شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

فتنه و انحراف زیر پرچم هاشمی

چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 286950
یک کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه جریان فتنه و انحراف تحت پرچم هاشمی تجمیع شده‌اند، گفت: شاهد انتخاباتی دو قطبی بین اصولگرایان و هاشمی خواهیم بود.
فتنه و انحراف زیر پرچم هاشمی
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، این انتخابات را "دو‌قطبی" خواند و تأکید کرد که یک قطب این انتخابات اصولگرایان و قطب دیگر آن انحراف و فتنه به صورت مشترک هستند.
 
جریان انحراف پس از ردصلاحیت مشایی از هاشمی حمایت می‌کند
 
وی از هاشمی رفسنجانی به عنوان "وسیله تجمیع دو جریان فتنه و انحراف" یاد کرد و افزود: فتنه و انحراف در ظاهر اینگونه تبلیغ می‌کنند که انتخابات دو قطبی بین دولت و اصلاحات با محوریت هاشمی است‌ ولی در واقع خلاف این است و آنها می‌خواهند اینطور القاء کنند که هاشمی و احمدی‌نژاد همان چالش سال 84 را دارند و به این وسیله قصد دارند نیروهای خودشان را به صحنه بکشند ولی با توجه به اینکه از جریان انحرافی کسی در صحنه نمی‌ماند و مشائی تایید صلاحیت نمی‌شود، جریان طرفدار انحراف به سراغ نظام اسلامی و انقلاب و اصولگرایان نخواهد آمد و به سمت هاشمی سوق داده می‌شود. 
 
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه سبد رأی هاشمی رفسنجانی و رحیم‌مشایی را "یکسان" دانست و در عین حال تصریح کرد که سبد آرای این دو  تفاوت بسیار کمی دارد اما با خروج مشایی از صحنه انتخابات، فتنه و انحراف با هم تجمیع می‌شوند چراکه تناسب و سنخیت آنها بیش از سایر گروه‌هاست. 
 
ذوالنور با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی که دولت خود را بهترین دولت می‌داند, خاطرنشان کرد: هیچ بقالی نمی‌گوید ماست من ترش است، جوجه‌تیغی نیز بچه‌ خودش را نرم و لطیف می‌داند.
 
تورم 50 درصدی، گرانی 500 درصدی گوشت قرمز و گرانی 1300 درصدی دلار در دولت هاشمی
 
وی با یادآوری عملکرد دولت سازندگی به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نرخ تورم 50 درصدی در این دولت گفت: غیر از این شاخص تورم که بانک مرکزی دولت سازندگی آن‌را اعلام کرد، ‌نکات دیگری نیز وجود داشت ‌که برای قشر مستضعف بسیار با اهمیت بود، به طور مثال گوشت قرمز از کیلویی 200 تومان در زمان هاشمی به 1000 تومان رسید و 5 برابر شد و یا مثلاً ارز از 75 تومان به 1000 تومان رسید، یعنی بیش از 13 برابر شد و نمونه‌های متعددی دیگری از این دست در دولت رفسنجانی وجود داشت. 
 
اعتقاد هاشمی و کارگزاران به آزادسازی یکباره قیمت‌ها
 
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در تشریح سیاست‌های اقتصادی هاشمی رفسنجانی و اطرافیان وی اظهار داشت: هاشمی و تیم کارگزاران در زمینه آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی به آزادسازی یکباره قیمت‌ها اعتقاد دارند و می‌گویند "مرگ یک بار و شیون هم یک بار"، در حقیقت منظور آنها اقتصاد آزاد است. 

هاشمی پرداخت یارانه‌ها را گداپروری می‌داند
 
"هاشمی همانطور که خودش اعلام کرده است, معتقد به یارانه نیست و پرداخت یارانه مستقیم و غیرمستقیم را نوعی گداپروری تلقی می‌کند و بر این مسئله مدام تاکید کرده و معتقد است باید نرخ‌ها را آزاد و به اقتصاد واقعی نزدیک کرد، حتی در دوران ریاست جمهوری‌‌ هاشمی، یکی از استدلال‌های وی برای آزادسازی حامل‌های انرژی اعم از نفت و گاز این بود که اگر قیمت‌ها را از سطح جهانی پایین‌تر نگه داریم، باعث قاچاق کالاهای یارانه‌ای به خارج از کشور می‌شود لذا باید آنها را آزادسازی کنیم".
 
هاشمی برنامه‌ای برای افزایش درآمد مردم ندارد
 
وی با بیان اینکه "تا به حال از آقای رفسنجانی یک راه‌حل مناسب برای بالا بردن درآمد مردم بعد از حذف یارانه‌ها و اعمال اقتصاد آزاد نشنیده‌ایم"، در تبیین معنای "واقعی شدن قیمت‌ها" گفت:‌ واقعی شدن قیمت‌ها ‌یعنی مصنوعات و تولیدات با قیمت تمام شده به مصرف‌کننده فروخته شده و انرژی نیز به قیمت واقعی عرضه شود که در این صورت قیمت بنزین به 3 هزار الی 4 هزار تومان می‌رسد لذا اگر بنا باشد قیمت‌ها اینگونه شوند و پرداخت یارانه‌ها نیز گداپروری باشد، آن وقت باید دید درآمد سرانه مردم چگونه باید افزایش پیدا کند تا قدرت خرید مردم بالا رود؟
 
ریاست‌جمهوری هاشمی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بدتر می‌کند

 
جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به گذشت 16 سال از ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی گفت: معتقدم چون از زمان ریاست جمهوری رفسنجانی 16 سال گذشته و نسل جدیدی که به پای صندوق‌های رای می‌آیند، گذشته را یادشان نیست و فقط امروز را می‌بینند و ‌افراد نزدیک به هاشمی نیز مشکلات اقتصادی را برجسته می‌کنند تا مردم نوعی پس‌رفت و ارتجاع داشته باشند، اگر نام هاشمی از صندوق‌های رای بیرون بیاید، سیاست‌های اقتصادی کارگزاران تغییری نداشته و در وضعیت ‌اقتصادی مردم شاهد بهبود و رشد نخواهیم بود و با توجه به سابقه‌ای که داریم، وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم بدتر می‌شود. 

اصلاح‌طلبان و جریان انحراف پشت سر هاشمی قرار می‌گیرند
 
ذوالنور رقابت اصلی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی را رقابت بین اصولگرایان و هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: دلیل این مسئله این است که اصلاح‌طلبان و جریان حامی دولت پشت سر هاشمی قرار می‌گیرند.
 
وی با اشاره تبلیغات رسانه‌ای اصلاح‌طلبان و اطرافیان هاشمی رفسنجانی درباره بهبود رابطه ایران با غرب و لغو تحریم‌ها و بهبود وضعیت معیشتی مردم در صورت ریاست‌جمهوری هاشمی تأکید کرد: ممکن است افرادی که در تحلیل‌های خود برداشت خاصی دارند، بخشی از آرای جامعه را با شعارها و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند، از آن خود کنند اما باید ببینیم نتیجه رقابت جدی بین اصولگرایان و افرادی که تحت پرچم هاشمی تجمیع خواهند شد، چه می‌شود؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *