يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اعتصاب در فرانسه برای پانزدهمین روز متوالی/ آیا پیش از کریسمس آتش‌بس خواهد شد؟

پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 711699
اعتصاب در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه وارد پانزدهمین روز خود شد.
اعتصاب در فرانسه برای پانزدهمین روز متوالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراضات به اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه وارد سومین هفته شد و این در حالی است که امید چندانی به مصالحه میان اتحادیه‌ها و دولت وجود ندارد. دولت قرار است روز پنجشنبه با شرکای اجتماعی گفتگو کند و هنوز هم در فکر آتش‌بس اعتصاب در بخش حمل و نقل عمومی در زمان کریسمس است.

مسافران سازمان حمل و نقل پاریس و شرکت ملی راه آهن فرانسه همچنان با مشکل رو به رو هستند. در پانزدهمین روز اعتصاب نامحدود، حرکت در هر دو شبکه حمل و نقل بسیار نابسامان است. اگرچه انتظار می‌رود اوضاع اندکی بهبود یابد.

کنفدراسیون عمومی کار، جنبش نیروی کارگری، کنفدراسیون مدیران فرانسه - کنفدراسیون عمومی مدیران و دیگر اتحادیه‌های کارگری فرانسه خواستار لغو کامل طرح نظام بازنشستگی یکپارچه هستند و برای ادامه اعتراضات تا پایان ماه دسامبر توافق کردند.

قرار است روز پنجشنبه در بسیاری از شهر‌های فرانسه تظاهرات برگزار شود. اگرچه این ابتکار عمل که ماهیت محلی دارد در مقایسه با تظاهرات روز‌های ۵ و ۱۷ دسامبر کوچکتر خواهد بود.

در حال حاضر همه نگاه‌ها به سوی دفتر نخست‌وزیری است. پس از آنکه نخست وزیر روز چهارشنبه با نمایندگان اتحادیه‌های کارگری و کارفرمایان یکی پس از دیگری ملاقات کرد قرار است عصر روز پنجشنبه به عنوان آخرین دیدار چند جانبه پیش از تعطیلات کریسمس با همه آن‌ها ملاقات کند.

«ایو ویریه» دبیرکل جنبش نیروی کارگری چهارشنبه شب پس از دیدار با «ادوار فیلیپ» اعلام کرد: ما دریافتیم آن‌ها به شدت قاطع هستند. ما هم مانند آن‌ها قاطع هستیم.

«لوران برژه» فرد شماره یک کنفدراسیون دموکراتیک کار اندکی پیش از آن گفته بود: من اطمینان ندارم که تا فردا پیشرفتی صورت گیرد، اما این برعهده نخست وزیر است که این مسئله را به ما بگوید.

امانوئل مکرون به نوبه خود بر اجرای اصلاحات کلیدی دوران ریاست جمهوری خود نظارت می‌کند و به طور مستقیم توضیحی در این زمینه نداده است. وی روز چهارشنبه اعلام کرد به دنبال بهبود این طرح است که باید پیش از کریسمس به شورای دولتی ارائه شود و در ۲۲ ژانویه در شورای وزیران مطرح شود.

اتاق‌های بازرگانی و صنعتی فرانسه خواستار توقف اعتصاب‌ها هستند. بنابر اعلام آن‌ها اعتصاب‌های کنونی در بخش حمل و نقل بر همه بخش‌های اقتصادی کشور تاثیر منفی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *