يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

سرپرست پنتاگون: چین ثبات آسیا را تهدید می‌کند

شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 688718
سرپرست پنتاگون در یک نشست امنیتی در «سنگاپور» مدعی شد که چین ثبات آسیا را تهدید می‌کند و بر تعهد واشنگتن بر کشورهای این منطقه تأکید کرد.
سرپرست پنتاگون: چین ثبات آسیا را تهدید می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،‌ «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا امروز (شنبه)، چین را مسئول طیفی از فعالیت‌های ثبات‌زدا در آسیا معرفی کرد و بیش از پیش به تنش‌های میان دو کشور دامن زد. شاناهان در مقابل رؤسای دفاعی در گفت‌وگوی سالانه «شانگری-لا» در «سنگاپور»، ضمن تأکید بر تعهد واشگتن به منطقه آسیا، از هم‌پیمانان آسیایی آمریکا خواست تا بودجه امنیتی خود را افزایش دهند.

طبق این گزارش، سرپرست پنتاگون در زمان مطرح کردن اتهاماتی  علیه «بازیگرانی» که منطقه آسیا را بی‌ثبات می‌کنند، به طور خاص به چین اشاره نکرد. شاناهان در اولین سخنرانی مهم خود از زمانیکه در ماه ژانویه بعنوان سرپرست پنتاگون آغاز به فعالیت کرده است، گفت:‌«شاید بزرگترین تهدید طولانی‌مدت برای منافع حیاتی کشورها در سراسر این منطقه، از جانب بازیگرانی باشد که به دنبال تضعیف نظم بین‌المللی هستند».

وی ادامه داد: «اگر رویه چنین رفتارهایی ادامه داشته باشد، امکانات ساختگی در جهان به باجه عوارضی تبدیل می‌شود و حق حاکمیت به قلمرو قدرتمندان تبدیل می‌شود».

این گزارش در خصوص اظهارات شاناهان نوشت، که اشاره سرپرست پنتاگون ظاهراً به جزایر ساخت چین در دریای جنجالی جنوب چین است که چندین کشور ادعای مالکیت آن را دارند.روابط چین و آمریکا در ماههای اخیر بعد از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تعیین تعرفه بر 200 میلیارد دلار کالای چینی، رو به تیرگی بیشتر رفته است.

شاناهان تصریح کرد که به نفع پکن است که روابط سازنده‌ای با آمریکا داشته باشد ولی در ادامه گفت: «رفتارهایی که موجب اختلال در حاکمیت کشورهای دیگر و برانگیختن بی‌اعتمادی به اهداف چین شود، باید پایان یابد».
«رابرت اشلی» رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا نیز روز گذشته (جمعه) مدعی شده چین قصد دارد ظرف یک دهه آینده شمار سلاح‌های هسته‌ای خود را به دو برابر افزایش دهد. 

کارشناسان بالا گرفتن موج تنش‌ها میان دولت‌های چین و آمریکا در عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی را یکی از دلایل تصمیم پکن برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای خود می‌دانند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
خشم مردم هندوراس از سیاست های آمریکایی
پایتخت هندوراس عرصه تظاهرات ضد دولتی و آمریکایی بود.

تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
معترضان در تگوسی گالپا، با گذاشتن لاستیک در محل ورودی سفارت آمریکا، آن را به آتش کشیدند.

در این تظاهرات که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد، 25 نفر زخمی شدند.

هندوراس در هفته های اخیر شاهد اعتراض ضد سیاست های اقتصادی رئیس جمهور بوده است.

از سال ۱۹۸۰ میلادی، هندوراس را دولت هایی اداره می‌کنند که وجه مشترک آنها پیروی از آمریکا است.

{$sepehr_media_209351_400_300}