شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۴
۱۶

احمدی‌نژادمناظره باچه کسانی را نپذیرفت؟

سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 329307
خرداد ماه سال ۸۸ و پس از آنکه احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی، بخشی از سخنان خود را به نقش هاشمی در انتخابات اختصاص داد و وی را رقیب اصلی خود و صحنه گردان انتخابات عنوان کرد؛ هاشمی احمدی نژاد را به مناظره با خود دعوت کرد.
به گزارش جهان به نقل از نیمروز، همواره بسیاری از افرادی که دارای تریبون رسمی هستند؛ دیگران را به کم کاری و ضعف مدیریتی متهم میکنند و آنهایی که تریبون خاصی در اختیار ندارند؛ تلاش می کنند تا با دعوت رقیب به مناظره از این امکان استفاده کرده و موضع خود را به گوش مردم رسانده و خود را محک بزنند.

در این میان برخی نیز صرفا برای آنکه خود را مطرح کنند چنین درخواست هایی را برای یک مسئول ارسال کرده و علاقه دارند سریعا آن را رسانه ای کنند.

صبح امروز محمود احمدی نژاد در واکنش به گزارش ۱۰۰ روزه دولت یازدهم، روحانی را دعوت به مناظره کرد. احمدی نژاد در نامه خود به روحانی آورد ه است: «با آنکه اینجانب حتی پس از شنیدن گزارش چند روز گذشته شما که بر "پایه" انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه به دولت‌های نهم و دهم شکل گرفته بود-به اقتضای مصالح کشور بنا بر سکوت داشته و دارم، لکن به احترام تقاضاهای بیشمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحبنظران سیاسی و اقتصادی، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملا دوستانه و صمیمانه، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی ابهامات را رفع و حقایق ناب را آنطور که هست مورد تصدیق و تأکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر رو به جلوی کشور دریغ نشود.»

اما نکته جالب توجه اینکه ایامی که تریبون در اختیار احمدی نژاد بود، بسیاری از گروهها و چهره ها تلاش در رسانه ها احمدی نژاد را دعوت به مناظره می کردند؛ اما هیچ کدام با پاسخ مثبت رئیس جمهور وقت مواجه نشد:

نماینده اصلاح طلبان و درخواست مناظره با احمدی نژاد

فروردین ماه سال ۸۷ حسین مرعشی رئیس، سخنگو و معاون کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران در یک نشست مطبوعاتی، هدف اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم را تشریح کرد.

حسین مرعشی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی دولت و نیز برخی اخبار مبنی بر کاهش تورم گفت؛ اینکه چه اتفاقی افتاد که تورم از ۱۱ درصد به رقم فعلی رسیده بهتر است مسوولیت اشتباهات پذیرفته شود. مرعشی در پایان گفت؛ من شخصاً آماده مناظره با آقای احمدی نژاد در تلویزیون درباره مسائل اقتصادی هستم.

مرعشی در آن زمان هیچ سمت رسمی نداشت و پیش از آن عضویت در حزب کارگزارن، ریاست سازمان میراث فرهنگی و استانداری کرمان را در کارنامه داشت

وقتی چند زندانی سیاسی احمدی نژاد را دعوت به مناظره کردند!


ایامی که محمود احمدی نژاد در رابطه با مسائل جهانی اوباما را دعوت به مناظره در مقر سازمان ملل کرد؛ چند زندانی سیاسی خود را وکیل مدافع اوباما یافتند و از احمدی نژاد برای مناظره دعوت به عمل آوردند.

احمدی نژاد در همایش ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد: طی چند سال گذشته، هر سال اعلام می کردیم حاضریم هنگامی که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می آییم، با جورج بوش در برابر رسانه ها گفت و گو کنیم. بعد گفتند که بوش از گفت و گو واهمه دارد؛ ما هم گفتیم اشکال ندارد برای گفت و گو مشاورانش را هم بیاورد. وی با دعوت از آقای اوباما برای شرکت در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت: در این گفت و گو آماده ایم تا راه حل مسائل جهان را روی میز بگذاریم تا ببینیم روش چه کسی بهتر است.

در واکنش به این سخنان رئیس جمهور وقت؛ عیسی سحر خیز، رفیعی، مهدی محمودیان، مسعود باستانی و طبرزدی از زندان رجایی شهر احمدی نژاد را دعوت به مناظره کردند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا روحانی در صورت علاقه به برگزاری مناظره؛ خود این دعوت را اجابت خواهد کرد و یا اینکه یکی از معاونین و وزرا را برای این مناظره انتخاب خواهد کرد!

مجید انصاری و آمادگی کامل مناظره با احمدی نژاد


در کوران انتخابات سال ۸۸ و پیش از مناظرات میان کاندیداهای ریاست جمهوری، مجید انصاری (معاون پارلمانی دولت روحانی) احمدی نژاد را دعوت به مناظره کرد.

انصاری که در آن عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و پیش از آن معاونت دولت خاتمی را بر عهده داشت با دعوت از احمدی نژاد جهت مناظره گفت: «اصل ۴۴ قانون اساسی را یکی از سد های مانع دولت های آقای هاشمی و خاتمی در عرصه سیاست های اقتصادی بود. مدیریت شایسته آقای خاتمی با کمک مقام معظم رهبری برای همیشه و به طور زیربنایی این مشکل را حل کرد و قرار شد سیاست های اصل ۴۴ نوشته شود. دولت آقای احمدی نژاد در آغاز راه مانعی که در دولت های گذشته همانند کوه از رشد و پیشرفت جلوگیری کرده بود برداشته شدو زمانی که شروع به کار کردند سیاست های اصل ۴۴ در اختیارشان بود.»

هاشمی رفسنجانی احمدی نژاد را دعوت به مناظره کرد

خرداد ماه سال ۸۸ و پس از آنکه احمدی نژاد در مناظره با میرحسین موسوی، بخشی از سخنان خود را به نقش هاشمی در انتخابات اختصاص داد و وی را رقیب اصلی خود و صحنه گردان انتخابات عنوان کرد؛ هاشمی احمدی نژاد را به مناظره با خود دعوت کرد.

هاشمی در نامه ای به عزت الله ضرغامی با درخواست امکان حضور خود در صداوسیما و مناظره با احمدی نژاد گفت: «در پی مناظره شب گذشته مورخ ۱۳/۳/۸۸۸ در شبکه سه سیما، میان جناب آقای محمود احمدی نژاد و جناب آقای میرحسین موسوی و نسبت دادن دروغ ها و تهمت های مکرر به شخص آیت الله هاشمی رفسنجانی و فرزندان ایشان و ایجاد شبهه در فضای انتخاباتی توسط آقای احمدی نژاد که فرصت دفاع و پاسخگویی نیز وجود نداشت، خواهشمند است دستور فرمایید قبل از اتمام مهلت، در اسرع وقت فرصتی مناسب در همان شبکه، جهت پاسخگویی و شفاف سازی در خصوص موارد کذب ادعا شده فراهم گردد.»

هرچند که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری سال ۸۸ بسیاری این مناظره را ناممکن و در راستای ایجاد تنش در جامعه تلقی میکردند؛ سرانجام در آن ایام این مناظره برگزار نشد و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس وقت مجلس خبرگان نتوانست با احمدی نژاد مناظره کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
هاشمی راست نمیگوید...
سال 88 قطعا احمدی نژاد مناظره با هاشمی رو قبول می کرد، و نظام نخواسته شک نکنید
Iran, Islamic Republic of
این مطلب خیلی مزخرفه..تا حالا هیچکس درخواست مناظره با احمدی نژآد نداده که بخواد رد کنه.مثلا هاشمی گفته فرصت پاسخگویی بدید نه اینکه مناظره کنه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد را دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
اینا اگه چیزی بودن که میرحسینشون به چیزچیز گفتن نمی افتاد. کروبی رو هم یادمون نرفته چطور آچمز شد
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان داری فرافکنی میکنی.
اولا هر کسی که نمیتونه از توی زندون بیاد با رئیس جمهور مناظره کنه.
دوما خودت داری میگی هاشمی از ضرغامی خواست بیاد تو تلویزیون جواب ادعاهای احمدی نژاد را بده نه که مناظره کنه.
همه شون از افشاگریهای احمدی نژاد میترسن
جناب جهان شما هم میدونم چته! هنوز داغ انتخابات 84 روی دلت گذاشته میخواستید قالیباف رئیس جمهور بشه جناب زاکانی به نون و نوایی برسه که نشد.
همین شماها احمدی نژاد را به این روز انداختید خدا ازتون نگذره
مثل چی دارین دروغ میگین! مردم را هم احمق فرض کردین..
به هرحال احمدی نژاد که ادعای اعتدال و تدبیر نداشت که!!!!
احمدی نژاد بیچاره کی تریبون داشته!!!!
مناظره رئیس جمهور با مرعشی یا زندانیان سیاسی!!!! چه ربطی به مناظره احمدی نزاد با رئیس جمهور این دولت داره؟؟؟
علی
هاشمی درخواست مناظره نکرده بود. نوشته بیام از خودم دفاع کنم این کجاش به مناظره میخوره؟
آرش
نوكر دكتر جون هم هستيم
آخه مرد حسابي مناظره با هاشمي رو بايد صدا سيما قبول مي كرد كه برگزار كنه كه در اون شرايط مقدور نبود
مابقي متقاضيان مناظره هم در اون حد و اندازه نيستن
هاشمی درخواست مناظره نکرد و به اندازه کافی از تریبون نماز جمعه از خودش دفاع کرد.
علیرضا
آقای هاشمی و دعوت به مناظره؟! اون هم با احمدی نژاد؟!
والا من که یادم نمیاد!
تا اونجایی که من یادمه بعد جریان مناظره سال 88 ، آقای هاشمی به آقای ضرغامی نامه نوشت و ازش درخواست آنتن کرد برای دفاع از خودش، یک طرفه!
این کجاش دعوت به مناظره با احمدی نژاده؟!
درخواست بقیه هم که اصلا معقول نبوده برای مناظره با رئیس جمهور. اگه اینجور باشه که هر روز یکی از راه میرسه و دعوت به مناظره میکنه!
وزیر با وزیر، معاون با معاون، مشاور با مشاور و رئیس جمهور هم با رئیس جمهور
درثانی مگه توی مناظره سال 88 میرحسین دهنش بسته بود برا نقد احمدی نژاد و دفاع از خودش که آقایون میخواستن برا جبران فضاحت به بار اومده شخصا وارد میدون مناظره با احمدی نژاد بشن؟!
آقای روحانی ما منتظریم ببینیم میاید میدون یا باز هم یک طرفه، هشت سال گذشته رو نقد میکنید
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
1-اقاي مرعشي اگر واقعا ميخواست مناظره كند بايد طبق روال معمول كتبا از خود احمدي نژاد دعوت ميكرد نه اينكه در يك جمعي بگه اماده مناظره ام. اينگونه حرفها فقط خوراك رسانه اي است.

2- احمدي نژاد از اوباما دعوت به مناظره كرد نه از سحرخيزو...
اونها براي مطرح شدن دوباره خودشون را انداختند وسط

3-در كوران رقابت انتخاباتي مجيد انصاري وقت گير اورده بود؟ كس ديگري هم بود جواب نمي داد.ديگر اينكه سند و مرجعي براي اين دعوت هم ارائه نشده

4-اقاي هاشمي براي پاسخگويي درخواست داده بود نه براي مناظره
تتمه: اين مطلب حهان نيوز بسيار بسيار سطحي و عوامانه بود
Iran, Islamic Republic of
جهان جان نگفته درخواست مناظره دارم به قول نوشته خودت گفته ((خواهشمند است دستور فرمایید قبل از اتمام مهلت، در اسرع وقت فرصتی مناسب در همان شبکه، جهت پاسخگویی و شفاف سازی در خصوص موارد کذب ادعا شده فراهم گردد.)) این با درخواست مناظره فرق داره این رو بدونین اگه هاشمی درخواست مناظره میداد احمدی نژاد حتما قبول می کرد
هادي شهري
Iran, Islamic Republic of
چقدر بي منطق و بي انصافي جهان نيوز. شما شخص احمدي نژاد رو که رئيس جمهور سابق کشور بودند رو با زنداني ها و مردم عادي که آماده مناظره با احمدي نژاد بودند يکي مي کنيد.در مورد رفسنجاني هم ايشون از صداوسيما مهلت خواست تا مثلا شفاف سازي کند نه مناظره با احمدي نژاد اون رو هم که آقاي ضرغامي اجازه نداد به احمدي نژاد چه ربطي داره.بنده در اين مورد کاملا به احمدي نژاد حق ميدم
این مقاله به شما نمیخوره.... هر چیزی رو نباید کپی کرد و منتشر. بهتره قبلش کمی بیشتر دقت می کردید ... این نوشته احتمالا از سایت های حامی مثلا اصلاحات ( ولی در واقع دین زدایی) روییده و انتشارش از طرف شما کمی تعجب آوره.... توجه کنید که شما سخنگوی یک طیف از جامعه در فضای مجازی هستید و نمیتوانید هر مطلبی در سایت قرار بدهید