يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انگلیس آزادی رسانه‌ها را تهدید می‌کند

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 308544
جمعی از سردبیران روزنامه های غربی با ارسال نامه ای به نخست وزیر انگلیس ضمن انتقاد از اقدام سازمان جاسوسی این کشور در بازداشت و بازجویی از مرتبطین با روزنامه گاردین، اعلام کردند که چنین اقداماتی آزادی رسانه ها را تهدید می کنند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از گاردین نوشت: سردبیران چند روزنامه معتبر در اروپای شمالی در نامه ای خطاب به "دیوید کامرون" نوشتند : اقدام دولت اگلیس در بازداشت و بازحویی از دوست "گلن گرین والد" تهدید علیه رسانه های آزاد جهان بوده و آزادی رسانه ها را تهدید می کند.

این سردبیران در نامه سرگشاده خود که در شماره امروز یکشنبه آبزرور منتشر از بازداشت و بازجویی از دیود میراندا به عنوان آزار یاد کرده اند.

این نامه به امضای سردبیران روزنامه های پلیتیکن دانمارک، داگنز نیتر سوئد، آفتن پست نروژ، و هلسینگ سانماست فنلاند رسیده و در بخشی از آن آمده است : اتفاقاتی که در هفته گذشته در بریتانیا رخ داد سبب افزایش نگرانی ها در مورد آزادی رسانه ها شد. از همین رو از نخست وزیر انگلیس می خواهیم تا از حقوق رسانه ها و آزادی آنها دفاع کند.

یکشنبه هفته گذشته پلیس لندن با بازداشت میراندا در فرودگاه هیثرو به مدت ۹ ساعت از وی بازجویی کرد. میراندا از دوستان گرین والد، خبرنگار روزنامه گاردین، بود.

گرین والد همان شخصی است که "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا، اقدام به انتشار اسناد محرمانه آمریکا در مورد جاسوسی از کشورهای مختلف و انتقادات زیادی را متجه کاخ سفید کرد.

نهادهای امنیتی انگلیس پس از این اقدام به دفتر روزنامه گاردین مراجعه کرده واقدام به تهدید خبرنگاران آن و همچنین تخریب هارد رایانه ها کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *