پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۶

اصلاح‌طلبان بال نیستند؛ وبال‌اند

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 260716
اصلاح‌طلبان در حالی از خود با عنوان یک بال از دوبال فعالیت‌های سیاسی نام می‌برند که اصولگرایان معتقدند اصلاح‌طلبان نه بال که وبال فعالیت‌های سیاسی آرام و معتقدانه در ایران هستند.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، "عبدالواحد موسوی لاری" از اعضای مجمع روحانیون مبارز و وزیر کشور دولت اصلاح‌طلب سیدمحمد خاتمی است.

او کسی است که فتنه تیرماه سال 78 در هنگامی رخ داد که وی سمت وزارت کشور را بر عهده داشت. این در حالی بود که خبرهای مربوط به ارتباط هسته اصلی اغتشاشگران سال 78 با وزارت وقت کشور هیچگاه بصورت شفاف از جانب اصلاح‌طلبان توضیح داده نشد.

موسوی لاری که پس از فتنه سال 88، بصورتی تمام عیار و همواره از اصلاح‌طلبان حمایت کرده است، کسی است که تئوری اعلام در اکثریت بودن اصلاحات از سوی وی مطرح شده است.

وی معتقد است که اصلاح‌طلبان اکثریت 65 درصدی جامعه را تشکیل می‌دهند!

این در حالی است که وی هیچگاه به این سوال نیز پاسخی نمی‌دهد که ماجرای در اکثریت بودن اصلاح‌طلبان چرا هیچگاه طی 10 سال گذشته ظهور و بروزی نداشته است و در ادامه چرا تئوری در اکثریت بودن اصلاح‌طلبان غیر از بیان شدن در شعارهای اغتشاشگران و در اظهار نظرهای چهره‌های اصلاح طلب در هیچ جای دیگری نمود ملموس نداشته است.

موسوی لاری اخیراً نیز در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان روابط عمومی به نکته جالب دیگری در راستای تئوری‌های خود اشاره کرده است.

او نظام را به پرنده‌ای تشبیه کرده است که دو بال اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دارد. و لذا اگر یک بال آن یعنی اصلاح‌طلبان حذف شوند، این پرنده دیگر توانایی پرواز ندارد!

لاری در این زمینه می‌گوید:
"شما اگر دیوار آهنی جلوی اصلاح‌طلبان بکشید که نیایند و وارد فعالیت نشوند، آن جریان مقابل هم نمی‌تواند کار کند. مثل یک پرنده‌ای است که شما یک بالش را می‌بندید و با آن یک بال هم نمی‌تواند پرواز کند. در نظام جمهوری اسلامی، اگر شما یک بالش که اصلاحات هست را ببندید حتما با آن بال که اصولگرا هست، زمینگیر خواهد شد."

گروه سیاسی مشرق، این صحبت موسوی لاری و ماجرای بال بودن اصلاح‌طلبان را در میان چهره‌های اصولگرا به اقتراح گذاشت.

*اصلاح‌طلبان بال نیستند، وزر و وبال‌اند

"حمیدرضا مقدم‌فر"، معاون فرهنگی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی مشرق با اشاره به این گفته عبدالواحد موسوی لاری بیان داشت:‌ در عرصه سیاسی، هر ظرفیت و بازیگری که در راستای اهداف نظام و در چارچوب اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت و مجاهدت داشته باشند می‌توانند بالی باشند برای پرواز و ارتقای نظام. اما اگر آن بازیگر و آن جریان فکری دچار اعوجاج، انحراف، براندازی یا همسو شدن با دشمنان نظام بشود دیگر نمی‌تواند بال باشد و در واقع تبدیل به وزر و وبال نظام می‌شود.

وی تصریح کرد: این جریان وقتی که حاضر نیست اعلام برائت کند و موضعش در رابطه با دشمن را مشخص کند در واقع وزر و وبال است.

معاون سپاه پاسداران در ادامه با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران فقط دو بال ندارد، گفت:‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی، بال‌ها، ظرفیت‌ها، ستون‌ها و رویش‌های مختلفی دارد.

وی افزود: هر جریان فکری و سیاسی اعم از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی که در راستای نظام حرکت کنند می‌توانند به ارتقای نظام کمک کنند اما اگر در راستای نظام نباشند نه تنها بال نیستند که تبدیل به وزر و وبال نظام می‌شوند.

*اصلاح‌طلبان نمی‌توانند بال نظام باشند

چهره اصولگرای دیگر "حمیدرضا ترقی" است که صحبت‌های جالبی را درباره امکان بال بودن یا وبال بودن اصلاح‌طلبان مطرح می‌کند.

او در گفت‌وگو با مشرق با اشاره به مثال اخیر موسوی لاری گفت: اصلاح‌طلبان سال‌هاست که در خدمت اهداف بیگانه قرار گرفته‌اند و سعی در خدمت به بیگانگان و مخالفین نظام جمهوری اسلامی داشته‌اند. بنابراین به هیچ وجه نمی‌توانند بعنوان یک بال نظام تلقی شوند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان وقتی بال نظام جمهوری اسلامی تلقی می‌شوند که هم به قوانین کشور احترام بگذارند و هم از نظر امنیتی مشکلی ایجاد نکنند و هم اینکه تابع ولایت فقیه باشند. اما وقتی که در رفتار و کردار آنها عدم تبعیت از فرماندهی کل نظام دیده می‌شود و بجای آن در پازل دشمن بازی می‌کنند؛ طبیعتاً این ادعا یک ادعای واهی است.

*تضمینی وجود ندارد که اصلاح‌طلبان فتنه سال 88 را تکرار نکنند

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد اصلاح‌طلبان وقایع سال 88 را تکرار نکنند؟ تصریح کرد: نمی‌توان در حال حاضر تضمینی در این رابطه داد. تا وقتی که رهبران اصلاح‌طلبان کسانی هستند که مبانی فکری آنها مبتنی بر سکولاریسم، لیبرالیسم و عدم پایبندی به ولایت فقیه است، طبیعتاً این مجموعه تحت تأثیر همان مکاتب هستند و نمی‌توانند التزامی عملی نسبت به نظام و انقلاب داشته باشند مگر اینکه این رهبران بازنشسته شوند و عناصری که پایبند به اصول و مبانی انقلاب هستند در رأس اصلاحات قرار گیرد.
ترقی تصریح کرد: با شرایط موجود به نظر نمی‌رسد که اصلاح‌طلبان بتوانند در عرصه سیاسی کشور حضور فعال داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فعلا که اصولگرایان با این سیاست هایشان وبال مردم شده اند. لطفا وضعیت اقتصادی مردم را در هشت ده سال پیش مقایسه کنید بعد متوجه می شوید .
اگه اینو نگی که اصلاح طلب نیستی، شاخصه اصلی اصلاح طلبی وقاحته. اون خروار خروار خیانتی سیاسی و فرهنگی که شماها کردین هرگز با هیچ فشار اقتصادی ای توجیه نخواهد شد و دست و پا کردن کلاهی از این نمد خیالی خام بیش نیست
Iran, Islamic Republic of
ازوضعیت سیاسی وفرهنگی آن دوران تا حالا هم که نیازی به یاد آوری نیست بهتر است به سینماها ،خیابان ها و... سری بزنید آن وقت تفاوت ها را متوجه می شوید.سعی کنیم مثل کبک سرمان را زیر برف نکنیم.وقاحت وبی شرمی شایسته شما نظردهنده گرامی است
وضعیت اسفناک فرهنگی امروز که دست پخت توهین های رسمی و غیر رسمی و با برنامه ریزی اصلاح طلبانه که از زیر سوال بردن خدا و استیضاح اهل بیت و شورشی خواندن امام حسین بگیر تا کوبیدن غیرت و عفاف و حجاب و امثالهم دریغ نکردن،‌ هست. وضعیت سیاسی هم که دیگه گفتن نداره، از گرفتن مدال پرافتخار محور شرارت از آمریکای متمدن!!! (به زعم اصلاح طلبان) تا فروش اسناد محرمانه مملکت به انگلیس و اسراییل و وادادگی در پرونده هسته ای و مسائل حقوق بشری و غیره هم که از شاه کارهای اون دوران هست. به قول قدیمیا یه دیوونه یه سنگ میندازه تو چاه که صدتا عاقل نتونن درش بیارن. این سنگی که اصلاح طلبان در چاه منافع ملت انداختن حالا حالا ها باعث ایجاد دردسر برای ملته. بعدشم هر چی بیشتر بگید بیشتر به وقاحت در این دست طرفداریتون پی می برم. از اون گذشته بی شرمی برازنده کسانیه که اون اوضاع رو بوجود اوردن و تا امروز ملتو گرفتار کردن ودر فتنه 88 هم به اوج رسوندن و ماهیت متعفن خودشونو نشون دادن و هنوز دم از ملت دوستی و میهن پرستی و دلسوزی برای معیشت مردم می زنن
Iran, Islamic Republic of
اکثر اصلاح طلبان وبال و دم و دنباله دشمنان اسلام هستند جز خسارت و مشکل برای اسلام و نظام و تمامیت ارضی کشور و قدرت پرستی و رکوع در برابر غرب و ...چه کاری از این ... سر زده است ؟
Iran, Islamic Republic of
ای برادر تو همه اندیشه ای مابقی هم استخوان و ریشه ای
البته برای بعضی ها باید کمی تغییر در مصراع های بیت داد! خیلی جوش آوردی برادر عزیز!ما سنگ کسی را به غیر از مقام معظم رهبری به سینه نمی زنیم و به دنبال حمایت بی حد وحصر از دیگران هم نیستیم فقط می دانم هرچه می کشیم از اصولگریان واصلاح طلبانی می کشیم که سینه چاک همه چیز هستند ولی در عمل هیچ!