سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ادامه اعتراضات در شهرهای ترکیه

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 290101
در شدیدترین اعتراضات مردم شهرهای مهم ترکیه طی سالهای اخیر که تا ساعات نخستین بامداد امروز ادامه داشت، معترضان خواستار کناره گیری نخست وزیر شدند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از حریت نوشت: اعتراضات سراسری که روز گذشته در شماری از شهرهای ترکیه برگزار شد، تا پاسی از شب ادامه داشت. در شهرهای ازمیر و آنکارا مداخله پلیس موجب به خشونت کشیده شدن اعتراضات شد به طوری که تا ساعات اولیه صبح امروز ،معترضان به زد و خورد با پلیس پرداختند.

بر این اساس تظاهرات آنکارا در مقابل دفتر مرکزی حزب حاکم عدالت و توسعه بود و پلیس برای جلوگیری از ورود معترضین به این دفتر مجبور به استفاده از گازاشک آور شد.

این در حالی است که روز گذشته شهر استانبول نیز شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به تخریب یک پارک در نزدیکی میدان تقسیم بود و معترضان در تجمع خود خواستار کناره گیری دولت ترکیه شدند.

برخی رسانه ها از شدید بودن درگیری پلیس با معترضان در شب گذشته حکایت دارد به طوری که شبکه المیادین از کشته و مجروح شدن شماری از معترضان در این درگیری ها خبر می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *