پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند ‌ساختار‌شکنی کنند

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 462779
رئیس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: جریان اصلاحات به عنوان یک جریان اصیل درون نظام، قانون اساسی و رهبری را قبول دارد و در صحنه انتخابات نیز حضور پیدا کرده و قاعدتا نمی‌خواهد که ساختار‌شکنی کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید عبدالواحد موسوی‌لاری‌ امشب در جلسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان استان یزد در مجتمع آموزشی ملاصدرا اظهار داشت: ما در یک جامعه ۸۰ میلیونی زندگی می‌کنیم که به طور قطع در این جامعه تنوع سلایق و دیدگاه‌ها وجود دارد و امری کاملا طبیعی است و هیچکس نمی‌تواند منکر وجود دیدگاه‌های دیگران باشد.

وی با بیان اینکه حق مردم است که با ارائه دیدگاه‌ها و منش‌ها، راه درست را انتخاب کنند، گفت:‌ وظیفه متولیان جامعه است که عرصه را برای بروز دیدگاه‌ها باز بگذارند و تشکل‌های مردم نهاد نیز باید اهداف خود را بیان کرده و به تکلیف سیاسی خود عمل کنند.

موسوی‌لاری بیان کرد: پیش از این هر سال یک انتخابات داشتیم و اکنون با ادغام زمان برگزاری انتخابات شوراها با ریاست جمهوری و مجلس با خبرگان، هر دو سال یک‌بار یک انتخابات داریم و باورمان بر این است که برای اداره کشور و پیشرفت امور، زیربنای اصلی حضور مردم است.

رئیس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان عنوان کرد: اگر مردم حضور داشته باشند، زمینه‌های پیشرفت محقق می‌‌شود و اگر مردم حضور نداشته باشند یا مانعی برای حضور داشته باشند، امکان استفاده از همه نظرات وجود نخواهد داشت.

موسوی‌لاری با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند‌ جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، خاطر نشان کرد: هدف ایشان اتحاد مردم بود و باور فقهی ما این است که مردم در قبول حاکمیت نقش داشته باشند نه اینکه انتخاب مدیران نقش ایفا کنند.

وی تصریح کرد: قانون گفته است که رهبر، رئیس جمهور و شورای شهر و مجلس را مردم انتخاب می‌کنند و ما بر اساس این قانون در حال حرکت هستیم.

موسوی‌لاری با اشاره به شکل‌گیری دیدگاه دوم خرداد نیز عنوان کرد: زمان برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات مختلف وجود دارد اما ما بیش از ۳۰ سال بحث کرده‌ایم و همه بحث‌ها منتهی به این می‌شود که ما میثاق با قانون اساسی داریم و باید جناحی روی کار بیاید که توانمندتر باشد و بتواند به بهبود وضعیت مردم کمک کند.

رئیس شورای مشورتی اصلاح‌طلبان خاطر نشان کرد: ما به عنوان اصلاح‌طلب با هیچ کس دعوا نداریم و کارنامه ما مشخص است ضمن اینکه جریان اصلاحات به عنوان یک جریان اصیل درون نظام، قانون اساسی و رهبری را قبول دارد و در صحنه انتخابات نیز حضور پیدا کرده و قاعدتا نمی‌خواهد که ساختار‌شکنی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های شورای مشورتی اصلاح‌طلبان عنوان کرد: ‌همه پذیرفته‌اند که حرف اول و آخر هر حوزه انتخابیه ملاک عمل باشد و فعالان هر حوزه انتخابیه، خودشان افراد را به ترتیب اولویت انتخاب و معرفی کنند.

موسوی‌لاری تاکید کرد: از نظر نوع کار نیز کسانی که شرایط حضور در انتخابات را در خود می‌بینند، ثبت‌نام کنند تا در پایان و بعد از تایید صلاحیت‌ها به یک نفر مشترک برسیم نه اینکه با یکدیگر مخالفت کرده و خود را تضعیف کنیم.

وی اظهار داشت: باید در همه حوزه‌های انتخابیه خرد جمعی را مبنا قرار دهیم و مردم نیز وقتی به یک جریان و تفکر رای دادند، باید پای رای خود بایستند و ببینند که چه جریان و فردی را برای مدیریت کشور انتخاب می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نازک بین
Moldova, Republic of
یا معنای اصیل رو نمی دونه، یا سابفشونو فراموش کرده