يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱۸
۱۶

واکنش فوری آمریکا به احراز صلاحیت‌ها و حمایت از 2 نفر

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 288197
دولت امریکا در ساعات اولیه پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحت های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 1392، در واکنشی تلویحی به رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که انتخابات ایران را غیر آزاد می داند.
واکنش فوری آمریکا به احراز صلاحیت‌ها و حمایت از 2 نفر
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک دیپلمات آمریکایی سه شنبه (31 اردیبهشت 1391/ 21 می 2013) اعلام کرد 8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران که ژوئن آینده برگزار می شود احتمالا از هیچ گونه مشروعیت مردمی برخوردار نیستند.

این دیپلمات از رد صلاحیت هاشمی و مشایی، دو نامزدی که آنها را «برجسته» خوانده، انتقاد کرد.

پاتریک ونترل سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی الکترونیکی به فرانس پرس گفت: «به نظر می رسد شورای نگهبان قانون اساسی غیر منتخب و غیر مسئول از طرف مردم ایران بر اساس انبوهی از شاخص ها صدها نامزد را رد صلاحیت کرده است».

ونترل افزود: «این شورا شمار نامزدها را از حدود 700 نامزد به هشت مسئول رسمی که نظام آنها را نماینده خود می داند و بالتبع نماینده ایرانی ها نیستند کاهش داده است».

وی اضافه کرد: «این فهرست غیرنهایی نامزدها احتمالا اراده ملت ایران که حق دارد رئیس جمهوری را انتخاب کند که خواسته های آنها را برآورده کند به شمار نمی آید».
مرجع : ایران هسته ای
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آمریکایی ها غلط زیادی کردن. حد اقل ما 8 تا کاندیدای تایید شده داریم هر سال از جمهوری خواهان و دموکراتها دونفر اعلام نمی شوند !!!
ولی خدایی سوالی پیش میاد که تو آمریکا هیچ صدایی غیر این دو حزب نیست!؟؟؟
ماشالا آمریکا بیکار نشسته کلی آدم استخدام کرده تو سایتها بچرخند نظر منفی بدن
آمریکا با تهاجم فرهنگی خیلی ها رو اجیر می کنه. وقتی سبک زندگی غربی حاکم بر ما میشه افکارمون هم آمریکایی میشه
آقای پاتريک! فضولی موقوف!
برادر پاتریک
با سلام و احترام

شکر زیادی نخور !!!!
آمریکا خیلی غلط کرده و امیدوارم که دو بزرگوار فوق یک تجدید نظر در اعمال و رفتار و گفتار خود بکنند تا دگر بار دشمن سر سخت اسلام و مسلمین از ایشان حمایت نکند
در ضمن با این حمایت آمریکا به درستی کار شورای نگهبان بیشتر واقف شدیم
آنهایی که نظر منفی میدهند یعنی نسبت به آمریکا و حمایتهایشان نظر مثبت دارند مرگ بر آمریکا و نوچه هایش
دلسوز
آقای سخنگو شما خر خودتو محکم ببند کاری به کشور ما نداشته باش ....
ما کشورمون قانون داره و احتیاجی به نظر شما نداریم
Iran, Islamic Republic of
در تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری از همه بیشتر امریکاییها آتش گرفته اند معلوم است که شورای محترم نگهبان با شجاعت و شهامت تمام ، به وظایف قانونی خود عمل کرده است.
یونس
Iran, Islamic Republic of
آدم از حرف های این ها خنده ش میگیره.
سعید
از نظر امریکا مردم یعنی کسانی که به حرف آمریکا گوش کنند. آمریکا هر زمان که انتخابات باب میل اون نباشه میگه آزاد نیست و تقلب شده و این حرفها. همین یک ماه پیش بود بعد از اعلام نتایج انتخابات ونزوئلا گفتن تقلب شده چرا چون رییس جمهور جدید مخالف امریکاست.
سید
حالا نمیخواد حرف های ایشون رو به هاشمی بچسبونید آمریکایی ها هر 4 سال سر انتخابات به خاطر رد صلاحیت ها موضع گیری می کنند
الگوی مورد نظر آمریکا در منطقه عربستان و قطر و بحرین و امارات است!؟
ضمنا نمایندگان آزادیخواه این کشورها را در سوریه هنگام میل کردن قلب انسان دیده ایم !
از آنجا که زندگی ما مبتنی بر عقیده و جهاد است و زدن تو دهنی به سران استکبار را جهاد فی سبیل الله میدانیم از این مبارزه تا ابد خسته نمیشویم که هر ضربه ما یک حسنه برایمان منظور میکند و دوباره با حضور پررنگ در انتخابات مشتی دیگر بر دهان استکبار خواهیم زد . اما سوال من از ایشان این است که شما از این همه رسوایی سی ساله و ضربه های دندان شکن این امت خسته نشده اید ؟
ایرانی
آخه کی گفته غلط اضافی بکنه و در مورد مسایل خصوصی کشورمون دخالت کنه.از عوامل مهم و پستهای حساس خواهش میکنیم با همدیگه متحد باشن
بهترین جواب به این احمق یک جمله است:
مرگ بر آمریکا