جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۲

یک بار برای همیشه؛ پای اماراتی‌ها را بِبُر

سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 289314
اماراتی‌ها یک بار دیگر در راستای تقویت «توهم» مالکیت بر خلیج فارس از فوتبال برای رسیدن به مقاصد سیاسی‌شان سوءاستفاده کردند و نام لیگشان را به خلیج «ع ر ب ی» تغییر دادند، کاری که نیاز به واکنش جدی مسئولان فدراسیون و ورزش کشورمان دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، گستاخی اماراتی‌ها و فراتر گذاشتن پا از گلیم‌شان گویا تمام شدنی نیست. آنها این بار هم به بهانه‌ای دیگر فوتبال و سیاست را به هم پیوند داده‌اند. رئیس سازمان لیگ فوتبال امارات در اظهار نظری اعلام کرده که نام لیگ این کشور به لیگ خلیج «ع ر ب ی» تغییر خواهد کرد. این در حالی است که لیگ امارات چند سال است که با نام «اتصالات» برگزار می‌شود.

گویا اماراتی‌ها خیال ندارند از توهم مالکیت بر خلیج فارس خود را رها کنند و این بار قصد دارند با تغییر نام لیگ فوتبالشان سند خلیج همیشه فارس را به نام خود بزنند!

این نخستین باری نیست که مسئولان امارات دست به چنین اقدامی می‌زنند و با تحریف تاریخ ، قصد دارند خلیج فارس ایران را به نام خودشان بزنند و در این راه هیچ ابایی از سوء استفاده از ورزش برای رسیدن به منافعشان ندارند.

آنها در این مسیر، یک طرفه بازی تدارکاتی را لغو می‌کنند و حتی هنگامی که تیم‌های ایرانی به این کشور سفر می‌کنند با کارهای غیر ورزشی سعی می‌کنند به نوعی آنها را آزار دهند.

مدت‌ها است که اماراتی‌ها رفتارهای نامناسبی با ایرانی‌ها، به خصوص در عرصه فوتبال داشتند و همیشه سعی کرده‌اند از این ورزش به مطرح کردن نام جعلی خلیج «ع ر ب ی» بپردازند و این موضوع به هیچ وجه برای ما ایرانی‌ها تازگی ندارد. وعده دادن مسئولان فدراسیون ما به برخورد با این رفتارها و عملی نشدن آن هم همین طور.

این بار هم مسئولان فدراسیون فوتبال به این اقدام اماراتی‌ها واکنش نشان داده‌اند و اعلام کرده‌اند که به شدت آن را پیگیری می‌کنند اما انتظار می‌رود این بار مسئولان فدراسیون و البته ورزش ایران در راستای حفظ نام بخشی از این سرزمین اقدام جدی‌تری انجام دهند تا هم این نام جعلی از روی لیگ امارات برداشته شود و هم اینکه برای یک بار هم که شده نسبت به اقدام‌های غیر فوتبالی و سیاسی اماراتی‌ها واکنش جدی نشان دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *