يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

نتانیاهو 'خط قرمز هسته‌ای' ایران را بیان‌کرد

دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 244018
نتانیاهو، از غنی‌سازی بیش از ۲۰ درصد توسط ایران به عنوان خط قرمز مدنظر رژیم متبوعش نام برده است و این در حالی است که اسرائیل پیش‌تر حتی حاضر به پذیرش اصل غنی‌سازی در ایران نبود.
به گزارش جهان، فارس به نقل از پرس تی‌وی گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان، خواستار آن شد تا غنی‌سازی بیش از 20 درصد توسط ایران به عنوان خط قرمز شناخته شود.
 
بنابراین گزارش، نتانیاهو مدعی شد که اگر ایران اورانیوم را بیش از 20 درصد غنی کند، نشان می‌دهد که از سطح غنی‌سازی برای مصارف صلح‌آمیز عبور کرده و به دنبال ساخت بمب اتمی است.
 
وزیر امور خارجه آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، در این دیدار اعلام کرده که آلمان با حمله یک‌جانبه به ایران مخالف است. به گفته وستروله، در صورت حمله یک‌جانبه اسرائیل علیه ایران، آنچه ائتلاف بین‌المللی علیه ایران خوانده می‌شود، فرو خواهد پاشید.
 
رژیم صهیونیستی مکررا طی هفته‌های اخیر، ایران را به عملیات نظامی تهدید کرده است. ایران ادعاهای غرب مبنی بر تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای را رد می‌کند و بر تعهد خود بر ان‌پی‌تی تاکید دارد.
 
مقامات ایرانی همچنین از پاسخ محکم ایران به هرگونه تجاوز نظامی خبر می‌دهند.
 
گفتنی است، به باور پرس تی‌وی، این اظهار نظر نتانیاهو در دیدار با وستروله، نشان‌گر پذیرش غنی‌سازی 20 درصدی ایران توسط تل‌آویو است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *