پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰

اتحاد مردم و کارشناسان علیه «گذشته»

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 317734
علاوه بر کارشناسان، اغلب نظرات مردمی ارسال شده به برنامه سینمایی سیما نیز نشان می‌دهد که فیلم «گذشته» نزد افکار عمومی نیز به عنوان «نماینده سینمای ایران» پذیرفته نمی‌شود.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، در نظرسنجی جمعه شب گذشته برنامه «هفت» سیما، گزینه رأی منفی به انتخاب فیلم «گذشته» به کارگردانی اصغر فرهادی به عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در مراسم اسکار بیشترین آرای مخاطبان این برنامه را به خود جلب کرد.

در این برنامه همچنین با حضور کارشناسان، انتخاب فیلم «گذشته» برای اسکار بررسی شد. محمدتقی فهیم، نایب رئیس اسبق انجمن منتقدان در این برنامه با انتقاد از انتخاب فیلم «گذشته» به عنوان نماینده سینمای ایران خواستار عذرخواهی هیئت انتخاب فیلم برای اسکار شد.

وی گفت: ما نبايد به هر قيمتي براي گرفتن اسكار اقدام كنيم و ريشه‌هاي كهن كشور و ارزش‌هايمان را براي به دست آوردن مجسمه‌اي قرباني كنيم.

وی تصریح کرد: در جشنواره کن، «گذشته» را به عنوان محصول فرانسه شرکت دادند، حتی فرانسه هم مي‌خواست این فیلم را به اسکار بفرستد اما در مقابل فیلم دیگری آن را ضعیف دانست.

در این برنامه همچنین سیروس الوند، کارگردان سینما نیز به انتقاد از انتخاب «گذشته» به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار پرداخت و حسین معززی نیا و امیر اسفندیاری نیز از این انتخاب دفاع کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *