشتباه‌شان را پذیرفتند، صورتجلسه شده و امضاء هم کردند و گفتند که اشتباه از طرف ما بوده که اطلاعات درست ندادیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ضمن اینکه من با دبیر شورای عالی امنیت ملی، سردار باقری و هواپیمای کشور مرتبا در تماس و هماهنگ بودیم و اجازه ندادیم هیچیک از نیروهای نظامی ما نزدیک هواپیما شود.

وی در ادامه به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: این سرنشینان لباس شخصی پوشیده بودند اما پوتین به پا داشتند.

جادری گفت: رفتار ما کاملا انسانی بود و با کمال احترام از آن‌ها خواهش کردیم تا بیایند استراحت کنند، ولی چون ریگی در کفششان بود، حتی حاضر نبودند از هواپیما پیاده شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
ما ایرانیها اینقدر ازاین جماعت زخم خورده ایم که نمیخوایم ریختشونو ببینیم تاریخ شاهداست هرچقدر ما به غرب خوبی ومهربانی کردیم انها ناجوان مردانه خیانت کردند
هادی
ببینید تصویری که از ما ساخته شده در سال های گذشته چقدر بد بوده که اینطور ترسیدن...
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات دنیا دست خودشان است ما نترساندیم کار خودشان بوده!
ضمنا شما غصه نخور که نظامی امریکایی از ما بترسه!
توفیقی ار قزوین
جناب آقا هادی عزیز !همان زمان که خاتمی برایشان فرش قرمز پهن کرد و طرفداران اصلاحات برای کشته شدگان 11 سپتامبر در میدان محسنی شمع روشن کردند،دولت امریکا به مردم ایران لقب محور شرارت تقدیم کرد !؟ این تصویر به عمد توسط دولت امریکا رسم میشود و خام اندیشی است که ما فکر کنیم اگر به آنان لبخند بزنیم آنها دست از دشمنی از ما بر می دارند
Iran, Islamic Republic of
تازه فهمیدی....
اینهمه فیلم و هالیوود دارن ایران و اسلام رو می زنن و ما جلوشون فقط دولا می شیم و می خندیم
باید هر دو بعد باشه هم صلابت رو ببینن و هم رافت رو
United States
تصویری که استعمارگران برای غارت منابع دیگر کشورها می سازند ومارا متوحش معرفی می گنند همانطور که قبلا از ما حق توحش می گرفتند وخود را منجی دنیا نشان می دهند پس شما خیلی ناراحت این موضوع نباش چون ما هر کاری انجام دهیم اینها تصویری مغشوش از ما بدنیا نشان می دهند .
آخی حیونکی ها ترسیدن؟؟آخ آخ شما ببخشید و از شون عذر خواهی کنید.آخه این ایرانیها دیگه مثل اون زمان شاه مفلوک نیستند که. امروز خیلی قدرتمند هستند.اینو بهشون بگید.که ایرانیها متجاوز نیستند ولی شاخ تو آستین متجاوز می کنند.
علی
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات منفی علیه ایران برای سالهای قبل انقلابه همون موقعی که حق توحش میگرفتن. خسته نمیشید اینقدر از دوره قبل سیاه نمایی میکنید
نترسیدند. یه ریگی به کفششون بوده که هم الاعات غلط دادند و هم پیاده نشدند
Iran, Islamic Republic of
ما نباید خودمان را با تصویر دروغین سی ان ان و بی بی سی و ... تنظیم کنیم.
به درک که نیامدند پایین.
اگر جو گرفتگی آقایان نبود اتفاقا باید باهاشون جدی برخورد می کردیم تا دیگه از این غلطا نکنند.
حسام
این خواست خداست که این نظامیهای آمریکایی با این همه ادعا اینقدر از ما میترسند حالا تو چرا ناراحتی
محسن
Iran, Islamic Republic of
یه ریگی به کفششون بوده...
جناب! ترسشون به خاطر پدرسوختگي خودشونه نه هيبت و سابقه ما!
اين وحشيها اونقدر نامرد و حيله گر و دودوزه بازند كه به هيچ بني بشري اعتماد نداشته و همه را مثل خودشون وحشي و نامرد مي بينند.
هادي خان! يعني فكر ميكني با چهارتا لبخند امثال ظريف و خودداري شيخ حسن روحاني ازقاطعيت در برابر اون وحشيها, تصويري كه از ايرانيهادر ذهن مغرورشون ترسيم كرده اند ,تبديل به احسن شده و ديگه به قول تو از ملت ايران نمي ترسن؟!!!
مرمر
ترسیدن چون ریگی تو پوتینهاشون بوده جناب
يعني واقعا اينطور فكر ميكني؟ نيروهاي ناتو به خاطر تصوير ما در اين سالها از هواپيما پايين نيامده ان؟ خدايا ما با كيا شديم ٧٠ ميليون!!!!!
این ترس به خاطر رشادت شهداست
حمید
اقای استاندار با کلاس نمی شد ارائه خدمت وزین تخلیه فاضلاب هواپیما رو جزو افتخاراتتون نمی اوردید؟!
آقا اینا مشکوکند نکنه موضوعی در کار باشه نیروهای نظامی و انتظامی مراقب باشند بخصوص سپاه
عزیزم این امنیتی که الان من و شما داریم و میایم کامنت مینویسیم حاصل هوشیاری و جهاد شبانه روزی سپاه و ارتش و نیروی انتظامی و بسیج و در یک کلام مردم ایران اسلامیه
از همینحا به همشون خداقوت میگم
ما هم همین رو عرض کردیم شما چیزی دیگه برداشت کردید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟به این کدخدا نمیشه اطمینان کرد حتما ریگی تو کفششون بوده.
Iran, Islamic Republic of
ريگه تو پوتينشون بوده!!
"ريگي" شون را هم همينجوري گرفته بوديم!
بخاطر همين ترسيده بودن!
ياد ملواناي انگليسي افتادم!
بهادر
Iran, Islamic Republic of
ملوانای انگلیسی که با دیدن قایق های سپاه شلواراشونو کثیف کردند دیگه ؟
United States
ریگی که خیلی وقته اعدام شده .
Iran, Islamic Republic of
پس وزارت اطلاعات چی ؟!!!!!!!!!!!!
تارینه
بدونه شک انها همیشه هشیار واماده هستند.
کشور ما این حق رو داشت که این هواپیماوسرنشینانش رابازداشت کند ویا حداقل انها راازهواپیما خارج کرده وبازجویی کند. سپاه بهترین کار را انجام داد به این دلیل که با شرایط فعلی ومذاکرات ژنو کشور ما زیر نگاه ذره بینانه ی غرب است وهر حرکت نسنجیده ای عواقبش فقط وفقط گریبا ن گیر خودمان میشود.
منطغد
بچه ها مواظب باشید.
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقایون دولت تدبیر و امید با پذیرایی و دادن سوغات و فرش دستباف و ... راهیشان می کردید می رفتند!!!!
مثل گروگان های انگلیسی که دولت قبل راهی کشورشون کرد دیگه
United States
نظامیان انگلیسی ابتدا با خفت وخواری در حالیکه خودشونو خراب کرده بودند اسیر وخلع لباس شدند واین موضوع خیلی براشون گرون تمام شد .فقط برای اینکه مقداری وارد آبهای ایران شده بودند وبا این موضوع اصلا قابل مقایسه با عبور هواپیما ی در ظاهر مسافربری وبا پرسنل نظامی نیست .
سئا
Iran, Islamic Republic of
گروگان؟
شما ايراني هستي يا وطن فروش؟
من چي مي پرسم. خوب معلومه ديگه.
گروگان؟
Turkey
گروگان نبودن ابله
متجاوز بودن که لباس نظامی از تنشون کندیم و با لباس سیویل فرستادیم رفت
البته قطعا نمیفهمی در آوردن لباس نظامی و گرفتن اسلحه از یه نظامی یعنی چی
حسين آقا . چرا از دولت تدبير واميد وحشت داريد ؟ مگر نميدانيد گذشت خصلت بزرگان بوده و هست . گرچه آمريكا دشمن ملت ماست ، ولي اين رفتار بزرگترين درس ايرانيان براي ملتهاي ديگر ميباشد . رفتار دولت ما رفتار ملت ماست .
United States
کت شلوار و اجیل و گز فراموش نشود
Iran, Islamic Republic of
اگه هزارجور سوغاتي هم بهشون بدن،‌ جبران اون خفتي كه مثلا ملواناي انگليسي شدن نمي شه.
با يونيفورم نظامي اومدن ولي با لباس شخصي بدرقه شون كردن!
براي نظامي،‌درآوردن لباس خيلي خفت داره.
خدا را شکر
Iran, Islamic Republic of
بايد از همه انگشت نگاري ميكردن
علی
باسلام ایا اکه ما در خاک امریکا هواپیمایمان راه را اشتباه رفته بود با ما همین برخورد را داشتنیداینها نیروهای جاسوسی بودند که قصد خرابکاری داشتند باید نیروهای ما خیلی مواظب باشند درو بر نیروهای سرافراز میهن اسلامی ایران عزیز یا علی مدد
اگر یک هواپیمای ایرانی با مسافران ایرانی ده ساعت تاخیر داشته باشند و مسافران در فرودگاه سرگردان باشند یک نفر نیست یک لیوان آب دستشان بدهد آنوقت به آقایان شام هم دادند!!!!!
Germany
همين لوس بازيها را درمي آوريد كه پر رو ميشن، اطلاعات غلط بهتون ميدن اونوقت پذيرايي هم ميكنيد؟؟؟؟؟
سعیده
سلام منظور از اینکه اجازه ندادیم هیچیک از نیروهای نظامی به هواپیما نزدیک شوند یعنی چه؟
تارینه
تا یه موقع خدایی نکرده جاسوسهای امریکایی اب تو دلشون تکون نخوره.
چک میکردید ببینید چند نفر از این پهلوون پنبه ها که توی فیلم های هالیوودی یک تنه با چند هزار نفر میجنگند خودشون رو خیس کردند !!! البته اگر پوشک نباشند !
بهتر بود اجازه فرود به اين پت هاي ذل داده نميشد تا كوسه هاي خليج فارس ازشون پذيرايي مي كردند بي شرف هاي نامرد خاورميانه را طعمه جنگ ها و اختلافات فرقه اي و مذهبي كرده اند و مسلمانها را به جان هم انداخته اند تا از اين رهگذر جيبشان را با منابع كشورهاي مسلمان پر كنند .
باید معلوم میشد چرا اطلاعات غلط دادند؟!
United States
دليل پياده نشدن آنها اين بوده كه زرد كردن و ترسيدن با پايين آمدن آبروريزي بشه
انصاف
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد اقتدار در حد لالیگاست...
ولی خدایی اگر اینکار تو دولت احمدی نژاد شده بود میگفتند این یارو با همه دعوا داره دیپلماسی بلد نیست دعوا راه میندازه حالا ی هواپیما چی بوده و خلاصه کلی شلوغ کاری
اما تواین دولت هواپیما رو اینطوری میشونند هیچکی ککش نمیگزه هیچ تازه برخی از نظرات جالبه تقصیردولت قبل میندازند؟!!!!!!!!!!!!
خدایاشکرت...
اگه ریگی توی کفششون نبود این جور نمی ترسیدند اینا احتمالا برای آموزش گروههای تروریستی میخواستن وارد امارات بشن و یا سرکوب انقلابیون یمنی
Czech Republic
چرا و توسط چه کسانی به این هواپیما اجازه داده شده مجددا برخیزد؟ بازاداشت و در گروگان داشتن مسافرین و خدمه کاری بود که هر فرد عاقلی انجام می داد
Iran, Islamic Republic of
همشون چندتایی ریگی تو کفششون بود.خخخخخ
جانباز
از کجا معلوم اینها داعشی یا از گروره طالبان والنصره نبودند؟
!sdn lvjq,d
Latvia
اون ریگی که توکفششون بود را که گرفتیمش بازم یه ریگی دیگه تو کفششون بود
حامد
Serbia
آقای استاندار شما که از همه بیشتر ترسیده بودی مگر نیروهای نظامی می خواستن با اونا چه کار کنند که دستور دادی به هواپیما نزدیک نشوند ؟ جا نداشت 24 ساعت اونها را نگهدارید تا دیگه از این غلط ها نکنن ؟
استاندار هرمزگان تصریح کرد: در این فاصله زمانی کل خدمات از قبیل سوخت هواپیما، تخلیه فاضلاب هواپیما، پذیرایی از سرنشینان، اکسیژن و... در کمال احترام انجام می‌شود، شام هم به آن‌ها دادیم.....
... مگه مال بابات بوده که حراج کردی
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر هواپيما را مورد بازرسي قرار مي داديد شايد چيز هاي شگفت انگيزي پيدا مي كرديد ؟؟!
م
نمیدونم از سال92تاکنون این هواپیماهای وابسته به آمریکا چرا اشتباهی وارد فضای ایران میشن بعد داخل فرودگاه های ایرانی میشینن؟
استاندارمیگه نظامیان نیامدن -احتمالا پرتقال فروش بغل استانداری هواپیما را نشانده .......
آقای استاندار هرمزگان از استانهای ایرانه ها
نه آمریکا