پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

گونتر گراس بار دیگر به جنگ اسراییل رفت

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 247304
گونتر گراس نویسنده برنده نوبل آلمان که اوایل امسال با سرودن شعری علیه اسراییل داد صهیونیست‌ها را درآورده بود، با سرودن یک شعر دیگر به جنگ رژیم غاصب صهیونیستی رفت.
به گزارش جهان، مهر به نقل از ‌ها آرتص، گراس با سرودن یک شعر جدید که دیروز منتشر شد، از «مردخای وانونو» جاسوس هسته‌ای اسراییل تجلیل کرد.

او قصد دارد این شعر را در قالب یک کتاب که به نام «آین تاگزفلیگن» به معنی «حشره‌های یک روزه» منتشر می‌شود، به زودی به بازار بفرستد.

به نوشته پرس تی وی، در این شعر گراس از «مردخای وانونو» تکنسین هسته‌ای اسراییلی که با افشای فعالیت‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی به جرم خیانت و افشای اسرار نظامی به 18 سال زندان محکوم شد، تجلیل می‌کند و او را قهرمان می‌خواند.

«وانونو» در سال 1986 در مصاحبه با ساندی‌تایمز اطلاعات و تصاویری محرمانه از این نیروگاه و کلاهک‌های اتمی اسراییل را در اختیار این نشریه انگلیسی قرار داده بود و سرانجام با ترفندهایی از خاک انگلیس خارج و ربوده شد.

او در سال 2004 پس از اتمام زندان و آزادی نیز امکان گفتگو با رسانه‌ها را به دست نیاورد و نمی‌تواند خاک اسراییل را ترک کند.

آوریل امسال نیز گراس با شعر «آنچه باید گفته شود» خشم دولت اسراییل را برانگیخت و این رژیم را تهدید برای صلح جهانی خواند.

کتاب شعر جدید گراس شامل 87 قطعه شعر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *