شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
۷

کاروان کشتی فرنگی وارد ایران شد/ بنا:بازارگرمی نمی‌کنم/ تشویق پرشور+تصاویر و حاشیه‌ها

پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۲
کد مطلب: 238564
هواداران حاضر در فرودگاه امام خمینی با شور و هیجان خاصی قهرمانان کشتی فرنگی را تشویق کردند.
کاروان کشتی فرنگی وارد ایران شد/ بنا:بازارگرمی نمی‌کنم/ تشویق پرشور+تصاویر و حاشیه‌ها
به گزارش جهان به نقل از فارس، تیم ملی کشتی فرنگی بامداد امروز با استقبال پرشور هواداران از طریق فردوگاه امام خمینی وارد ایران شد.

با وجود اینکه این تیم حدود ساعت 1:30 بامداد وارد کشور شد اما جمع کثیری از مردم علاقمند به کشتی با حضور در فرودگاه امام خمینی به تشویق اعضای این تیم پرداختند.

فریادهای تشویق امید نوروزی، قاسم رضایی، حمید سوریان و محمد بنا در سالن فرودگاه طنین‌انداز شده بود.


سعید عبدولی فرنگی‌کار وزن 66 کیلوگرم کشورمان که با ناداوری از گردونه بازی‌های المپیک حذف شده بود نیز بارها مورد تشویق علاقمندان قرار گرفت.

کانون هواداران ورزش مازندران با پخش پرچم‌های ایران بین علاقمندان استقبال ویژه‌ای از قهرمانان کشتی فرنگی انجام داد.


محمد مایلی‌کهن، طالب نعمت‌پور، افشین بیابانگرد، محسن حاجی‌پور، حسن رنگرز، عارف ربطی، سردار مشایخی،‌ مرتضی تمدن استاندار تهران، وهاب فرهمند مدیرکل تربیت بدنی استان تهران و جمعی دیگر از مسئولان ورزش و علاقمندان در این مراسم حضور داشتند.


حضور خبرنگاران و رسانه‌های تصویری نیز در این بین جالب توجه بود که با پوشش به موقع اخبار این مراسم را به اطلاع مخاطبان رساندند و شبکه سوم سیما هم با برقراری ارتباط زنده تصویری این مراسم را روی آنتن برد.

بنا: دنیا مظلومیت ما را دید


سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: قهرمانی در المپیک به این سادگی‌ها به دست نیامد بلکه حاصل سالها زحمت و تلاش بی‌وقفه بود.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از بازگشت به ایران درباره قهرمانی تیمش در المپیک گفت: خدا را شکر می‌کنم که در این مسابقات همواره کنار ما بود. این نتیجه در تاریخ کشتی بی‌نظیر بوده است و هیچ تیمی از ایران تاکنون موفق به قهرمانی در المپیک نشده است به غیر از کشتی فرنگی.


وی در پاسخ به این سؤال که در زمان رقابت‌ها استرس و اضطراب نداشتید، عنوان کرد: کسی که به خدا توکل داشته باشد این مسائل برایش مهم نیست. اضطراب طبیعی است. قبل از اعزام هم گفته بودم قهرمان المپیک می‌شویم که شدیم. از ته قلب به کشتی‌گیرانم ایمان داشتم که این صحبت‌ها را می‌گفتم.

بهترین مربی جهان درباره کشتی عبدولی با حریف فرانسوی گفت: به سعید می‌گفتم اعتراض نکند و زودتر از تشک خارج شود. برای اولین بار این بی‌عدالتی رخ نداد و مطمئناً هم آخرین بار نخواهد بود. متأسفانه قرعه به نام سعید افتاد اما به او گفتم که باید یک وجهه فرهنگی خودمان را نشان دهیم و در کنار داور قرار گیرد. همه مظلومیت ما را دیدند و دیدید که مارتینتی هم داور را محروم کرد. چیزی را نمی‌توانستیم عوض کنیم و تنها به او گفتم بیاید بیرون.


بنا درباره ادامه فعالیتش در تیم ملی گفت: تعارف نمی‌کنم. بازارگرمی هم نمی‌کنم. واقعاً خسته شدم. 10 سال هیچ کاری جز کشتی نداشتیم و 24 ساعته در خانه کشتی بودم. مسئله تعارف نیست. مربیان کاربلدی داریم که می‌توانند راه را ادامه دهند.

وی ادامه داد: تمام اعضای تیم در این موفقیت بزرگ سهیم بودند. من که تا ابد زنده نیستم. خوشبختانه راه پیدا شده و این انگیزه به وجود آمده است. کادر فنی کنار من هم جوان است. با 3 طلایی که به دست آوردیم نتیجه‌ای تاریخی در بازی المپیک رقم زدیم. این قهرمانی به راحتی به دست نیامد و حاصل سالها زحمت و تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر بود. معتقدم باید 4 مدال طلا می‌گرفتیم اما اجازه ندادند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
سلام . آقاي بنا مواظب باش با فوتباليها دمخور نشوري مخصوصا از نوع ......
Iran, Islamic Republic of
نوكر همه ي اينام
خدا سایه امثال محمد بنا رو از سر ورزش ایران کم نکنه. آمین
Iran, Islamic Republic of
احسنت به استاد بنا ، مسئولين قدرشو بايد بدونن ، مورد تشويق وتقدير جانانه بايد قرار دهند ، كاربزرگي كرده ، ايران رادر دنيا اول كرده
Iran, Islamic Republic of
بنا، بنای کشتی فرنگی ایران.
بنا دوستت داریم.
طلبه حوزه علمیه قم
United States
خدا خیرش بده
دل همه رو شاد کرد خدا دلشونو شاد کنه
دعای 75 میلیون ایرانی پشت سرشون بود و هست
کاش می شد از خرج ورزش هایی که پر هزینه بوده و افتخار آفرین نیستن مثل فوتبال کم کرد و خرج این رشته ها کرد تا توی دنیا مثل خورشید بدرخشیم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش سیاسیون ما هم یاد بگیرند که نمایندگی و وزارت و .... مادام العمری نیست بهتر است هر کس موفق بود جایش را به با عرضه تر ها بدهد. تکلیف آنها هم که خیانت به ملت میکنند معلوم است.