يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

تحمل 32 سال تحریم از افتخارات ملت ایران

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 237627
حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این كه هدف دشمنان نظام از تحریم ها، فلج كردن اقتصادي است؛ فرمودند: البته این افتخار را ملت ایران دارد كه 32 سال است دارد این تحریم ها را تحمل می كند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تحریم ها گرچه بهانه‌اش مساله‌ انرژي هسته‌اي است، اما دروغ می گویند؛ عامل طرح مساله‌ تحریم ها، انرژي هسته‌اي نیست. شاید یادتان هست، تحریم هاي عمده‌اي كه سرآغاز تحریم هاي این كشور بود، آن وقتي بود كه اصلا نامي از مساله‌ هسته‌اي در این كشور نبود كه حالا آن رقم معروفش كه البته خیلي تحریم مهمي نبود، اما چون معروف است به تحریم 'داماتو' - كه كسي به این نام در كنگره آمریكا مطرح كرد و دنبالش را گرفتند- مال وقتي است كه اصلا مساله انرژي هسته‌اي مطرح نبود.

هدف تحریم ها، فلج كردن اقتصادي است. البته این افتخار را ملت ایران دارد كه سي و دو سال است دارد این تحریم ها را تحمل می كند.البته توسعه تحریم ها و تنوع تحریم ها در سال هاي اخیر بیشتر بوده لیكن در مقابل توسعه و تنوع فعالیت هاي سازنده در كشور، كوچك و ناچیز است.

30 سال پیش كه تحریم ها را علیه ما شروع كردند، آن تحریم ها ممكن بود علیه ما كارگرتر واقع بشود تا تحریم هایی كه امروز علیه ما دارند تصویب و اجرا می كنند و همین طور هي وعده هم می دهند كه بیشترش خواهیم كرد. این معنایش این است كه ما در مقابل تحریم ها تدریجاً یك حالت ضدضربه پیدا كردیم؛ می توانیم به شكل هاي مختلف با تحریم ها مقابله كنیم یا با دور زدن تحریم ها - كه شگرد خوب و جالب و ظریفي است و خوب است كه دولت و ملت این شگرد را به كار ببرند - یا از جهت رو آوردن به ظرفیت هاي دروني‌اي كه كار بنیادي و زیربنائي است و حتماً باید انجام بگیرد و تا حالا هم انجام گرفته است.

پس هدف دشمن، زمین زدن جمهوري اسلامي است؛ یعني زمین زدن ایران اسلامي؛ یعني زمین زدن ملتي كه با حضور خود، با پشتیباني خود، با حمایت خود، این نظام را تا امروز پیش برده و رشد داده و رونق داده است. بنابراین بایستي در مقابلش مجهز بود. جبهه مقابل را باید شناخت، ابزار و سلاح او را باید شناخت و ضد آن سلاح را باید آماده كرد؛ این جهاد اقتصادي می خواهد.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار فعالان و برگزیدگان بخش‌هاي اقتصادي‌ (26 مرداد 1390)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *