جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۹
صفار هرندی در دوره خط امام استان قزوین:

قدرت فزاینده ایران دشمن را به مذاکره کشاند/ تهدیدهای نظامی نشانه بی اثر شدن تحریم‌ها

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 436875
آنچه به ‌دست آمد نه چیز خوبی بود و نه چیز بدی و صرفاً خواسته‌های حداقلی ما در آن لحاظ شده است، اما در مقایسه با آنچه آنان در گذشته از ما انتظار داشتند، چیز خوبی بود.
قدرت فزاینده ایران دشمن را به مذاکره کشاند/ تهدیدهای نظامی نشانه بی اثر شدن تحریم‌ها
به گزارش جهان، محمد حسین صفار هرندی در جمع دانشجویان دوره خط امام استان قزوین در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با بیان اینکه تحلیل های امروز خبرهای آینده است بیان داشت: در نشست‌های اخیر که دولتمردان آمریکایی مانند جلسات کنگره یا سنا داشتند، بحث‌هایی مطرح می‌شد که هم نمایندگان و هم مقاماتی مانند اوباما در آن حرف‌هایی زدند که تحلیل های گذشته ی ما بود است.

وی افزود: مدت‌ها قبل به این برآورد رسیده بودیم که نظام تحریم‌های غرب علیه ما به اوج خود رسیده و بعد از آن مجبور به سقوط و پایین آمدن است و این منحنی به نقطه حداکثری خود رسیده بود و باید با شیب نزولی پایین می‌آمد و حرف ما این بود که تهدیدهای نظامی علامت این است که تحریم‌ها اثر قطعی نداشته و نمی‌توانند کار دیگری بکنند.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: تحمل ما می‌توانست و می‌تواند منجر به این شود که دشمن با ارزیابی ناکامی از آن حربه، سراغ اقدامات دیگر برود که یکی از پیشنهادهای این اقدامات عملیات نظامی بود، همچنان که در سنا این پیشنهاد مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه این گونه نبود که ما شعار انقلابی داده باشیم، بلکه تحلیل در آن نهفته بود، خاطرنشان کرد: از جمله مباحثی که در سنا و نظایر آن مطرح شد، این بود که گزینه نظامی علیه ایران برای ما آسان نیست و اینکه بیش از این نمی‌توانستیم تحریم را ادامه دهیم؛ زیرا شرکای ما در اتحادیه اروپا و بقیه جاها به آن معترض شده بودند. و وقتی وزیر خارجه آمریکا می‌گوید بیشتر از این نمی‌توانیم این شرایط را ادامه دهیم، به این معنا است که بسیاری از بانک‌های وابسته به آنان در حال دور زدن تحریم‌ها بوده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در گذشته برخی اصلاح‌طلبان واداده در مجلس ششم معتقد بودند که به فناوری هسته‌ای نیاز نداریم که علت اصلی این نگرش اطلاعات غلط بود و فکر می‌کردند که آمریکایی‌ها عن‌قریب نفوذ و سیطره خود را در خاورمیانه کامل می‌کنند.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: زمانی به ما گفته می‌شد حتی یک سانتریفیوژ نیز نباید داشته باشید، اما امروز در تریبون‌های جهانی اعلام می‌کنند که ایران می‌تواند بیش از ۶ هزار سانتریفیوژ داشته باشد و این امر، غلط بودن آن تفکر واداده را نشان می‌دهد.
وی درخصوص توافق به عمل آمده تصریح کرد: آنچه به ‌دست آمد نه چیز خوبی بود و نه چیز بدی و صرفا خواسته‌های حداقلی ما در آن لحاظ شده است، اما در مقایسه با آنچه آنان در گذشته از ما انتظار داشتند، چیز خوبی بود.

صفار هرندی با اشاره به سخنان رهبری ادامه داد: نفوذ جمهوری اسلامی و قدرت فزاینده آن در منطقه است که به ایران قدرت مذاکره داد و آنان را پای میز مذاکره کشاند.

وی در پایان با اشاره به پیش شرط های پیشین غربی ها افزود: آنان قبلاً سه پیش‌شرط برای مذاکره با ایران داشتند که یکی از این پیش‌شرط‌ها پذیرش حقوق بشر آمریکایی با مولفه‌هایی نظیر آزادی همجنس‌بازی و نیز قانونی شدن حضور بهایی‌ها در عرصه‌های سیاسی ایران بود و همچنین پذیرش تروریسم ‌پرور بودن ایران و نیز به رسمیت شناختن سکولاریسم به‌عنوان عرف رسمی حکومت از دیگر پیش‌شرط‌های آنان برای مذاکره با ایران بود، اما امروز به دلیل اقتدار جمهوری اسلامی بدون هرگونه پیش شرطی پای میز مذاکره با ایران حاضر می‌شوند، این اقتدار برآمده از برخورداری ایران از ۱۹ هزار سانتریفیوژ و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی است.
منبع: پایگاه بسیج دانشجویی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممنون از تحلیل دقیقتان جناب صفار
Iran, Islamic Republic of
مقاومت رمز پیشرفت...
صالح عباسی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم دوباره ما با تحریم مواجه می شویم. بهتر است زمان را از دست ندهیم و با تقویت زیرساخت های اقتصادی و بهینه کردن الگوی مصرف خود را در برابر این ابزار واکسینه کنیم.
رفتار ما در برابر تحریم ها به خصوص در دوره اخیر، غرب را در استفاده دوباره از این ابزار به طمع خواهد انداخت...
بعید میدانم که این ابزار را کنار بگذارند...
هوشنگ صلح جو
Iran, Islamic Republic of
کاملا اشتباه میکنید!
ما با توافق با دنیا به آشتی رسیده ایم.
در آینده نزدیک مشکلات اقتصادی حل شدنی هستند اگر افراطیون بگذارند.
تیم دیپلماسی ما با معجزه لبخند و گفتگ ما را به بلوک غر نزدیک کرده است و دیگر جنگ و یا تحریمی باقی نخواهد ماند.
خود دولتمردان هم میگن با توافق مشکلات اقتصادی حل نمیشه از اونا بیشتر در جریان وضعیت اقتصادی کشوری؟؟
اشتباه نکن این 19 هزار سانتریفیوژ و فردو و آب سنگین اراک بود که اونها را به ما نزدیک کرد نه ما را به آنها
خیلی خوش خیالی
Iran, Islamic Republic of
نباید اصراری باشه که بدیها و خطرهای این توافق یکطرفه را پوشانده باشه.

....
حسن
جالبه تادیروز میگفتن تحریمها نشانه بی اثر بودن تهدیدات نظامیه حالاهم تهدیدات نظامی شده نشانه بی اثر بودن تحریمها قربون تحلیلاتون برم من