شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

تلاش براي كم رنگ كردن نام محمد بنا؟!

جمعه ۷ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 246923
در حالي كه انتخاب عبدالله چمن گلي به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي جهان در سال 2012 مايه افتخار ورزش اول ايران است اما اين انتخاب علامت سوال هاي زيادي را در اذهان پديد آورده است.
به گزارش جهان به نقل از ايسنا، روز چهارشنبه گذشته فدراسيون كشتي اعلام كرد كه عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي جهان در سال 2012 به ايران رسيده است كه جاي خوشحالي زيادي داشت اما نام فردي به عنوان بهترين مربي جهان اعلام شد كه به ذهن هيچ علاقمند كشتي خطور نمي كرد.

عبدالله چمن گلي كه تنها چند ماه است به عنوان مربي تيم ملي كشتي فرنگي جوانان مشغول به كار شده، فردي تحصيل كرده، محترم و داراي توانايي هاي فني قابل قبول است اما اين مربي امسال نتوانست نتيجه درخشاني به همراه تيم ملي جوانان بگيرد و بدون اين كه شاگردانش حتي يك مدال طلا كسب كنند، صاحب يك نقره و دو برنز در هشت وزن شد.

چمن گلي حتي در اين مسابقات به دليل اعتراض و پرخاش به داوران از كنار تشك اخراج شد و پرونده تيمش بدون اين كه روي سكو رود، با قرار گرفتن در رده چهارم جهان بسته شد.

در اين شرايط و در حالي كه تيم ملي كشتي فرنگي ايران با هدايت محمد بنا در المپيك لندن تاريخ ساز شد و با سه مدال طلا تاريخ ورزش ايران را درنورديد تا قهرماني المپيك جلوي نام كشتي فرنگي ايران ثبت شود، انتخاب يك مربي ايراني نه از كادر محمد بنا به عنوان بهترين مربي جهان بلكه از كادري كه تيمش حتي روي سكو نرفته، تعجب همه را برانگيخت و حتي ذهن ها را به سمت مشكوك بودن اين انتخاب برد.

با توجه به اين كه محمد بنا در سال 2011 به عنوان بهترين مربي جهان انتخاب شد، شايد تكرار اين عنوان نمي‌توانست براي فيلا جذاب باشد اما حداقل انتخاب يكي از دستياران او در تيم ملي و يا يكي از مربيان سازنده سه كشتي گير طلايي المپيكي ايران مي‌توانست توجيه مناسبي داشته باشد تا اين كه سرمربي تيمي به عنوان بهترين مربي جهان انتخاب شود كه چندان موفق نبوده است.

بدون شك فيلا با توجه به درخشش كشتي فرنگي ايران در المپيك اين سهميه را به ايران داده، اما به نظر مي‌رسد رايزني هايي از ايران با فيلا در اين مورد انجام شده و در واقع به احتمال زياد معرفي چمن گلي، از سوي ايران صورت گرفته است چرا كه فدراسيون جهاني كشتي تشكيلات دقيقي ندارد كه عملكرد تك تك مربيان جهان را بررسي كند و در نهايت راي به انتخاب يك مربي دهد.

با معرفي چمن گلي كه احتمالا از سوي برخي افراد از داخل ايران صورت گرفته، اين شائبه بوجود مي آيد كه شايد برخي ها به دنبال كم رنگ كردن نام محمد بنا و تراشيدن فردي براي جانشيني او (در صورت عدم همكاري) باشند و عنوان "بهترين مربي جهان" مي‌تواند لقب بزرگ و گول زننده‌اي براي انتخاب سرمربي تيم ملي باشد.

البته هنوز مشخص نيست كه اين رايزني‌ها از طريق چه مجرايي انجام شده و آيا سرپرست فدراسيون و كميته روابط بين الملل در جريان آن قرار داشته اند و يا از طريق برخي افراد و مشاوران غير رسمي اين رايزني ها با فيلا انجام شده است. جاي هيچ بحثي وجود ندارد كه اگر انتخاب بهترين مربي كشتي فرنگي جهان را به خود آقاي چمن گلي مي سپردند، انگشت اشاره اش به سمت خودش نشانه نمي رفت.

چمن گلي فردي معتبر، با شخصيت و داراي توانايي هاي فني زيادي است اما آن چيزي كه مبرهن است، او در سال 2012 بهترين مربي جهان نبوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *