پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۳

توصیه های موسوی لاری به اصلاح طلبان

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 408438
وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: ما اصلاح‌طلبان باید از یک طرف به سمت احزاب فراگیر حرکت کنیم و از سوی دیگر باید توجه کنیم که تشکیل شورایی تحت عنوان اصلاح‌طلبان به معنای تعطیلی فعالیت احزاب نباشد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، «سیدعبدالواحد موسوی لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات صبح امروز در هفتمین کنگره حزب اراده ملت طی سخنانی با اشاره گذرا به روند تحزّب‌گرایی در تاریخ معاصر ایران گفت: سرنوشت احزاب در طول تاریخ مشروطه تا امروز با همان مشخصات و موانع مشروطه مواجه بوده است.

موسوی لاری با اشاره به روند تحزّب‌گرایی پس از انقلاب اسلامی اظهارداشت: پس از انقلاب اسلامی فعالیت احزاب در اصل ۲۶ قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفت و در سال ۶۱ نیز قانون احزاب نوشته شد.

وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه بیان داشت: اگر پذیرفتیم که تحزّب تنها راه بقای دموکراسی در ایران است، احزابی که پروانه و مجوز فعالیت دارند باید اولین پاسداران این فرهنگ باشند.

وی ادامه داد: تاکید بر تحزّب و شکل‌گیری احزاب قدرتمند مقوله‌ای است که نخبگان باید بر آن تاکید کنند.

موسوی لاری در ادامه با اشاره به راهکارهای تعمیق تحزّب‌گرایی در ایران گفت: ادغام احزاب کوچک و شکل گیری یک حزب قدرتمند و یا شکل گیری ائتلاف‌ها و جبهه‌ها از راهکارهای تعمیق تحزّب‌گرایی است.

وی با اشاره به این که شکل‌گیری جبهه‌های سیاسی مدتی است که در جامعه ما رونق گرفته است بیان داشت: یکی از آفات فعالیت حزبی حرکت فصلی و موسمی است.

موسوی لاری ادامه داد: احزاب باید برای نسل آینده از همین حالا برنامه داشته باشند و به طور مرتب کادرسازی کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه به نحوه شکل گیری خانه احزاب هم گریزی زد و تصریح کرد: روزی که ما خانه احزاب را سامان دادیم تلقی‌مان این بود که این خانه چتری برای رسیدن احزاب به نقطه نظر واحد و پاتوقی برای احزاب باشد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در حال حاضر احزاب باید برروی آن تکیه کنند، تقویت و بازسازی خانه احزاب است.

موسوی لاری اظهار داشت: خانه احزاب باید به باشگاهی برای احزاب تبدیل شود که احزاب برای برگزاری کنگره‌های سالانه خود به مشکل برنخورند.

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه به بحث حرکت اجماعی در جریان اصلاحات برای انتخابات پیش رو اشاره و اظهارداشت: ما وقتی صحبت از ائتلاف‌ها و جبهه‌های سیاسی می‌کنیم باید به دو نکته توجه کنیم که اولا این امر به فروکش کردن فعالیت احزاب نیانجامد و دوما اجماع و اتفاق نظر را در دستور کار قرار دهیم.

موسوی لاری بیان داشت: اگر در حال حاضر شورایی تحت عنوان شورای اصلاح‌طلبان در یک استان شکل بگیرد قطعا باید احزاب اصلاح طلب موثرترین عناصر آن شورا باشند و روش‌ها و تاکتیک‌هایی را برای موفقیت ارائه کنند.

وزیر کشور دولت اصلاحات افزود: ما اصلاح‌طلبان باید از یک طرف به سمت احزاب فراگیر حرکت کنیم و از سوی دیگر باید توجه کنیم که تشکیل شورایی تحت عنوان اصلاح‌طلبان به معنای تعطیلی فعالیت احزاب نباشد.

موسوی لاری در ادامه به دستور کارهای اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی جامعه اشاره کرد و بیان داشت: احزاب اصلاح‌طلب می‌توانند مدعی اخلاق‌گرایی باشند و دفاع از مصالح ملی را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان باید با روی‌ آوردن اجماع از هر گونه حرکت تفرقه‌افکنانه پرهیز کنند.

موسوی لاری در پایان اظهارات خود نسبت به انتقاداتی که برخی بزرگان نسبت به معضلات فرهنگی جامعه می‌کنند، واکنش نشان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بصیر
لاری جنا یت های وزارت کشور ت در زمان خا تمی یادمان است حتما برای کوه دانشگاه دوم برنامه دارید
کاش همه کارهایتان فقط برای خدابود فقط نه ،نه نفس اماره و...
علی
آقا سید لاری این سکولار طلبان توصیه پذیر نیستند.
اگر بودند توصیه های خدا در قرآن و پیامبر و امامان را گوش میکردند. نه شیاطین غربی را./تمام