جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰

آغازهفته 12ام لیگ برتر،آشتی مردم بافوتبال

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 250312
هفته دوازدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور پس از۱۵ روزه وقفه به خاطر بازی تیم ملی ایران و کر‌ه‌جنوبی با برگزاری ۴ دیدار فردا جمعه آغاز می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، هفته دوازدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر درحالی از جمعه و بعد از ۱۵ روزوقفه آغاز می‌شود که پس از آشتی مردم با فوتبال ملی‌،انتظارمی رود لیگ هم بتواند با بالارفتن سطح کیفی تیم ها،مردم را با فوتبال باشگاهی هم آشتی دهد.

بدون شک دیدارهای این هفته لیگ تحت تاثیر پیروزی ارزشمند تیم ملی ایران برابر کره‌جنوبی قرار دارد، مسابقه‌ای که مردان کی‌روش با ۱۰ بازیکن با یک گل حریف مطرح شرق آسیا را شکست دادند و با ۱۰۰ هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی و مردم فوتبال‌دوست، شامگاه سه‌شنبه ۲۵ مهرماه جشن آشتی ملی را برپا کردند.

در این شرایط باید دید بازیکنان ملی‌پوش و سایر بازیکنان لیگ برتری می‌توانند درتیم‌های باشگاهی هم انتظارات هواداران خود را برآورده کرده و فوتبال باشگاهی را با مردم آشتی دهند.

فجرسپاسی شیراز - نفت تهران

دو تیم جوان و مدعی فصل دوازدهم، درشیراز برابر هم به میدان می‌روند.هردو تیم که بازی گذشته خود را با تساوی به پایان رساندند، برای حفظ جایگاه فعلی و فاصله نگرفتن ازسپاهان صدرنشین به پیروزی فکر می‌کنند.

درکنار رقابت تیم‌های دوم و سوم جدول، تقابل محمود یاوری و منصور ابراهیم‌زاده، دو مربی مطرح اصفهانی لیگ هم جذابیت‌های این بازی را افزایش داده و آن را به یکی از دیدارهای مهم هفته جاری تبدیل کرده است.

گهر زاگرس دورود - فولاد خوزستان

بحران ناتمام در مدیریت و کادر فنی نماینده لرستانی لیگ برتر، شرایط این تیم را برای موفقیت در مسابقات سخت‌تر کرده است. این تیم بدون سرمربی در کرج میزبان فولاد است و برای رسیدن به پیروزی پس از ۶ هفته و فاصله گرفتن از قعر جدول کار بسیار دشواری را پیش رو دارد.

فولاد هم که پس از ۳ پیروزی متوالی خصوصا شکست دادن صنعت نفت آبادان در دربی خوزستان، از نظر فنی و روحی - روانی دوران پر نوسان ابتدای فصل را پشت سرگذاشته و با هدایت حسین فرکی تنها برای پیروزی در این بازی به میدان می‌آیند، ۳ امتیازی که آنها را به رده‌های بالاتر جدول می‌رساند.

صبای قم - سپاهان اصفهان

نخستین حضور مرفاوی روی نیمکت صبا، با شکست برابر استقلال در ورزشگاه آزادی آغاز شد و این مربی در دومین دیدار با تیم جدیدش باید مقابل تیم سپاهان صدرنشین لیگ قرار بگیرد. این مربی که میراث‌دار ویسی و گل‌محمدی است، مربیان جوانی که در صبا عملکرد خوبی داشتند، باید بتواند انتظارات هواداران را برآورده کند و قطعا پیروزی برابر سپاهان در دومین بازی بزرگ صمد، روزهای بهتری را برای این مربی جوان رقم می‌‎زند.

درنقطه مقابل سپاهان هم در روز جدایی زلاتکو با مرزبان، برای جبران شکست در آسیا برابر الاهلی و حفظ صدرنشینی به میدان می‌رود. شاگردان کرانچار می‌دانند ۷ تیم مترصد از دست دادن امتیاز این تیم درقم هستند تا بتوانند خود را به عنوان صدرنشین لیگ معرفی کنند.

صنعت نفت آبادان - داماش گیلان

بازگشت "کاسیمیرو" روی نیمکت داغ هدایت صنعت نفت آبادان، تقابلی بین تیم‌های پائین جدول است. آبادانی‌ها که ۵ هفته است درحسرت پیروزی می‌سوزند، به فکر قربانی کردن داماش برای رسیدن به آرامش بعد از دوران بحرانی ابتدای فصل و فرار از قعر جدول هستند.

البته حریف آنها هم می‌خواهد پس از۶ هفته طعم پیروزی را بچشد. حمید درخشان هم که در دو دیدار گذشته هدایت تیم داماش، ۲ تساوی را بدست آورده است، می‌داند شکست خوردن در این بازی، این تیم را به مربع فانوس بدستان می‌رساند، به همین دلیل انگیزه‌های بسیاری برای کسب ۳ امتیاز این بازی دارد.

جمعه - ۲۸/۷/۹۱

* فجرسپاسی شیراز - نفت تهران، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه دستغیب شیراز
* گهر زاگرس دورود - فولاد خوزستان، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه انقلاب کرج
* صبای قم - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۶:۵۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
* صنعت نفت آبادان - داماش گیلان، ساعت ۱۸:۰۵، ورزشگاه تختی آبادان

شنبه - ۲۹/۷/۹۱

* تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
* ذوب آهن اصفهان - آلومینیوم هرمزگان، ساعت ۱۵، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* ملوان بندرانزلی - سایپای البرز، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه تختی بندرانزلی
* پیکان تهران - مس کرمان، ساعت ۱۵:۴۵، ورزشگاه تختی تهران

یکشنبه - ۳۰/۷/۹۱

* پرسپولیس - راه آهن تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه آزادی تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *