شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

واشنگتن به نبرد تجاری با چین پایان دهد

يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 674195
فرماندار ایالت داکوتای جنوبی گفت که جنگ های تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایالت او را نابود کرده و از ترامپ خواست که به نبرد تجاری با چین پایان بدهد.
واشنگتن به نبرد تجاری با چین پایان دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، کریستی نوئم که ایالت تحت فرمانداری او تا حد زیادی وابسته به کشاورزی است؛ به تازگی در یک کنفرانس به میزیانی پولیتیکو گفت که داکوتای جنوبی بر اثر جنگ های تجاری کنونی ویران شده است. 

وی خاطرنشان کرد: موضوعات تجاری بر کشاورزان تاثیر می گذارد اما همچنین می تواند بر همه کسب و کارهای وابسته به کشاورزی هم اثر بگذارد. 

این فرماندار جمهوریخواه گفت: قبول دارد که کشورهایی مانند چین برخی اوقات رویه های تجاری ناعادلانه دارند اما تاکید کرد که خواستار پایان یافتن نبرد تجاری بین واشنگتن و پکن است. 

وی افزود: من همواره طرفدار پایان این مباحثات تجاری و تضمین دسترسی به بازارهای بهتر بوده ام ؛ فکر می کنم که دولت خواستار انجام این کار است ؛ در گذشته برخورد ناعادلانه ای با ما شده است و آنها این مساله را می دانند و می خواهند که توافق های تجاری بهتری داشته باشیم. 

ترامپ سال گذشته تعرفه 10 درصدی بر 200 میلیارد دلار کالاهای صادراتی چین به آمریکا اعمال کرد و چین هم تعرفه مشابهی بر کالاهای آمریکایی اعمال کرد. ترامپ و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در ماه دسامبر موافقت کردند که تا اول ماه مارس (10 اسفند) برای افزایش تعرفه ها منتظر بمانند. 

ترامپ گفت که اگر چین موانع تجاری را بر ندارد ، او تعرفه ها را تا 25 درصد افزایش خواهد داد قانونگذاران آمریکا بطور فزاینده ای از تاثیرات اقتصادی جنگ تجاری نگران هستند. مقام ارشد تجاری دولت آمریکا قرار است این هفته و پیش از پایان مهلت مذکور ، در برابر قانونگذاران در انی زمینه شهادت بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *