شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آيا گفته ي مسئولان اين بار محقق خواهد شد؟

جمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 219756
مسئولان به دامداران وعده هاي كاهش قيمت تمام شده را تا 2 هفته ديگر داده اند كه اگر اين امر محقق شود قيمت تمام شده ي توليد شير به 730 تومان كاهش خواهد يافت.
احمد مقدسي رئيس هيئت مديره انجمن صنفي گاوداران استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: اگر گفته مسئولان در خصوص كاهش قيمت نهاده ها تحقق يابد و توليدكننده حمايت شود، قيمت تمام شده شير از 837 تومان به 730 تومان كاهش مي يابد.
وي ادامه داد:‌ با تعيين قيمت پايه شير 730 تومان دامداران با 117 تومان ضرر شير را مي رسانند چون مقرون به صرفه نيست و متضرر مي شوند.
مقدسي تصريح كرد: گراني بيش از حد مواد اوليه دامداران را تحت فشار قرار داده و مجبور به كاهش گاوها شده اند كه اين باعث پائين آمدن توليد شير شده است.
وي افزود: يونجه اي كه دامدار به گاوها مي دادند از 6 كيلو به 1 كيلو كاهش يافته و سويا و نهاده ها بسيار گران شده و دامدار توان خريد نهاده را ندارد.
وي تاكيد كرد: قيمت شير تا 1 اسفندماه حدود 630 تومان بود و اگر به 700 تومان رسيد جوايز چربي و پروتئين شير بوده و هيچ تخطي صورت نگرفته است.
مقدسي خاطرنشان كرد: گاوداران گران فروش نيستند با توجه به اينكه هزينه توليد با فروش مطابقت ندارد و دامداران با ضرر شير را به فروش مي رسانند و سازمان تعزيرات نبايد دامداران را جريمه كند زيرا هيچ تخطي صورت نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *