جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

خودزنی آمریکا به عشق اسرائیل!

يکشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 282660
بی بی سی گفت: "کسری بودجه کلانی که دولت آقای اوباما با آن مواجه است، بر کمک‌های نظامی بلاعوض به اسرائیل تاثیری نگذاشته، به خصوص در عرصه دفاع موشکی".
خودزنی آمریکا به عشق اسرائیل!
به گزارش جهان به نقل از جام،  سایت بی بی سی فارسی وابسته به نظام سلطنتی انگلیس با اشاره به سفر چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا به منطقه نوشت: برنامه اتمی ایران و جنگ داخلی سوریه از اولویت‌های گفت وگوهای چاک هیگل با مقام‌های اسرائیلی اعلام شده است.
 
بنابر این گزارش، مایکل آیزنستات، کار‌شناس ارشد موسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن به بی‌بی سی فارسی می‌گوید: «ایالات متحده می‌خواهد اطمینان حاصل کند که اسرائیل به تنهایی علیه ایران اقدامی نخواهد کرد که منافع آمریکا را به خطر بیاندازد. همین طور علیه سوریه، در مورد حمله به زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه یا در مورد ارسال تسلیحات به مخالفان حکومت.»
 
بی بی سی در ادامه نوشت: «کسری بودجه کلانی که دولت آقای اوباما با آن مواجه است، بر کمک‌های نظامی بلاعوض به اسرائیل تاثیری نگذاشته، به خصوص در عرصه دفاع موشکی. باراک اوباما یک ماه پیش در بدو ورود به اسرائیل در حوالی فرودگاه تل آویو، از یک چیز بازدید کرده بود: سپر دفاع هوایی کوتاه برد گنبد آهنین. اسرائیل از این سیستم برای رهگیری و نابود کردن راکت‌های گروه‌های حماس و حزب الله لبنان استفاده می‌کند.»
 
این سایت افزود: «پنتاگون برای سال مالی آینده، بیش از۲۲۰ میلیون دلار از کنگره برای گسترش این سپر موشکی درخواست کرده است. این رقم امسال ۲۱۱ میلیون دلار بود. این در حالیست که پنتاگون باید در ظرف یک دهه آینده حداقل ۵۰۰ میلیارد دلار از هزینه‌هایش کم کند. با این وجود، حدود ۱۰۰ میلیون دلار دیگر هم برای طرح‌های دیگر دفاع هوایی اسرائیل درخواست شده است، پروژه‌های مشترکی مانند "پیکان" که سپر دفاع موشکی دوربرد اسرائیل است و علیه موشک شهاب سه ایران کاربرد دارد. دولت باراک اوباما تقویت نظامی اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را در جهت مقابله با آنچه تهدید ایران می‌خواند انجام می‌دهد، اقدامی که رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه را گرم‌تر و فروش صنایع نظامی آمریکا را هم پر رونق‌تر خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *