شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

برنامه‌ریزی داعش برای حمله به آسیای مرکزی

پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 711640
دبیر شورای امنیت روسیه گفت: تروریست‌های داعش در حال محکم کردن جای پا برای حمله به آسیای مرکزی از طریق تاجیکستان و ترکمنستان هستند.
برنامه‌ریزی داعش برای حمله به آسیای مرکزی
به گزارش جهان نيوز، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه ضمن سخنانی در نشست چندجانبه سران نهاد‌های امنیتی در «تهران» در مورد آمادگی داعش برای حمله به آسیای مرکزی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: تلاش‌های اصلی شبه نظامیان داعش متمرکز بر تثبیت نفوذ خود در شمال افغانستان، محل تجمع بیش از ۲ هزار شبه نظامی، برای مبارزه با طالبان و محکم کردن جای پا برای حمله به منطقه آسیای مرکزی از طریق تاجیکستان و ترکمنستان، در حال انجام است.

بنابر اظهارات دبیر شورای امنیت روسیه هدف کلی سازمان تروریستی و افراطی داعش احیاء خراسان بزرگ است، کشوری که شامل سرزمین‌های افغانستان و کشور‌های آسیای مرکزی می‌باشد.

در جریان مشاوره‌های ۶ جانبه در زمینه افغانستان که به میزبانی جمهوری اسلامی در «تهران» برگزار شد دبیران شورا‌های امنیت روسیه، افغانستان، هند، ایران، چین و پاکستان شرکت کردند.
برچسب ها: داعش روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه حقوق بشری قانون جنگل علیه ایران تصویب کرد/ آمریکا به دنبال انتقال داعش به افغانستان است.