چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

دادستان مصر از دستور مرسی سرپیچی کرد

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 249297
دادستان کل مصر از دستور مرسی سرپیچی کرد "عبدل مقيد محمود "، دادستان کل مصر با ناديده گرفتن حکم رئيس جمهور اين کشور گفته است به دستور او از مقام خود کناره‌گير نخواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه پرس تی وی، محمود روز پنج‌‌شنبه  به خبرنگاران گفت: «من در پست خود مي‌مانم. بر اساس قانون، يک مقام اجرايي نمي‌تواند يک مقام قضايي را برکنار کند.»
 
تلويزيون دولتي مصر روز پنج‌شنبه اعلام کرد محمد مرسي، رئيس جمهور اين کشور با صدور حکمي اين مقام پيشين حکومت مبارک را از مقام خود برکنار کرد.
 
رئيس جمهور مصر اين حکم را يک روز پس از آن صادر کرد که دادگاهي در اين کشور به بي‌گناهي ۲۴ تن از مقام‌هاي پيشين، در ارتباط با سرکوب معترضان و سازمان‌ دادن حمله شترسواران در ميدان آزادي (تحرير) قاهر در اوج اعتراض‌هاي مردمي راي داد و آن‌ها را تبرئه کرد. در حمله شترسواران ۲۱ نفر کشته و صدها نفر مجروح شدند.
 
تلويزيون مصر افزود، مرسي در حکمي محمود را به عنوان نماينده اين کشور در واتيکان منصوب کرد.
 
سخنگوي رئيس جمهور مصر گفت که تصميم براي برکناري محمود، پاسخي مستقيم به خواسته‌هاي مردم مصر است.
 
انقلاب مردم مصر عليه حکومت حامي رژيم اسرائيل و غرب حسني مبارک، ژانويه ۲۰۱۱ آغاز شد و در فوريه همان سال به ۳۰ سال رژيم خودکامه او پايان داد. در جريان اين انقلاب، نزديک به ۹۰۰ تن از معترضان کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *