چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۲
۳

بازی باخت- باخت سینمای ایران

يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 332778
فیلم «گذشته» که با حواشی فراوان و با تصمیم غیرکارشناسانه و متعصبانه به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار معرفی شده بود، از راهیابی به مراحل بعدی این مراسم حذف شد.
بازی باخت- باخت سینمای ایران
به گزارش جهان به نقل از کیهان، درحالی که فیلم «گذشته» پیش از این در برخی جشنواره‌ها به عنوان نماینده سینمای فرانسه و حتی نماینده سینمای ایتالیا شرکت کرده بود، با تصمیم ناشیانه و برخاسته از تعصب گروه انتخاب فیلم برای اسکار در بنیاد فارابی، به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار آمریکا معرفی شد.

این درحالی است که این فیلم نه تنها محصول کشور ایران محسوب نمی‌شود که محتوای آن نیز با فرهنگ و ارزش‌های ملت ایران در تضاد است.

به عنوان مثال، ملت ایران به عنوان ملتی مدافع اقلیت‌های قومی و نژادی در کشورهای جهان شناخته می‌شود، اما فیلم گذشته در راستای سیاست‌های اتحادیه اروپا ساخته شده و یک فیلم تبلیغاتی علیه اقلیت‌های مذهبی و نژادی در غرب است.

نکته دیگر این است که آقای اصغر فرهادی کارگردان محترم فیلم «گذشته» طی سال‌های اخیر به گونه‌ای رفتار کرده و حرف زده تا مورد توجه جشنواره‌های غربی قرار گیرد و ازجمله می‌توان به دهن‌کجی‌های او به فرهنگ و آداب و رسوم سرزمین مادری‌اش در جشنواره‌های مختلف اشاره کرد که با هدف به دست آوردن جوایز این جشنواره‌ها محسوب می‌شود. اما حذف فیلم جدید این فیلمساز کشورمان از اسکار باز هم تلنگری است که نباید برای کسب جوایز جشنواره‌های غربی تن به هر اقدامی داد.

همچنان که بازی اسکاری فیلم «گذشته» و کارگردان آن برای سینمای ایران یک بازی باخت- باخت بوده است که نتیجه‌اش این شده که نه تنها از اسکار حذف شده که به حیثیت فرهنگی کشورمان نیز لطمه زده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حال کردم و جگرم خنک شد.

یکسری انسان غرب پرست فکر کردن با نماینده قرار دادن این فیلم از طرف ایران که فقط داره زندگی کثیف و بی بند و بار غربی رو به نمایش میذاره میتونن پاچه خواری اون غربی ها رو بکنن بلکه راهشون بدن به اون مراسم کاملا سیاسی اسکار.
حران
Iran, Islamic Republic of
خاتمی، شجریان، فرهادی و... اینا با زور رسانه‌‌های شبه روشنفکری و ضد مردمی بزرگ شدن و اتفاقا زود هم بادشون می‌خوابه هر چند در صدد احیاءشون باشن
کیف کردم که گذشته به دور بعدی نرفت.