شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۸

100 هزار کشته از ابتدای جنگ یمن تاکنون

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 705888
گزارش جدیدی از تلفات جنگ یمن از سال 2015 تاکنون منتشر شده که نشان می‌دهد در این بازه زمانی یکصد هزار نفر در این کشور کشته شده‌اند.
از ابتدای جنگ یمن تاکنون ۱۰۰هزار تن‌ کشته شدند
به گزارش جهان نيوز، پروژه «داده‌های مربوط به مکان‌ها و رخدادهای درگیری‌های مسلحانه» (Acled) که آمار و ارقام تأییدشده‌ در درگیری‌ها را دنبال می‌کند، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که آمار تلفات جنگ یمن از سال 2015 تاکنون به یکصد هزار نفر رسیده است.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، آمار و ارقام جدید حاکی از آن است که 12 هزار غیرنظامی در حملات مستقیم جان خود را از دست داده‌اند و  20 هزار نفر در سال جاری میلادی در یمن کشته شده‌اند و امسال را به دومین سال مرگبار جنگ یمن بعد از سال 2018 تبدیل کرده‌اند.

ائتلافی سعودی-غربی-صهیونیستی از مارس 2013 (فروردین 1394) به بهانه‌های واهی جنگ علیه یمن را آغاز کرد تا به ادعای خودش ظرف مدت چند هفته این موضوع را فیصله دهد، اما اکنون پنج سال از این جنگ می‌گذرد ولی ائتلاف سعودی در باتلاق یمن گیر کرده و به دنبال خروج آبرومندانه از بحران است.

این ائتلاف در حملات هوایی متعدد خود، مدارس، بیمارستان‌ها و مراسم‌های عروسی را هدف قرار داد و هزاران غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

طبق این گزارش، آوریل، مرگبارترین ماه در سال جاری میلادی در یمن بود به طوریکه بیش از دو هزار و 500 نفر جان خود را در جنگ از دست دادند و این در حالی است که این آمار در ماه سپتامبر معادل یکهزار و 700 نفر بوده است.

سومین سه ماهه سال 2019، کمترین میزان تلفات را از پایان 2017 تا کنو در یمن داشت اما با اینحال، تعداد تلفات غیرنظامیان در این بازه زمانی در مقایسه با سه ماهه قبل افزایش داشته است.

بیشترین درگیری‌ها مربوط به استان‌های «تعز»، «حدیده» و «جوف» بوده است که بیش از 10 هزار نفر در هریک از این مناطق از سال 2015 تاکنون جان خود را از دست دادند.

بنا به گزارش Acled که بودجه آن از طریق وزارت خارجه آمریکا و هلند تأمین می‌شود، این آمار و ارقام، تمامی موارد از جمله حملات هوایی، خمپاره‌ای و درگیری در میدان‌های نبرد و دیگر موارد را شامل می‌شود.
 
منبع: فارس
برچسب ها: یمن جنگ یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پنج سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد...
Iran, Islamic Republic of
محاکمه و شکنجه سازمان یافته کودکان فلسطینی

تظاهرات مردم آمریکا علیه بازداشت کودکان در ترکیه

محرومیت خردسال‌ترین زندانی بحرینی از حق درمان

وجود ۱۰۰ کودک و دانش آموز بحرینی در زندان

کودکان بحرینی در زندان " بچگی " می کنند!
Iran, Islamic Republic of
عکسی که جنایت آل سعود را به دنیا نشان داد
تصویر منتشرشده از آثار جنایات موشک باران عربستان بر سر مردم مظلوم یمن.
Iran, Islamic Republic of
حمایت تسلیحاتی غرب از متجاوزان
مردودی مدعیان حقوق بشر در آزمون یمن
- مواضع حمایت آمیز برخی کشورهای غربی در قبال جنایات ائتلاف متجاوز به یمن در کنار دفاع از فروش سلاحهای کشتار جمعی به آنها، دولت های غربی مدعی حمایت از حقوق بشر را در آزمون یمن مردود کرده است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری از اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه، ائتلاف ضد داعش را تشکیل دادند.
آمریکا و چند کشور همپیمان ضدسوری از اوت 2014 از تروریست های داعش وگروه های تروریستی داعش درعراق وسوریه همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی می کنند و همچنان نیزادامه می دهند.
Iran, Islamic Republic of
مدعیان حقوق بشر رعایت حقوق بشر را از سگ وحشی کره شمالی درس و یاد بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
عربستان بیش از999 دلار برای تروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تکفیری جیش الظلم، گروهک تروریستی منافقین، صدام دیکتاتور، داعش، جبهه النصره، مخالفان سوری و گروه های تروریستی هزینه کرد.
Iran, Islamic Republic of
بدترین پرونده حقوق بشری جهان متعلق به آمریکا جنایتکاراست.
بدترین پرونده حقوق بشری جهان متعلق به اروپا جنایتکاراست.
مدعیان حقوق بشرباید رعایت حقوق بشر را از سگ وحشی کره شمالی یاد و درس بگیرند!
آمریکایی ها جنایتکار رعایت حقوق بشر را از سگ وحشی کره شمالی یاد و درس بگیرند!
کشورهای غربی جنایتکار رعایت حقوق بشر را از سگ وحشی کره شمالی یاد و درس بگیرند!