چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

مرسی کوتاه آمد؛ دادستان برگشت

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب: 249499
ریاست جمهوری مصر پس از گذشت دو روز از صدور فرمان رئیس جمهور مبنی بر عزل دادستان کل دوره حسنی مبارک، تحت فشار دستگاه‌ قضایی این کشور با ابقای مجدد دادستان در سمتش موافقت کرد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از رسانه‌های خبری مصر نوشت، «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در دیدار امروز با «عبدالمجید محمود» دادستان کل این کشور با وی بر سر ابقای وی در سمتش به توافق رسید و این در حالی است که مرسی روز چهارشنبه با صدور فرمانی دادستان را عزل کرده بود.
 
«عادل السعید» دستیار دادستان کل گفت که مرسی و محمود در مورد ابقای محمود در سمتش به توافق رسیدند و در خصوص تعیین وی به عنوان سفیر مصر در واتیکان سوء تفاهم پیش آمده بود. 
 
از سوی دیگر «محمود مکی» معاون رئیس جمهور مصر تاکید کرد که دادستان استعفا نداده و برکنار نیز نشده است.
 
وی افزود: تعیین «عبدالمجید محمود» به عنوان سفیر مصر در واتیکان اقدامی است که در رابطه با همه شخصیت‌های قضایی انجام می‌شود و یک منصب اجرایی برای وی پیشنهاد می‌شود و کافی است که وی نیز موافقت شفاهی خود را اعلام کند تا اقدامات لازم در این باره صورت گیرد و نیازی به نوشتن استعفای کتبی ندارد زیرا تعیین وی در منصب اجرایی به منزله استعفاست و اقدامات بعدی در این زمینه انجام خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: ما تعیین محمود در منصب سفیر مصر در واتیکان را به وی پیشنهاد دادیم و وی نیز به طور شفاهی پذیرفت و پس از آن ریاست جمهوری اقدامات لازم را در این باره انجام داد.
 
ابقای دادستان کل در سمت خود در حالی است که مردم مصر وی را عامل تبرئه قاتلان انقلابیون می‌دانند و خواستار برکناری وی هستند.
 
هزاران مصری دیروز با برگزاری تظاهراتی در این کشور خواستار محاکمه سران رژیم سابق شدند که در کشتار انقلابیون دست داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *