سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱۳
۲۹
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی مطرح کرد؛

جزئیات فرود اجباری هواپیمای سربازان آمریکایی/ دخالت موشکی - راداری و جنگنده‌های ارتش

دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 379234
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به هواپیمایی که اخیرا در کشور نشانده شده گفت: این هواپیمای پوئنیگ ۷۳۷ و با سینگال نظامی بود و با کد ایساف ۰۴ در خاک افغانستان پرواز و ماموریت انجام داده بود که آن را به کمک سامانه‌های موشکی و جنگنده‌ها نشاندیم.
جزئیات فرود اجباری هواپیمای سربازان آمریکایی/ دخالت موشکی - راداری و جنگنده‌های ارتش
به گزارش جهان، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قراردگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در مراسم گرامیداشت روز پدافند هوایی که در دافوس برگزار شد، در خصوص توانمندی‌ها و وظایف این قرارگاه اظهار داشت: یکی از وظایف ما رسیدگی به درخواست پناهندگی هواپیماهای خارجی که به کرات در ایران اتفاق می‌افتد و نمی‌دانیم چرا بمب‌گذارها و پناهنده‌ها همیشه نصف شب به ایران می‌آیند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به هواپیمای اخیر نشانده شده در بندرعباس گفت: این هواپیما یک بوئینگ ۷۳۷ بود که سیگنال نظامی می‌داد و ما بررسی کردیم این هواپیما با کد ایساف ۰۴ در خاک افغانستان پرواز کرده بود و ماموریت نظامی انجام داده بود. لذا زمانی که قصد ورود را داشت به کمک سامانه‌های موشکی و راداری و جنگنده‌های ارتش آن را مجبور به فرود در بندرعباس کردیم.

وی افزود: در همین راستا خلبان این هواپیما مجبور شد بنویسد خطا کرده و با معرف جعلی قصد عبور داشته است. در این هواپیما ۱۰۴ سرباز دختر و پسر ناتو و آمریکایی حضور داشتند.

اسماعیلی گفت:‌ مقاومت عصاره دفاع است و محصول مقاومت پیروزی است. مقاومت یک کلمه نیست بلکه یک باور اعتقادی است. مقاومت مردم ما در برابر رژیم ستمشاهی موجب پیروزی در دفاع مقدس،‌ موجب ماندگاری و مقاومت در برابر تحریم‌ها موجب قوام نظام شده است.

وی افزود: همه به مقاومت اعتقاد داریم و آن یک نعمت الهی است و فتح پیروزی برای کسانی است که در راه خدا مقاومت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به اسطوره‌های مقاومت اظهار داشت: ‌اولین اسطوره‌های مقاومت شهدا و خانواده شهد است. چه کسی دیده است یک خانواده شهید در مراجعه به بنیاد شهید و یا سازمان مربوطه که باید به او خدمت کند خبرنگاران و اخبار ۲۰:۳۰ را خبر کند و نارضایتی خود را اعلام عمومی کند در حالی که خون دل زیاد خورده است اما حرف‌شان را داخل خانه نگه می‌دارند.

وی تصریح کرد:‌اگر کشورهایی که قیام کردند و بهار عربی و اسلامی را صورت می‌دادند شهدای خود را نوک پیکان مطالباتشان می‌گذاشتند هرگز منحرف نمی‌شدند.

اسماعیلی گفت: دکترین ما دفاعی و دفاع نیز با مقاومت عجین است لذا هر آنچه در کشور حتی در بحرانی‌ترین شرایط کشور صورت گرفته شده عقلانی بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما این است سرباز رهبری هستیم که آزاده از همه امیال دنیوی است،‌گفت: رهبر ما فردی است که حرفش، عملش و کردارش در این ۳۶ سال تغییر نکرده و همه به او اعتماد دارند حتی دشمنانشان. حتی اوباما که قصد داشت در اوایل با اسمش ما را فریب دهد و حیف که رنگ پوست او سیاه است و باید قرمزپوست می‌شد در مورد موضوع هسته‌ای گفت اگر رهبر ایران آن را تائید کند آن را می‌پذیریم. این نشان از بزرگی رهبر انقلاب است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: خواهشمندم جمعی خود را تقویت کنیم و از نشان دادن فردی بپرهیزیم. اگر پدافند امروز توانسته افتخاراتی کسب کند به دلیل زحمات از قبل کشیده است. لذا باید نیرو به نیرو و داخل نیرو یکدیگر را تقویت کنیم که اگر این اتفاق بیفتد مقاومت دیگری در برابر بی‌توجهی‌ها وکم‌توجهی‌ها صورت می‌گیرد.

اسماعیلی ادامه داد:‌ما ارتشی داریم که بیش از ۸۰ سال استخوان دارد درخت ما پوست انداخته اما ریشه آن عوض نشده است. زمانی می‌گفتند دیگر در این کشور عملیاتی برای نیروی زمینی وجود ندارد در حالی که این حرف اصلا علمی نیست و حضرت آقا هم آن را قبول ندارند. ببینید الان چه بلایی سر عراق و سوریه توسط داعش آمده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نهاجا،نداجا و ناجا با دستاوردهای خود روز به روز پیشرفت کرده‌اند، ‌گفت: سپاه نیز در ابتدای شروع به کار خود حتی سلاح‌های انفرادی‌اش را از جای دیگری تهیه می‌کرد اما امروز سپاه یک بازوی توانمند در کنار سایر نیروهای مسلح برای مواجهه تن به تن و سینه به سینه است. هم در ماموریت‌های برون‌مرزی هم داخلی.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
« لذا زمانی که قصد ورود را داشت به کمک سامانه‌های موشکی و راداری و جنگنده‌های ارتش آن را مجبور به فرود در بندرعباس کردیم.»
هر فردی که مختصر آشنایی با جغرافیای ایران داشته باشد می فهمد که قصد ورود هواپیما در مرز افغانستان انجام میشود. شما هواپیما را حداقل 1/5 ساعت بعد از این که وارد ایران شده است در بندرعباس نشانده اید....
Iran, Islamic Republic of
قشنگ هواپیما سوخت نداشته که برگرده
وتنها بندرعباس آمادگی پذیرش این هواپیماراداشته
خب که چی ؟
فخرالساعه
Iran, Islamic Republic of
خب که هیچی
از فردا بهشون میگیم هر جاسوس و تروریستی خواست وارد کشور بشه براش فرش قرمز پهن کنند تا شما نگی : خب که چی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
تارینه
Germany
از لب مرز تا بندر عباس با جنگنده های ایرانی اسکورت شده وانوقت هواپیما را درقرار گاه بندر عباس بلاجبار به زمین نشاندند.این طور نبوده که هواپیما رو یک ساعت ونیم به حال خودش رها کنند.
مالک
کسی که مختصر آشنایی با هواپیما داشته باشه میفهمه که هواپیمایی که باسرعت 900 کیلومتر بر ساعت در حال پروازه ؛ نمیتونه مثل کامیون توی آسمون توقف کنه و اجازه ورود بگیره....
کاش یکم فکر میکردی داداش!!
سامان
احتمالا فرایند نشوندنش طول کشیده، الکی که نیست هواپیمای نظامی رو نشوندن!
111
United States
خوب معلومه تا مجبور بشه بشینه نه این که دور بزنه و برگرده و فرست کافی برای انجام هر اقدامی رو داشته باشیم این فنون رزم و دکترین نظامی درست عزیزم
آشنا
Iran, Islamic Republic of
واقعه طبس را یه مروری بکن عمو خالی از لطف نیست
Iran, Islamic Republic of
خوب؟؟؟ كه چي؟!!!
مهم اينه كه نشونديم
یک پاسدار
برادر 1.5ساعت نیست زیر یک ساعته لطفا شما در اون منطقه فرودگاهی را معرفی نمایید که توانایی نشستن بوینگ را داشته باشد آفرین به ارتش و آفرین به این اتحاد نیرو های مسلح
mohammadAli
باسلام من نظامی نیستم ولی به هرآدم عاقلی این مطلب را بگویی مسخره ات می کند جناب آقا یاخانم در هرحال وقتی هواپیمایی ان هم بااین مشخصات وارد یک کشوری شود این طور که شما فرمودید ماکه دم مرز فرودگاه که نداریم بااین اوصاف به گفته حضرتعالی باید باموشک ان مهاجم را می نشاندیم ولی به گفته بزرگان ، ماکه مثل شماها جنگ طلب نیستیم ولی به وقتش جوابی می دهیم دندانشکن به یاری خدا
فکر کردی خیلی حالیت میشه؟ اولا ابتدا هر چی بهش اخطار دادن فرود نیومده و دو سه بار خودشو جعلی معرفی کرده ثانیا نزدیکترین فرودگاهی که در مسیرش بوده و میشه اونو نشوند فرودگاه بندرعباس بوده ثالثا چون در فرودگاههای دیگه فرود نیومده سپاه بهش اخطار شلیک داده و چون دیده راهی جز فرود براش وجود نداره بناچار در بندرعباس فرود اومده.
عزیز قرار نیست چیزی که در ذهن من و شما نمی گنجد اشتباه باشد. درگیری راداری در هوا، کشمکش دیپلماتیک ، هماهنگی فرماندهی همه بعد از محاصره است. بعدش مطمئنی که بخاطر شرایط منطقه نبردنش بندر عباس؟ بعدش آقای جغرافی دان اول بفرما با اونایی یا با ما!؟ 
جوان ایران عزیز
لطفا مصاحبه استاندار مربوطه را در همان روز با شبکه خبر ببینید
چقدر عزت را از این کشور گرفت
واقعا باید ایشون رو برکنار کرد
...میگه ما با غذای گرم از ایشان پذیرایی کردیم...با افتخار میگه حتی توالت و فاضلاب آنها را خالی کردیم
ای خاک بر ...استانداری که اینچنین ذلیلانه صحبت کنه بر سر عزت و مقاومت یک کشور
یک هواپیما با ماهیت نظامی و فریب وارد خاک کشورت بشه بعد توی استاندار...
لطفا جهان فیلم این مصاحبه رو برای مردم پیدا کن
طبق قوانین بین المللی این ها جز وظایف ماست چون هواپیما را ما نشوندیم.
اطلاع نداری صحبت نکن.
صادق
پس میخواستی همون دقیقه ی اول بترکوننش؟!! بعد همین شماها میگفتین : آی کشتن...آی بردن...آی قتل عام کودکان و افراد عادی...
رضا
Iran, Islamic Republic of
به محض اينكه وارد شده باهاش ارتباط برقرار شده. اطلاعات اوليه گرفته شده و احتمالا نواقص گوشزد شده و خواستار پاسخگويي شدن. تو اين حين هم هواپيما لب مرز واينستاده بوده داشت تو خاك ايران پرواز مي كرد. جنگنده ها هم بلند شدن و تا به هواپيما برسن باز هم يه زماني مي بره. حالا بايد بر اساس نزديكي و البته مهم تر از اون بحث هاي امنيتي و قابليت هاي فرودگاهي جايي براي فرود انتخاب مي شد كه اون هم بندر عباس بود. حله؟
Germany
ارامش وامنیت کشور را مدیون ارتش وسپاه هستیم .بدون رشادتها وازخود گذشتگی انها بدون شک داعش تا تهران هم نفوذ میکرد.
خدارا شاکرم وافتخار میکنم که پدر من هم یک نظامی ارتشی است.
United States
درود بر دلیرمردان ارتش
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
درود بر ا مير فرزاد اسماعيلي سردار رشيد و ولائي اسلام با وجود سن كم مقتدر و با صلابت پدافند هوائي را فرماندهي مي كند و رعبو وحشت در دل دشمنان مي افكند مصداق بارز اشداء علي الكفار و رحما بينهم هستند ايشان اميد است روزي ايشان به درجات عالي برسند .
درود بر شما خدا شما رو حفظ کنه . قدر زحمت هاتون رو میدونیم
هادی
Iran, Islamic Republic of
دقت کنید که ماموریت هواپیما نظامی بوده. پس لازم نیست اگر شروع پرواز از افغانستان است ورودش به ابران هم از افغانستان باشد.
چون هواپیمای نظامی بوده لازم نیست که خط پروازی اش مستقیم باشد. در ضمن ایشان خود اشاره کرده اند که این کار پس از انجام عملیات هواپیما بوده است.
درود به شرف امیر اسماعیلی عزیز ودیگر همکارانشان در ارتش جمهوری اسلامی
من اون روز رادیو ایران گوش میدادم میگفت هواپیما با دریافت اطلاعات پروازی اشتباه نشسته و کسی به اجبار این کار و انجام نداده.
آفرین به مرزبانان
خداکرم
آمریکا بود مثل ایر باس الان کسی ازش نمونده دنیا باید مقایسه کند (آنهائی که خود را به کری و کوری زده اند!!!).درجائی که هیچ هواپیمای نظامی حق ورود به خاک کشور دیگر را ندارد مگر جنگ متقابل و یا هماهنگی رادیوئی وسیاسی.
درود بر سردار امیر فرزاد اسماعیلی
م
درودبر مردان بی ادعا پدافند ارتش اسلام.