دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۹
۹۳

ال‌کلاسیکوی فردوسی‌پور؛ پروژه‌ای ضعیف‌تر از «فوتبال ۱۲۰»

سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 711425
«کلاسیکو»ی عادل فردوسی‌پور توقعات را برآورده نکرد پروژه‌ای که از «فوتبال ۱۲۰» برنامه فعلی او در شبکه ورزش هم ضعیف‌تر بود.
ال‌کلاسیکوی فردوسی‌پور؛ پروژه‌ای ضعیف‌تر از «فوتبال ۱۲۰»
به گزارش جهان نيوز «بازگشت فردوسی‌پور»، «سورپرایز عادل»، «پخش رایگان برنامه عادل» و... اینها بخش‌هایی از جملات مردم در واکنش به پخش برنامه «کلاسیکو» در انتهای روز یکشنبه و ابتدای روز دوشنبه بود. پخش تیزر این برنامه از برخی صفحات مجازی و انتشار اخبار مختلف درباره این برنامه، کنجکاوی عموم مردم را نسبت به آنچه قرار است از شبکه نمایش خانگی پخش شود تحریک می‌کرد چه برسد به عاشقان فوتبال. هرچند تقریبا 10 ماه از تعطیلی برنامه نود می‌گذرد اما فردوسی‌پور با برنامه «فوتبال 120» در شبکه ورزش حضور دارد و شاید آنهایی که از «بازگشت عادل» می‌گفتند، یا اغراق می‌کردند یا از برنامه مجری محبوب‌شان خبر نداشتند. انتظارها به پایان رسید و ساعت 22 یکشنبه 24 آذرماه، «کلاسیکو» با حمایت شرکت‌های فعال در حوزه «VOD» مانند «فیلیمو»، «کافه بازار» و «نماوا» پخش شد. طبق تبلیغاتی که پخش می‌شد قرار بود کلاسیکو با اجرای پژمان جمشیدی و حضور علی دایی، وریا غفوری و امیرمهدی ژوله و ارتباط اینترنتی با ژابی آلونسو دیده شود. ترکیبی که برای مخاطبان فوتبال و تلویزیون آشنا بودند و البته انتخاب هرکدام با دلایل خاصی بود.

دوگانه تلویزیون- عادل
آنهایی که فضای رسانه‌ای کشور در یک سال اخیر را رصد می‌کردند می‌دانستند که «کلاسیکو» یک برنامه معمولی نیست. شاید برخی آن را نوعی دفاعیه می‌دانستند و برخی دیگر نام قدرت‌نمایی روی آن می‌گذاشتند. هر نام و هدفی که پشت ساخت این برنامه بوده اما خروجی‌اش مثل هر برنامه دیگری مخالفان و موافقان زیادی دارد. ابتدا اجازه دهید که به قطعات پازل کلاسیکو نگاهی بیندازیم؛ یک مسابقه همیشه جذاب و دوست‌داشتنی بین رئال مادرید و بارسلونا، یک بازیگری که قبلا فوتبالیست بوده به نام پژمان جمشیدی، آقای‌گل فوتبال جهان، علی دایی که در برنامه‌های تلویزیونی حضور ندارد و از فوتبال هم دور است. وریا غفوری، بازیکن استقلال که به خاطر موضع‌گیری‌های اجتماعی و سیاسی‌اش و همین‌طور مخالفتش با حضور دوربین صداوسیما در کانون توجه قرار گرفته است. هر قدر که حضور جواد نکونام و مسعود شجاعی که سابقه بازی در لالیگا را دارند در این برنامه منطقی بود نشستن وریا غفوری در ویژه برنامه ال‌کلاسیکو منطقی نداشت. ژابی آلونسو، بازیکن سابق تیم‌های رئال مادرید و بایرن مونیخ و کارگردانی و صدای عادل فردوسی‌پور. این مجموعه به خودی خود در هر مدیومی جذاب است. شاید به همین دلیل سه شرکت مهم حوزه «VOD» با همین استدلال حاضر شدند که در این پروژه پرخرج مشارکت کنند و برایش پخش رایگان بگذارند.

در اینکه عادل همچنان محبوب و با اختلاف فاحشی، بهترین گزارشگر تلویزیون است، کسی شک ندارد. آنهایی که فوتبالی هستند می‌دانند که گزارشگر در بالا بردن کیفیت یک مسابقه فوتبال در تلویزیون یا نابودکردنش چه تاثیری دارد. با رفتن مزدک میرزایی و حضور گزارشگران جوان و بی‌تجربه، خلأ حضور عادل بیشتر حس می‌شود، اما برخلاف چیزی که گفته می‌شود فردوسی‌پور همچنان در تلویزیون حضور دارد و علاقه‌مندان به فوتبال می‌توانند روزهای پنجشنبه، به تماشای «فوتبال 120» بنشینند، البته اگر تاکنون نمی‌دانسته‌اند که مجری محبوب‌شان همچنان در تلویزیون حضور دارد.  با قطعات پازل ساخت کلاسیکو آشنا شدیم. این چهره‌ها و موضوعات به صورت پیش فرض جذاب هستند. گفتنی است برخی از این نفرات در دوره‌های مختلف زندگی خود مورد هجمه شدید مردم قرار گرفته بودند. برخی از این چهره‌ها در تلویزیون اسمی برای خودشان دست‌وپا کردند. نگاه کنید به پژمان جمشیدی و امیرمهدی ژوله.

آنهایی که دوگانه عادل- تلویزیون را می‌سازند نمی‌دانند که چه خطای بزرگی را انجام می‌دهند. اگر کمی انصاف داشته باشیم می‌دانیم که جذاب‌ترین بخش‌های نود و حتی اجرای فردوسی‌پور، لحظاتی بود که به مدد بداهه و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رقم می‌خورد. یکی از ویژگی‌های برنامه زنده، ایجاد همین لحظات است. رابطه تلویزیون و فردوسی‌پور، دو طرفه است و هر دو به یکدیگر نیاز دارند. تقابل این دو شاید به نفع بخش‌های خصوصی رسانه‌ای باشد که بیشتر به فکر افزایش درآمدهایشان هستند.

در کلاسیکو چه دیدیم؟
همین ابتدا مشخص می‌کنیم که منظور ما از مخاطبان، افرادی نیستند که با حب و بغض روبه‌روی یک برنامه می‌نشینند. درباره کلاسیکو، افرادی بودند و هستند که اگر در تمام این برنامه، برفک هم پخش می‌شد زبان به ستایش می‌گشودند و در مقابل اگر حتی مسی و زیدان هم در این برنامه روبه‌روی هم می‌نشستند باز هم به غر زدن خودشان ادامه می‌دادند. با این دو گروه کاری نداریم، اما آیا کلاسیکو در قیاس با کارهای قبلی عادل، یک گام روبه جلو بود؟ کدام ویژگی خاص محتوایی یا فرمی را به رخ مخاطبان کشید؟ به جز تماشاگرانِ با ظاهر متفاوت از آنچه در صداوسیما وجود دارد و حضور دو چهره معترض یا منتقد به وضعیت کشور، این برنامه چه چیزهای جذاب دیگری به مردم ارائه داد؟ بیایید قدم‌به‌قدم جلو برویم. از مجری شروع کنیم. پژمان جمشیدی که از دنیای فوتبال به تلویزیون و سپس سینما راه یافت در این برنامه در قامت یک مجری ظاهر شد. جمشیدی به‌شدت خسته و بیگانه با سوژه نشان داد. ظاهر غیرمرتبش و عدم تسلطش در طول اجرا، مخاطب را به این شک می‌انداخت که احتمالا او قرار است پس از اجرای این برنامه روی صحنه تئاتر یا جلوی دوربین سریال یا فیلمی برود.

جمشیدی در کلاسیکو به شیوه‌ای برنامه فوتبالی را اجرا کرد که انگار شغل قبل از بازیگری‌اش مثلا بانکداری یا تدریس زبان پرتغالی بوده و هیچ شناختی از فوتبال ندارد. پژمان جمشیدی با تمام تلاشی که کرد اما نتوانست خستگی و استرس و عجله‌اش برای رفتن به یک برنامه دیگر پس از کلاسیکو را پنهان کند. امیرمهدی ژوله دیگر چهره این برنامه بود. او که در برنامه خندوانه تبدیل به یک چهره در تلویزیون و سینما شد اینجا نشانی از تسلط و دلنشینی همیشگی نداشت. مشخص نیست چند دقیقه از اجرای اصلی کم شده اما آنچه در بخش استندآپ دیدیم یک متن ساده و شتابزده با یک اجرای سطحی و عجولانه بود. این همه شتاب برای ساختن این برنامه عجیب است. بعد از توئیت حسام‌الدین آشنا در حمایت از عادل فردوسی‌پور(با علم به اینکه می‌دانسته چنین برنامه‌ای قرار است ساخته شود) و فضاسازی رسانه‌های همسو با عادل، سطح توقعات بسیار بالا رفت. بعید می‌دانم طرفداران واقعی و قدیمی فوتبال خارجی و داخلی، چیزی بیشتر از آنچه عادل در «فوتبال120» به مناسبت ال‌ کلاسیکو پخش می‌کرد گیرشان آمده باشد. گفت‌وگو با ژابی آلونسو، نمونه‌های موفق دیگری در همین «فوتبال 120» داشت. حتی آیتم‌هایی که با صدای عادل در کلاسیکو پخش شد هم نمونه‌های بهتری پیش از این داشت.

حمایت یا خیانت
کسانی که بیش از یک دهه برنامه نود و برنامه‌هایی با کارگردانی و اجرای فردوسی‌پور را دنبال کرده‌اند می‌توانند قضاوت درستی از فرم و محتوای این برنامه‌ها ارائه بدهند. این قضاوت وقتی نتیجه درستی می‌دهد که فارغ از فضاسازی‌های رسانه‌ای یا جهت‌گیری‌های سیاسی یا احساسی باشد. با چند سوال گزارش را ادامه می‌دهیم. آیا بخش‌هایی از کلاسیکو (به جز قسمت ژوله) را می‌توان دوباره تماشا کرد؟ آیا شاهد ردوبدل سوالات و جواب‌های جذاب و جدید بودیم؟به‌عنوان یک فوتبالدوست حرفه‌ای، چه چیزی را از ال کلاسیکو نمی‌دانستیم که به واسطه این برنامه فهمیدیم؟ دکور و وال پرهزینه روی صحنه را می‌توانیم به‌عنوان یک ویژگی مثبت قلمداد کنیم؟ دلیل حضور علی دایی و وریا غفوری در این برنامه فنی بود یا یک نوع دو قطبی‌سازی؟ به احتمال زیاد اگر علی کریمی هم در ایران بود در این برنامه شرکت می‌کرد؟ اگر یک مجری یا تهیه‌کننده تازه‌کار، کلاسیکو را می‌ساخت می‌توانستیم برایش هورا بکشیم و تشویقش کنیم، اما با نگاهی منصفانه متوجه می‌شویم که این برنامه در کارنامه کاری عادل از لحاظ فنی، قله محسوب نمی‌شود. شاید از نظر بازاریابی و رسانه‌ای برایش قدمی روبه جلو باشد اما در حوزه فنی نمی‌تواند پیشرفت باشد.

آنهایی که چشم بسته از این برنامه حمایت می‌کنند و کسانی که چشم بسته به آن فحش می‌دهند از یک قبیله هستند. آنها عادل را با عادل قیاس نمی‌کنند، آنها در قیاس‌شان به احساس‌شان رجوع می‌کنند، نه به عقل‌شان. فارغ از دعواهای رسانه‌های رسمی و خصوصی و اینکه اساسا آیا امکان رقابت تلویزیون با رسانه‌های دیگر وجود دارد یا خیر باید به این نکته توجه کرد که نه صداوسیما می‌تواند رسانه‌های دیگر را مجبور به رخوت و سکون کند و نه رسانه‌های خصوصی می‌توانند از چهره‌های محبوب مردم برای بالا بردن درآمدها و مخاطبان‌شان سوءاستفاده کنند. اگر هر فرد یا رسانه‌ای در چارچوب وظایف و مقررات تعریف شده عمل کند دیگر شاهد این مجادلات نخواهیم بود. یکی از اولین وظایف هر مجموعه‌ای حفظ نیروهایش است و نیروهای پرورش‌یافته هم باید بدانند که در کدام قاب بهتر و بیشتر دیده می‌شوند.

گاهی اوقات حمایت از یک کار معمولی یا متوسط خیانت به خالق آن اثر است. فردوسی‌پور نشان داده آنقدر باهوش است که پله‌های پشت سرش را خراب نکند و دل به آفرین‌های کسانی نبندد که شاید در طول عمرشان یک برنامه نود را به صورت کامل ندیده‌اند. او می‌داند که متعلق به همین مردم با نظرات متفاوت و گوناگون است. این کلاسیکوی عادل شبیه بعضی دربی‌های استقلال و پرسپولیس خودمان بود. هیاهو و هیجان قبل، حین و بعد از بازی‌ اش به مراتب بیشتر از صحنه‌های جذاب داخل بازی بود. این کلاسیکو چنگی به دل نزد هرچند صدایش بلند بود.

میهمان‌های مطرح «فوتبال120»
در‌حالی از مصاحبه اینترنتی ژابی آلونسو در برنامه کلاسیکو به‌عنوان یک اتفاق خاص نام برده می‌شود که پیش از این و در قالب برنامه فوتبال‌120 و شبکه ورزش، چهره‌هایی مانند ژاوی و سیدورف حضور داشتند و اتفاقا مخاطبان زیادی هم پای صحبت‌های آنها نشستند.

ژاوی هرناندز: بازیکن اسبق بارسلونا و تیم‌ملی اسپانیا و سرمربی فعلی السد‌قطر در تاریخ 11 آبان 96 در دو بخش و از دوحه با میثاقی، مجری وقت برنامه گفت‌وگو کرد . ژاوی در چندین نوبت به ایران آمد .

لوئیس گارسیا: هافبک و مهاجم اسپانیایی تیم‌های بارسلونا، لیورپول و اتلتیکو‌مادرید دو‌بار با برنامه فوتبال120 گفت‌وگو کرده است. شهریور 95 و اسفند 97 دو مقطعی بودند که گارسیا با محمدحسین میثاقی و عادل فردوسی‌پور همکلام شد.

کریستین کارمبو: هافبک اسبق رئال‌مادرید و تیم‌ملی فرانسه فروردین‌ماه همین امسال با حمید محمدی گفت‌وگوی اینترنتی داشت و حرف‌های جالبی هم رد و بدل شد.

کلارنس سیدورف: هافبک خلاق هلندی میلان و رئال‌مادرید، آبان سال جاری در حاشیه سفر یک هفته‌ای‌اش  به تهران به‌صورت حضوری با فردوسی‌پور گفت‌وگو کرد.

گایزکا مندیتا: بازیکن اسبق تیم‌های والنسیا، لاتزیو و بارسلونا و تیم‌ملی اسپانیا در سال 95 از طریق اینترنت میهمان برنامه فوتبال‌120 بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نزديك انتخابات است سر و كله پولبريتي هاي فوتبالي پيدا ميشه ولي تمومه ماجرا
جمشید
Iran, Islamic Republic of
نظر مردم با فرضیه شما کاملا متفاوته جهان عزیز
مهدی
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید شما که از کلمه مردم استفاده میکند اصلا چند درصد مردم این برنامه براشون مهمه ؟!
جمشید
Iran, Islamic Republic of
با سلام منظور بنده از عنوان مردم در این متن جماعت فوتبال دوست است ....
Iran, Islamic Republic of
مردم ورزش دوست یا قماربازان فوتبالی؟ جای فاطمه معتمد اریا چقدر اون وسط خالی بوده. یه بیانیه هم دادن وریا غفوری بخونه تا بتونه جای علی کریمی را براشون پر کنه
جمشید
Iran, Islamic Republic of
.....
جمشید
Iran, Islamic Republic of
یک ملیون و هشتصد هزار نفر در 24 ساعت گذشته ان را از پلتفرم های ویدیویی تماشا کردند.به نقل از سرورهای پخش کننده . ...!!
سروش
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل خیلی عالی هوچی ها و نان به نرخ روز خورها را ادب کرد واقعا یک عده فقط دنبال حمله به تلویزیون هستند تا دیده شوند فکر می کنند این معامله همیشه جواب می دهد.
Iran, Islamic Republic of
آخه امثال شما از فوتبال و کارشناسیش چی میفهمید که میاید نظر میدید
Iran, Islamic Republic of
شیلا و نیوشا را هم ببرید کنار ژوله تا جمع ورزش شناسان جمع بشه!
Iran, Islamic Republic of
مهنازافشار هم ویدیویی بیاد یادتون نره !! مریم قجر هم تو جمعتون بیاد دیگه جمع اضداد تکمیله !!صورت پلاستیکی شیلا خداداد هم دکور خوبیه برا جذب مخاطب .
Iran, Islamic Republic of
عادل همیشه محبوب است و دوست داشتنی چه برنامه اش خوب باشد که همیشه است و چه گیرا نباشد البته به تحلیل شما نه همه مردم بیاییم منطقی فکر کنیم نه احساسی و حزبی و گروهی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زیر پنج درصد هم این برنامه رو ندیده اند....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بابا آمارت تو حلقم
این درصدای دقیق را از کجا استخراج میکنی
Ffffff
Romania
از زیر بغلت حرف در نیار
یه گوگل سرچ کن بعد حرف بزن
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
گوگل در دست کیست؟
من معلم هستم برای طراحی سوال امتحانی نیاز به تعدادی تصویر داشتم. فرضا اگر تصویر وسیله ای را می خواستم ؛ تعداد زیادی تصویر سیاسی موافق با ایده ها و افکار دشمنان انقلاب اسلامی ردیف می شد و مرا حیرت زده می کرد . تصاویری که هیچ منطقی برای ارائه شدنش به من وجود نداشت !!!!! جز این که دست آلوده دشمن می خواهد افکار شیطانی خود را در اذهان مردم تزریق کند.
Iran, Islamic Republic of
شخصی خدمت امام سجاد (ع )رسید و گفت: فلانی محبوبیت زیادی نزد مردم دارد
حضرت فرمودند" او در زمین محبوبیت دارد ولی در آسمان ها فرشتگان نفرینش می کننند."
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
جهان جان انقد حسودی نکن
مردم
Iran, Islamic Republic of
........
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مرسی عادل جان بخاطر این برنامه روکم کنی. تازه مجری اگه خودت بودی کل باجناق سالارهای شبکه ای الان زیر فشار روحی منهدم شده بودن
سفیری
Iran, Islamic Republic of
جامعه شناسی نخبه کشی را بخونید. یعنی فلک زمام امور شبکه سه را داده دست کیا و از اونطرف اهل فضل و دانشی مثل عادل که هنوز نفهمیدیم گناهش چیه باید طرد بشه و چهار روز دیگه بره اون ور آب و شما هم وااسلاما سربدین که چرا باید عادل بره قاطی دشمنان جمهوری اسلامی ما
Iran, Islamic Republic of
پس اون کیه تو شبکه ورزش بگو مدیریت شبکه ۳ را میخام خودتو خلاص کن
Iran, Islamic Republic of
حتی مدیریت شبکه سه هم اگر قرار بشه بین عادل و پسرباجناق حدادعادل تقسیم بشه 99 درصد حق عادله که اونجا ریشه داره و یک درصد هم حق طرف مقابل نیست
Iran, Islamic Republic of
.....
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
نه تنها مدیریت شبکه سه بلکه کل صداوسیما مال خودتان ما با همین برنامه های اینترنتی راضی هستیم
Iran, Islamic Republic of
این یه طلاق توافقی بوده شما خودشو ناراحت نکن
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سلام
نمیدونم نویسنده چه بغض و کینه ای در دل داره ولی در نوشته هاش متاسفانه متاسفانه دیده میشه .....
Iran, Islamic Republic of
نویسنده این متن صدرصد ار محبوبیت عادل سوزش گرفته
آخع آدم حسود بااین 4تامتن چرت و پرت میخوایی عادل فردوسی پور رو تخریب کنی
عادل. دایی. محبوب دلهاس
محمود
Iran, Islamic Republic of
شما چه اصراری دارین از همه یه مخالف نظام بسازید.فردوسی پور چه اشتباهی انجام داده بود که باهاش این برخوردو کردن؟.....
Iran, Islamic Republic of
زیادی به برجام وظریف وسیاست علاقمند بود خیلی زیاد .
Iran, Islamic Republic of
بعدم با ژست روشنفکری از الوده شدن ورزش و هنر به سیاست ابراز نفرت میکنن یادشون رفته جناب ظریف مهمان فردوسی پور شد حالا برای ما وریا غفاری منتقد به ظریف را دعوت میکنه.معلومه جهت باد عوض شده
Fffffff
Romania
اینقدر سوختین که چشم دیدن موفقیت این برنامه که تو ساعت پخشش برنامه های آبکی تلویزیون که سهله،برنامه های ماهواره ای رو هم ضربه فنی کرد رو ندارید...!!
Iran, Islamic Republic of
ژوله دقیقا کجای ورزش ایران است؟
بحرانی
Iran, Islamic Republic of
شما اول بفرما میثم مطیعی کجای سیستم مدیریتی و حکومتی کشور قرار داره؟؟ ...
Iran, Islamic Republic of
ژوله در دلقک بازی مهارت داره پس تو ورزش مملکت جایگاه مهمی داره ولی میثم مطیعی مثل دکتر احمدی نژاد استاد دانشگاهه و مدرک دکتری داره پس ایشون هم میتونند صاحب نظر در سیاست باشند...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما الان توی صف نونوایی هم بپرسی از هر 5 نفر لااقل دو تاشون دکتران و مدرس یه دانشگاهی هم هستن
Iran, Islamic Republic of
مدرس دانشگاه علم و صنعت و امام صادق نه دانشگاهی که شما توش درس میخونی
صفوی
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
حالاچی درس میده؟؟ .....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خوبه خودت هم اعتراف وقتی جامعه انقدر جوان تحصیلکرده و با استعداد و طناز داره چرا تریبون ها افتاده دست امثال ژوله
Iran, Islamic Republic of
به شرطی که پایان نامه هاشون کپی واز پاساژ کتاب انقلاب بیرون نیامده باشد....
Iran, Islamic Republic of
خیالت راحت مردم کوچه و بازار به اندازه شما سلبرتی ها نون به نرخ روز خور نیستن
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ژوله سواد سیاسی نداره !!!!مطیعی سیاسی وافشاگر وشجاع باید هم دخالت کند .
Iran, Islamic Republic of
دوقطبی سازی و سرگرم کردن ملت همیشه بوده و خواهد بود. دوقطبی ژوله و حیایی دوقطبی فردوسی پور و فروغی و...سرگرم باشید
Iran, Islamic Republic of
بعد از فوت آیت الله هاشمی پشت همشهری ایشون جناب فردوسی پور هم خالی شد.
United Arab Emirates
رکود دیدن برنامه توسط ال کلاسیک و شکسته شده جهان جون .شما چرا می سوزی من نمیدونم
Iran, Islamic Republic of
من جهان رو خیلی دوست دارم و سالهاست به عنوان رفرنس خبری بهش یر میزنم. اما هر وقت میبینم با حقد و نفرت در مورد عادل عزیز می نویسه، خونم بجوش میاد از اینکه یک نفر کم عقل عقده ای توی شورای سردبیری داره اینطوری قلم میزنه.
اما جهان بغیر این موضوع رسانه مورد اعتماد من هست.
Iran, Islamic Republic of
تو ساده ای. اینبار قراره فردوسی پور چه رنگیت کنه؟اول سبز بعد بنفش و حالا حتما سفید! شلغم شدی خبر نداری.
Iran, Islamic Republic of
آدم کم عقل! کسی که رسانه مورد اعتمادش جهان نیوزه، سبز و بنفش نیست. اهل ولایته. ترجیح میدم بیشتر ننویسم چون مغزت قدرت پردازش بیشتر نداره. خدایا اول من و بعد اینو از تعصب دور بدار.
Iran, Islamic Republic of
میدونم. من خودم معتقد بودم کیروشی پور رنکی الان باید تو نود پاسخگوی خیلی از مسایل باشه اما به موقع تشریفش را بردن بیرون تا تبدیل به مهره سوخته نشه ...
وحید
Iran, Islamic Republic of
...
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
با ثبت آمار تماشا از سوی سه پلتفرم فیلیمو، نماوا و بازار که پخش‌کنندگان «کلاسیکو» هستند، یک میلیون و ۸۲۰هزار کاربر در طول ۲۴ ساعت اولیه پخش این برنامه را تماشا کرده‌اند.

حالا شما هی تیتر الکی بزنین
Iran, Islamic Republic of
پول و شهرت و رای ش واسه دیگری است باید دید چی به تو میرسه انقدر خوشحالی؟
Iran, Islamic Republic of
تمام مخالفان نظام هم بیننده ش بشوند عددی در مقابل خواست مردم فهیم ایران نیستند وکشور به امریکا ودارودسته داخلیش نمی دهند.حالا هی شبکه فیک ومجازی بزنید .
Iran, Islamic Republic of
به احتمال بسیار زیاد برگ برنده اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ بدون شک "عادل فردوسی پور " خواهد بود!!!و.....
محسن
Iran, Islamic Republic of
همین که تونسته تو تحریم واسه مردم برنامه بسازه خیلی
Iran, Islamic Republic of
منم بابت شرط بندی در فوتبال ۱۰۰ میلیون بهم میرسید ازفردوسی پور دفاع مبکردم ....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به نظر در شما هم به نوعی به حب و بغض در مورد فردوسی پور دچار شدید. همون چیزی که میخواستید پنهان کنید ولی نشد
Iran, Islamic Republic of
.....
سید جلال
United Kingdom
از همین تحلیلتون مشخصه که کلا همه چیو برعکس می بینید!...
رسول
Iran, Islamic Republic of
سوزش تا کجا
ممد
United States
عادل مجری و کارشناس فوتبال طراز اول ایران است و در این شکی نیست.....
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم ۱۰۰ درصد مردم عاشق برنامه نود هستن این چه حرفی هستش که کی نگاه می کنه
علی
Iran, Islamic Republic of
عادل، دایی، ژوله، وریا محبوب دل مردم هستن و همیشه حرف حق زدن و هیچوخت نان به نرخ روز خور نبودن، این متن شما سراسر پر از حسادت، ترس و نگرانی ایست، امثال عادل، دایی و وریا بخاطره تلاش و استعداد خودشون موفق بودن نه به واسطه صداوسیما
وحید
Iran, Islamic Republic of
نویسنده این تحلیل معنی واقعی نان به نرخ روز خور هستش و کاملا و صددرصد قصد تخریب این کار را داشته، کاری که عادل هرکسی جرات فکر کردن بهش رو هم حتی نداشته چه حضور زنان چه تیکه های سنگینی که به افراد و سازمان های خاصی زد ...
اما از نظر محتوا باید توجه داشت اولا این برنامه به نحو کاملی مسائل مطرح الکلاسیکو رو مطرح کرد و همینطور حواشی که داشت واقعا به نحو زیرکانه ای نقدها و حملاتش رو انجام داد که این خودش استادی عادل رو نشان میده
اما در آخر شمایی که به عادل خرده میگیری و سیما وصدا حمایت می کنی اگر یک دلیل منطقی و عقلانی آوردی که پربیننده ترین مجری برخلاف نظر اکثر مردم چرا حذف شده چشم بسته همه ی مطالبی که در بالا آوردی مورد تأیید همه مون قرار خواهد گرفت.
Iran, Islamic Republic of
در مورد حضور زنان در استادیوم تیکه انداخته در مور مالیات سلبرتی ها و. نرخ خونه و ماشین و گوشت نظری نداره؟
رسول
Iran, Islamic Republic of
ببخشید دوست دارید بریم براتون مسی رو بیاریم داخل برنامه چون بهترین بازیکن شده ، شما که سرمایه های ملی رو همین طوری می خوای بی ربط بدید به این برنامه ،کمی فکر کن مزدیک رو به یاد بیار اگر همین ها برن اون ور آب با شبکه های ماهواری کارکنند چی ، وقتی صدا سیما میلی ظرفیت این رو نداره همه طیف افراد رو جذب کنه به درد چی می خوره ، داشتم شبکه مزدک رو از شبکه سعودی ها می دیدن دیدم حرف های ترامپ رو بر علیه ایران زیر نویس می کرد، خندم گرفت با خودم گفتم الان اگر اینها ایران بودند تبلیغات می رفتند درامدی برای سیما داشت یا داشت یک متن زیبا یا یک حدیث از امامان پخش می کرد در کنار ورزش یک کار فرهنگی یا درامد زایی انجام می شد ، ولی چه سود بی فکری مدیران باعث شده این همه افراد خوب خانه نشیت بشن یا برای دشمان این مملکت کار کنند
Iran, Islamic Republic of
سلام مردم صاحب درک و شعور هستند با متهم کردن شخصیتی مانند فردوسی پور نمیتونید برای خودتون اعتبار بدست بیارید ..!!!
پتروس
Iran, Islamic Republic of
دقیقا... والا من که هر وقت میبینم این تلویزیون میثاقی رو داره نشون میده میزنم 1 کانال دیگه
فردوسی پور حذف شدنی نیست
Iran, Islamic Republic of
جناب که این مطلب رو نوشتی،قشنگ مشخصه که چقدر بهتون فشار اومده،ولی مردم قدرشناسن،هیچ صندلی ای تا ابد برا کسی ماندگار نیست،ابرقدرتها که باندبازی میان سر قدرت روزی میرن،این عادل هست که همیشه در قلب ملت هست،به امید بازگشت عادل ایران
Iran, Islamic Republic of
واقعا که تحلیل مغرضانه ای نبود!!!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا چطوری میشه یه رسانه مثله جهان امروز خودش به کوری بزنه ، زنده باد عادل👌👏👏👏👏🌹🌹❤️❤️
والنتینو
Iran, Islamic Republic of
....
فرشاد
Iran, Islamic Republic of
اون وقت کی از ما نظر سنجی شد . خودمون متوجه نشدیم. خیلیم از برنامه های صدا و سیما بهتر بود و سطحش بالاتر بود.
Germany
چی به تو میماسه میای نظرات به اصطلاح کارشناسی میدی؟
سرت تو کدوم آخوره؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
نظر شخصی و سیاسی خودتون رو قالب به مردم‌نکنید.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خدایا به این نویسنده اینقدر پول بده که بخوره ....!!!!!
قرمزته
Iran, Islamic Republic of
عادل فردوسی پور در میان پرسپولیسی ها هیچ محبوبیتی ندارد.
همه می دونند که پرسپولیس بیشترین طرفدار را دارد.
Spain
...