پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

کمک ۴۸۸ میلیون دلاری آمریکا به اسراییل

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 291863
کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا با پرداخت کمک ۴۸۸ میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی که صرف توسعه توانایی موشکی تل آویو خواهد شد موافقت کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، طرح ارائه کمک جدید به اسرائیل توسط "هووارد مک کئون" رئیس کمیته نیروهای مسلح تهیه شده و این کمیته نیز با آن موافقت کرد.

این کمک ۴۸۸ میلیون دلاری که به صورت نقدی به تل آویو پرداخت می شود برای تقویت گنبد آهنین و موشک های "آرو" صرف خواهد شد.

براساس نسخه مکتوب این طرح، کمک های جدید در دو بخش به اسرائیل ارائه می شود. بخش اول شامل ۲۶۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی برای توسعه دو سیستم موشکی رهگیر که یکی ویژه موشک های دور برد و دیگری مخصوص موشک های میان برد است به اسرائیل پرداخت می شود.

کمک دوم که شامل ۲۲۰ میلیون دلار است نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی برای تهیه مجموعه موشک های بیشتر در گنبد آهنین به اسرائیل پرداخت می شود.

این طرح باید به تصویب مجلس نمایندگان نیز برسد که البته با توجه به نفوذ لابی صهیونیست ها (آیپک) در کپیتال هیل، تصویب این طرح کار چندان مشکلی نخواهد بود. این طرح بعد از تصویب در این نهاد تحویل سنا می شود تا سناتورهای آمریکا نیز آن را به تصویب برسانند .

در حال حاضر پنج مجموعه موشک (شامل سکوی پرتاب و خود موشک) در گنبد آهنین اسرائیل وجود دارد و با پرداخت این کمک پنج مجموعه موشک دیگر به تعداد آنها اضافه می شود.

این کمک در حالی به رژیم صهیونیستی پرداخت می شود که آمریکا سالانه سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به تل آویو کمک نظامی اهدا می کند.

"چاک هیگل" وزیر فاع آمریکا وعده داده که کاهش بودجه نظامی آمریکا تاثیری در پرداخت این کمک ها به اسرائیل نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *